jans

Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Jan Sandström - 4 januari 2016 19:29

Maria har alltid gott fika, runt julhelgen.

Av Jan Sandström - 4 januari 2016 17:12

Igår när vi såg på film räknade vi all spelreklam som förekom och det var 8 olika spelsidor som hade reklam i varje reklamavbrott.

Hörde dock någon som sa att det är ett spelbolag som har alla spelformer och sidor.


Man kanske skulle starta ett spelbolag för det måste vara det mest lönsamma i samhället.

Eller att det finns så många som har så mycket att spela bort är ju hemskt.

Finns det inget bättre att lägga pengarna på så kan man ju skänka bort dem för risken att vinna är väl ändå försvinnande liten.

Jag är förvånad att det måste vara så många som håller på med spel i dator och mobilen, du ska tydligen spela jämt och alltid.

Hur kan man vara så dum att man går på deras reklam om att just du vinner dessa 7589 miljoner eller miljarder.


För att inte tala om hur löjlig den är.

Spel spel spel och inte kostar det något, att börja men sedan är man nog fast i fällan.

Jag tycker det är dags att lagstifta mot denna spelreklam.


Människan är så lättlurad, det utnyttjar spelbolagen och politikerna.


Jag behöver mer kaffe men mjölken är slut.

Av Jan Sandström - 4 januari 2016 14:37

Det sänds ju ingen matinéfilm idag, men i kväll sänds en höjdare på SVT 1, 21:00 börjar

Mannen på taket baserad på Sjöwall/Wahlöös kriminalroman Den vedervärdige mannen från Säffle.

Det är alltså filmen där Carl-Gustaf Lindstedt spelar Beck och Thomas Hellberg spelar Gunvald.

Sven Wollter spelar Kollberg. Eva Remaeus spelar fru Kollberg.

Eva var ju med i Fem myror är fler än... tillsammans med Magnus och Brasse.


Det ska bli en mysig stund och det var länge sedan jag såg den filmen.

Av Jan Sandström - 4 januari 2016 12:19

Så heter ett blogginlägg jag kommenterat.

Det handlar om skor, något jag är smått intresserad av och  bloggen heter

 

Nu kollar jag inte den dagligen och det skrivs inte dagligen där, tror jag men det kom ett mejl om att jag skrivit där tidigare.

Det var när jag i fjol höst (2014) svarade på ett inlägg från någon som undrade över Hur får jag min flickvänn att bli en skofetischist?

Jag undrar om han lyckades för isåfall måste jag fråga hur han bar sig åt.

Men jag tvivlar på att man kan få någon att bli fetichist om man inte redan är det.Tyvärr


Kila ändå iväg och läs, det finns en del intressant och roligt att läsa fast man inte är skofetichist.   


Måste lägga till en länk, High Heels – Heaven or Hell?

OM det nu stämmer så är det väldigt intressant och nyttig läsning.

Av Jan Sandström - 4 januari 2016 10:39

Måndag den 4/1 och det är fortfarande år 2016


Det var inte så farigt med snön, kallsnö som nästan kan jämföras med luft så jag skottade åt grannen med, tog i alla fall bort plogkanten åt henne.


Men igår då, jo Inger åkte och jobbade och jag hade ledigt   

Tuggade papper från 2014.

Jag låter papper som jag skannat ligga ett år innan jag tuggar det till småbitar som ikan användas i komposten.

Nu behövs det då vi inte har något sågspån från kaninen för det var toppen att blanda ut med så at det inte blir så blött.

Det blev en påse full, en sådan där jag köper solrosfrö i och det är en 20 kgs påse.


Jag såg lite TV, syrfade på nätet och tog hand om kisse. Jag gjorde säkert något mer som jag inte kommer på just nu.


Det blev kväll och jag såg film på TV, nån polisdeckarkommedi med Sandra Bullock, The Heat hette den och var inte speciellt bra.

Inger kom hem och började se mitt i filmen.


Jag gick isäng och den här natten hade jag värk igen men har fått sova en del.

Inger jobbar dag och jag väcktes av klockradion 8:00, lite senare kom traktorn och plogade vägen, 4 vändor körde han.


Så jag steg upp, såg till katterna, åt frukost och gick ut och skottade.

Men som jag sa var det lössnö så det gicl lätt med slungan, egentligen kunde jag ha använd sopen till allt utom plogkanten.

 

Jag brukar ju köra en gång till altanen vid förrådet så kan man gå dit på vårkanten men även komma åt förrådet och så kan jag skotta av den här altanen.

Nu tog jag bort det vita plastbordet och flyttade jordnötterna in under taket.


Nu är det straxt dags för mer kaffe känner jag men först vädret.

Sedan ska jag ta och duscha då vi ska hälsa på Maria J i eftermiddag.

Just nu har jag -9,3° utanför fönstret, mulet och det kommer enstaka snöflingor dalande men det ser inte ut att blåsa, det gjorde inte det tidigare då jag var ute.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-01-04 11:30:04

Temperatur: -9,1 °C
Lufttryck: 1005,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 96 %
Vindstyrka: 2,8 m/s från NNE,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: -14,2 °C
Inne hos oss. Temp: 20,7 °C Fukt: 30 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 0,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-8,7 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
-4,5 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
-12,8 °C
Klockan:
03:39
Temp - Min:
-8,7 °C
Klockan:
23:59
Lufttryck - Max:
1006,0 hPa
Klockan:
01:59
Lufttryck - Max:
1025,6 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
1004,9 hPa
Klockan:
00:07
Lufttryck - Min:
1004,2 hPa
Klockan:
22:49


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:10
Sol upp: 09:23
Sol ned: 14:04
Skymning: 15:17
Dagsljus: 07:07 tim:min
Dag längd: 04:41 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 14s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:23
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 11:33

och den vanliga bilden.

 


Nu kaffe och jag har ordentligt ont i händerna och höger knä som värker.


Godmorgon



Av Jan Sandström - 4 januari 2016 09:35

Måste ut och skotta snö, men vill inte då det är -10°, snöar och jag har ont i knän och händer.

Snapshot

Ser att bilden blev klippt men så kanske det blir när man kopierar och klistrar in i ett inlägg.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards