jans

Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Jan Sandström - 2 februari 2016 22:33

Då var det det här problemet

Var 17 ska mor och far sova då?

Av Jan Sandström - 2 februari 2016 19:24

Nu börjar straxt programmet om Severin.

19:30 på SVT 2 = utan reklamavbrott.

Av Jan Sandström - 2 februari 2016 09:31

SVT 1, 14:35--16:10 Kostervalsen (1958)

Idag kan det bli en trevlig stund framför apparaten, det här verkar vara en film i min smak,

Åke Söderblom är trevlig.

SKIT, ser nu att jag aldrig skickade iväg det här inlägget, Sorry.

 

Handling:
Pelle Boman och Kurt Granberg är arbetskamrater på en reklambyrå. Pelle, som med sin fru Maja ska åka på semester till Italien, har bjudit hem Kurt på middag, vilket retar Maja. Hon och Pelle grälar allt ljudligare med Kurt som passiv åhörare, och till sist packar hon en väska och reser hem till mamma. Nästa dag väcks Pelle av Kurt. Maja är fortfarande borta. Kurt övertalar Pelle att glömma Italien och följa med till västkusten i stället. Där ska Kurt ta ett arv i besittning. Kurts arv visar...Mer

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

Av Jan Sandström - 2 februari 2016 07:44

Tisdag den 2/2


Idag fyller svägerskan Birgitta år och då säger jag grattis till henne.

 

GRATTIS Birgitta.


Igår, intet nytt under solen för den tittade fram lite mitt på dagen.

Eljest som tidigare, det hände inte så mycket här mer än att jag pysslade på lite här hemma (drack kaffe) och pysslade med datorn.

Katterna har en tid på morgonen när de är vakna och Tristan kan rasa av sig ganska ordentligt ibland, Gunnar kommer in och sedan ligger de och sover.

Inte heller blev det någon reparation av värmepumpen i stugan.


Jag såg en film senare på kvällen, "Species, Hotet från rymden". Mot slutet kom jag på att jag sett filmen tidigare eller så har jag inte sett början utan bara senare delen tidigare.

En helt normal actionfilm i temat person som ryn´mde och sedan jagas at en grupp beväpnade personer och slutat lämnar rester över till en uppföljare.

Men jag vet inte om det blev någon sådan.


Gick isäng och sov ganska gott med Gunnar mellan eller bredvid mina ben till efter 5 då han ville ut.
Mirabell väckte mig vid 6 och ville ha mat, att Inger satt i köket spelade ingen roll det var JAG som skulle stiga upp.

Hon kan vara ganska envis den där tösen när hon sätter den sidan till så jag steg upp och kände att det inte var lönt att gå isäng igen.


Nu sitter jag här och pratar med en tjej i Japan som vill låna några foton av mig.

Nä jag pratar inte japanska utan hon är ursprungligen från Östersund och pratar, skriver på svenska.

Det är klart hon får använda bilder från min blogg och webbsida, har erbjudit henne kopior på originalen så hon får bättre upplösning.

Jag får kanske återkomma om det här senare och hur det gått.

Bilderna ska visst användas i något TV-program   


Det har snöat lite inatt men inte så mycket som jag trodde skulle komma, inte lönt gå ut och skotta.

Jag får se om det blir en stugresa idag för värmepumpslagning.


Det snöar lätt just nu, -1,7° och svag vind, helmulet.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-02-02 08:30:04

Temperatur: -1,6 °C
Lufttryck: 957,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -1,6 °C
Inne hos oss. Temp: 22,3 °C Fukt: 29 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 10,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,6 °C
Klockan:
02:20
Temp - Max:
0,3 °C
Klockan:
13:24
Temp - Min:
-1,8 °C
Klockan:
06:37
Temp - Min:
-10,6 °C
Klockan:
07:16
Lufttryck - Max:
962,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
973,3 hPa
Klockan:
09:37
Lufttryck - Min:
956,8 hPa
Klockan:
06:49
Lufttryck - Min:
962,7 hPa
Klockan:
23:47


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:20
Sol upp: 08:16
Sol ned: 15:30
Skymning: 16:26
Dagsljus: 09:06 tim:min
Dag längd: 07:14 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 15s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:32
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 10:14

och så här ser det ut.

 


Dags för lite förmiddagskaffe kanske.


Godmorgon.




Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards