jans

Alla inlägg den 16 januari 2016

Av Jan Sandström - 16 januari 2016 23:01

Vi har sett 2 filmer via fleksnes.

Gunnar är ute sedan en bra stund sedan.
Men nu bör han snart komma in.
Hemma sover Tristan och Mirabell sitter på soffan och tittar mot kameran.

Mammas pojkar på tv men jag siktar på att gå isäng.

Vi har bara -7 grader ute.

Av Jan Sandström - 16 januari 2016 14:37

Nästan lika mysigt som där vi har badtunnan.

Eller hur Anders?

   

Det är i Norge och från TV-programmet "Där ingen skulle tro att någon kunde bo"

 

Norskt program från 2009. "Jag är väl som ungt folk är mest", säger 25-årige ungkarlen Severin Rønes, när han medverkar i detta avsnitt av Oddgeir Bruasets serie "Där ingen skulle tro..." från 2009. Några år senare bor han fortfarande kvar på den väglösa släktgården Røneset och är huvudperson i en ny programserie som bär hans namn - Severin

Av Jan Sandström - 16 januari 2016 09:47

Lördag den 16/1


Ja då har halva januari gått och i är närmare sommaren och många har börjat banta ör att komma i bikinin.

Är det inte lättar att bara köpa en större storlek?

Men det är kanske ofrivillig bantning då kassakistan är tom efter julens inköp.


Igår tog vattnet slut för oss och jag trodde först att ledningen frusit.

Men när grannen Tommy kom hem så var han snäll och travade iväg upp till källan där det "bara" var flottören som frusit fast.

Men källan var nästan tom så vi fick fortaätta snåla på vattnet, men idag är de full fart igen efter att han fått den isfri igen.


Men jag tycker vi får dålig värme från vår luftvärmepump, jag känner inte igen den så kanske är det något fel med den också.

Fast den brummar på som vanligt, kanske bara jag som inbillar mig.


Gunnar är så gosig och kelsjuk här men det är ju kallt ute.

Där hemma ligger då Mirabell och sover i soffan, Tristan på fåtöljen men Erik ser jag inte till men de ligger väl och sover någon annanstans.

 

Här ligger Gunnar och sover i vårt sovrumsönster.


Tillbaks till gårdagen.

Jag satte på en romantisk film från Fleksnes, elle vr det Netflix det heter, Room in Rome hette den, den var mer erotisk än jag först trodde eller jag trodde ingenting för jag klickade bara igång en film i bland alla.

Även om den vr med två fina tjejer i sängen blev den långtråkig så vi stängde av mitt i och satte på en gammal wästernfilm på min läsa hårddisk. Den hade tyvärr så osynkad test att den inte gick att se så det blev nästa på listan, The Nut Job.

Det blev en överraskning att det var en tecknad film men den såg vi innan jag gick isäng och fick Gunnar mellan mina ben, men med ett täcke mellan oss.

Det var skönt för han var kurrsjuk och trampade med tassarna och kloade som de gör ibland.


Jo jag hade ju glapp i mina hörlurar så jag tänkte kapa oh löda om, men det sket sig, såg för det förat inte de tunna trådarna och sedan lyckades jag inte löda dem då det är lackad tråd.

Men jag hittade till slut ett annat par så jag kunde lyssna på min ljudbok. Får ta hem och löda dit en ny kontakt på de trasiga av märket Porta Pro.


Sov gott inatt har jag gjort och vi steg upp sent igen.

Idag har då jag inga planer förutom att leta fram en lamphållare i förrådet och skruva fast på en sladd.

Hämta in ved och elda i kaminen och bara ha det skönt, får se om det blir något   men troligen blir det nog ingenting av det.


Det är kallt ute men ändå inte så kallt, -9,1 grader var det sist jag såg efter.

Väderstationen sitter i stan och hittas på vår webbsida http://sandstrom.vasterslatt.se/


Men här är det mulet även om det ser ut att kunna lätta upp.

 


Gosmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards