jans

Direktlänk till inlägg 27 januari 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 27 januari 2016 09:36

Onsdag den 27/1


Dagen många längtat efter, första lönen efter julen fats här hos oss spelar det ingen roll för inkomster och utgifter är bara löpande utan svackor och brist på pengar.

Men det kanske blivit så efter många års erfarenhet.


Men igår då, jo vaknade (som vanligt) och de vanliga sysslorna, sedan tog jag ned belysningen i granen, den ute på gården.

Vid lunchtid kom en huvudvärk smygande och jag såg den inte ens i webbkameran.

Så eftermiddagsfilmen tillbringade jag mestadels sovandes. Men jag hade sett den tidigare.

En småkomisk film där man sprang om varandra och höll på. Se gårdagens inlägg om filmen.

Katterna låg mest och sov mest hela dagen, Gunnar sov då.

Inger kom hem och tanken var att vi skulle till Anna och Emil för att äta mat.

Men som jag mådde (mår) avstod jag från att åka till dem och smitta OM det nu är en begynnande flunsa (igen).

Eller jag har inte fårr någon flunsa som riktigt tagit sig utan det har bara blivit lite halvdant innan kroppens försvar vunnit.


Senare på kvällen såg jag en film, Ved verdens ende (2009) eller At World's End som Netflix döpt den till.

En små rolig/spännande film.


Erik kom förbi och skulle ha en skruv till ett kamerafäste och naturligtvis hittade han en som passade.

Sedan kom Inger hem.


Gårdagen blev en dag med varmt väder och temperaturen låg aningen över noll av och till.


Gick isäng med ljudboken men släckte och har sovit tungt med nästan typ feberdrömmar, sock inga otäcka utan mest konstiga men jag kommer inte ihåg detaljer.

Vaknade och steg upp åtta fast jag hade gärna velat ligga kvar.


Frukost avklarad och sitter nu här tom i huvudet och vet inte vad jag ska hitta på att skriva.

Nu småkivas Tristan och Mirabell, Tidigare var det Mirabell och Gunnar men jag skickade ut han så det blev lugnt.

De sista två brukar inte bråka men det blir väl för mycket närvaro ibland.


Idag ska jag bara slutföra betalningen av räkningarna när nu Inger fått sin lön.

Eljest är det takdropp idag med.

Just nu +0,7° utanför fönstret, mulet och svag vind.

Väderstationen visar gamla värden igen, men kvart i åtta var Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-01-27 07:45:05

Temperatur: 0,7 °C
Lufttryck: 969,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 3,9 m/s från S,
i byarna 7,1 m/s
Kyleffekt: -3,4 °C
Inne hos oss. Temp: 22,1 °C Fukt: 29 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 1,2 mm
Gårdagen: 3,0 mm
Månaden: 4,5 mm
Året: 4,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
1,2 °C
Klockan:
04:18
Temp - Max:
2,1 °C
Klockan:
15:07
Temp - Min:
-1,3 °C
Klockan:
01:37
Temp - Min:
-3,2 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
976,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
990,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
968,9 hPa
Klockan:
07:16
Lufttryck - Min:
974,1 hPa
Klockan:
10:59


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:35
Sol upp: 08:34
Sol ned: 15:11
Skymning: 16:10
Dagsljus: 08:35 tim:min
Dag längd: 06:37 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 2s more daylight tomorrow
Måne upp: 20:13
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 08:54

och så här såg det ut NU i trädgården

 


Nu börjar nog Inger vilja ha mer te och då tar jag en kopp kaffe, fast egentligen är jag inte direkt kaffesugen, är nog sjuk ändå.

Jag har en småmolande huvudvärk men känner mig mest trött.


Godmorgon



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards