jans

Alla inlägg den 17 januari 2016

Av Jan Sandström - 17 januari 2016 13:14

Kan ingen programerare tänka till och tänka på vanligt folk.

Jag har nu suttit och försökt använda WiFi direkt mellan kamera-dator-mobil.

Men det fungerar bara inte.

Det är datorfullkornsvetet som vägrar i sten att sammarbeta och nu tror jag inte att det går.

Får nog använda sladd när jag inte har en router mellan.


Men nu blir det lunch.

Av Jan Sandström - 17 januari 2016 11:27

Söndag den 17/1


Igår en lugn skön dag här i stugan med mat, kae och TV-tittande men även en del nätsurfande.


Vi såg två filmerr från Netflix, först började vi med Herr och fru Smith, lönnmördararet. En film soom slutade helt oföeklarligt.

Så vi åt mat och satte på nästa film, Spy Hard. Lagomt rolig och knasig.

När den var slut såg vi lite på Mammas pojkar som sändes på TV4 men jag såg inte klart, tänkte att man kan se cia TV4 play.

Men kollade nu att den finns inte med, inga filmer verkar sändas där   


Skönt att krypa isäng, vattnet fungerar så 1003 TACk till våra grannar som fixade igång det igen.

Men jag hade en natt m dålig sömn, dels olilig tankeverksmhet av personlig art, dels Gunnar som ville ut ett par gånger.


Men i sov länge i morse, vaknade ½10 och skönt att kunna ta en riktig dusch. Gunnar sprang ut en stund.

Frukost och hämtade in ved och sopade av bilen då det snöat 5-10 cm kall luffig snö.


Vi har -11 grader och lugnt men mulet, snn dalar lätt och tunnt.

Hemma sover Tristan på sängen men Mirabell ser jag inte, hon sover väl på skötbordet eller min kontorsstol.

 

Gunnar sitter här i fönstret och tittar ut.

 


Så här ser det ut utomhus här och vi åker hem efter lunch någon gång.


Godmorgon. 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards