jans

Alla inlägg under december 2015

Av Jan Sandström - 24 december 2015 08:20

24:e December

 


15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln.

 

Tror jag fick en hjärtattack.

 

Om jag får tag på den djäkeln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön.

 

Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag har skottat färdigt sedan kommer han längs gatan i 100 km i timmen och plogar igen det jag nyss skottat!

 

Frugan vill att vi ska sjunga julsånger i kväll när vi öppnar julklapparna men jag är för upptagen med att kolla efter snöplogen.

Av Jan Sandström - 24 december 2015 08:13

God Jul till alla er läsare av min blogg och alla er andra.


Några bilder jag haft här tidigare under advent.


Glöm inte kolla mina webbsidor.

Familjens http://sandstrom.vasterslatt.se/ och min egen speciella http://janecd.vasterslatt.se/

               

Av Jan Sandström - 24 december 2015 07:46

Och God Jul till er alla.


Igår vaknade jag tidigt.

Åkte till Aline som sitter utanför Kvantum på Kronoparken med en kasse julklappar till hennes familj.

 

Sedan åkte jag till min väninna Maria och fikade samt bytte julklappar.


Erik ringde och ville ha skjuts ned på stan för att sätta in pengar, enklare att slippa hitta en parkering för det var många i farten igår.


Hemma tog jag det lugnt, läste ut boken men somnade av och till men till slut var den färdigläst.

Såg inte filmen med Lassie.


Middag och senare på kvällen kom Tomas och Sara hit och jag gick isäng.


Lyssnade på ljudboken men släckte och somnade gott och katterna låg och sov.


Klockan, eller straxt efter fyra ville Gunnar ut igen och sedan var det tji att somna om.

Tankarna började mala i huvudet och det gick bara fortare och fortare så vid ½6, eller den blev väl kvart i 6 så steg jag upp.

Duschade och frukort, Inger gick till jobbet och ska hämtas efter 16-tiden.


Jag ska pyssla lite här innan det blir dags att åka hem till Erik som bjuder på fika klockan 11, tror det var avtalat så men det kan ha blivit ändrade order när de andra satt runt köksbordet igår kväll, det kanske blir ficka här hemma.

Fika eller mat blir det i alla fall.


Skit, det är kallt ute. -7,6° utanför fönstret och det är nattsvart så ingen trädgårdsbild.

Det regnar då inte.


Väderstationen visar OM den fungerar

Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2015-12-24 08:00:05

Temperatur: -7,0 °C
Lufttryck: 988,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -7,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,9 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 34,2 mm
Året: 675,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-4,9 °C
Klockan:
02:16
Temp - Max:
0,4 °C
Klockan:
04:14
Temp - Min:
-7,3 °C
Klockan:
07:07
Temp - Min:
-6,9 °C
Klockan:
22:46
Lufttryck - Max:
988,3 hPa
Klockan:
07:54
Lufttryck - Max:
980,3 hPa
Klockan:
23:59
Lufttryck - Min:
980,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
973,6 hPa
Klockan:
03:33


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:13
Sol upp: 09:29
Sol ned: 13:48
Skymning: 15:04
Dagsljus: 06:51 tim:min
Dag längd: 04:19 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 14:11
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 07:03

Ni får en bild ändå.

 


God julaftonsmorgon.


Av Jan Sandström - 23 december 2015 20:52

...och i år skapligt bra musik och artister.

Men vilket jobb modellerna har.
Tränar på gymmet varje dag för att orka med jobbet.

Av Jan Sandström - 23 december 2015 19:32

Vi väntar bara på att Götalänningarna ska komme men det kan dröja då de ska hälsa på folk efter vägen.


Jag tänker se på TV3 klockan 20.00 Victoria's secret fashion show 2015

Brukar vara trevligt om det nu inte sänds någon bra film så kan det bli den.


Hur som helst kommer jag att skriva här under hela helgen, alla dagar, alla timmar. Nja kanske inte så ofta men ibland blir det nog inlägg om ett och annat.

   

I morgon kommer tomten och glöm inte hänga upp en strumpa.

Av Jan Sandström - 23 december 2015 14:36

Det måste vara fint sparkföre där uppe i norr för Anders fick sitt paket.
Fick meddelandet nyss med bildbevis.

 

Av Jan Sandström - 23 december 2015 13:24

Började dagen med att åka upp till ICA Kvantum för att överlämna en kasse julklappar till en som behövde.

 

Hon blev jätteglad och jag fick en stor kram.


Sedan åkte jag iväg till Maria som gjort i ordning kaffe, jag hade förvarnat henne och nu fick jag se hur hon bor.

Men jag missade Signe som skulle komma och lämna barnen men det blir fler gånger.

Nu har vi bytt klappar och det ska bli spännande att öppna paketet.


Jag hann bara hem, göra i ordning nudlar och fylla på fågelautomaterna så stod Erik i hallen.

Bara att klä på sig och följa med ut för att köra han till stan där han hade bankärenden, sätta in pengar var det visst.

Det blev lite enklare när han inte behövde leta parkeringsplats för det var ganska fullt med bilar på vägarna.


Hemma igen och nudlarna uppätna och nu sitter jag här med kaffe, igen och ser på "Det okända" på Sjuan.

Brukar vara intressanta program.

Fast jag ska snart ta min medicin och sätta mig med boken och läsa ut de sista sidorna.

Av Jan Sandström - 23 december 2015 08:12

De håller på med halkbekämpning på Industrivägen men ser du något som blinkar vid trädgårdsbordet så är det bara Gunnar som vill komma in, Cat Doorbell reflekteras i fönstret.


Det är mörkt ute och man ser inte så mycket men jag ska göra mig lite mer kaffe.


 Nu sitter Gunnar ute och vägrar komma in fast både Tristan och Mirabell vill det, de sitter innanför sovrumsfönstret så intresserade och går jag till ytterdörren så är de så snabba dit som en katt kan vara.

Nu körde väghyveln åt andra hållet så då får du en filmsnutt till.


 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards