jans

Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Jan Sandström - 14 februari 2016 17:38

...tydligen mat.

Av Jan Sandström - 14 februari 2016 09:12

Söndag den 14/2


Igår snöade det och jag fick köra snöslungan.

Sedan låg jag på soffan med ljudboken och sov. Men jag hann även med lite annat.

Mellan skottningarna körde jag in slungan i garaget och tittade på belysningen.

Den har lagt av till hälften men jag såg inget direkt fel utan då måste jag klippa loss ledningar och kolla.

Jag har några olika idéer om vad som kan felas men jag ska kolla det frammåt våren eller i sommar när det är varmt ute.


Senare på kvällen blev det film och vi såg L.A konfidentiellt från 1997.

Tristan låg på soffan och sov gott när Gunnar var ute.

 

Sedan blev det sängen för mig också och den vanliga ljudboken.

 

Men jag har sovit dåligt inatt. Varmt och svettigt fast elementet är kallt.

Jag hade värk i händerna igår eftermiddag, kväll och inatt, riktigt ordentligt ont och händerna var svullna.

Sedan kom Gunnar in och en Norsk skogskatt som varit ute i nysnö   

Inte skön att ha i sängen fast han låg ovanpå täcket mellan mina ben, eller han låg högre upp.

Mitt på det som kallas familjelyckan fast det var förr i tiden.

Jag skulle klia Gunnar på magen men där var det bara stora klumpar med snö som satt i pälsen.

Inte undra på att täcket kändes blött men han måste ju få komma och värma sig den lille stackaren.

 

Det snöar lite smått idag med så det blir till att skotta lite men idag ska jag lasta slungan och köra till stugan, där får jag se om det går att köra bort eller om det frusit ihop det som kom tidigare.

Måste i alla fall dit och titta till och det passar bra idag när Inger är hemma.

Hon ska vara barnvakt till Emil och föräldrarna ska få ledigt några timmar och gå på bio.

Jag tror jag fick till en ny väderdator men historiken vet jag inte om jag lyckats flytta över men det får bli som det blev.

 

Just nu har jag -1,2° och det snöar lätt, alltså mulet och vimpeln rör bara lite lätt på sig.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-02-14 09:30:08

Temperatur: -1,0 °C
Lufttryck: 985,0 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,0 m/s från ---,
i byarna 0,0 m/s
Kyleffekt: -1,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 31 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 20,4 mm
Året: 30,6 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-1,0 °C
Klockan:
09:27
Temp - Max:
-0,5 °C
Klockan:
14:49
Temp - Min:
-3,4 °C
Klockan:
02:54
Temp - Min:
-3,0 °C
Klockan:
23:42
Lufttryck - Max:
988,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
987,9 hPa
Klockan:
23:13
Lufttryck - Min:
984,8 hPa
Klockan:
09:00
Lufttryck - Min:
977,2 hPa
Klockan:
00:35


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:47
Sol upp: 07:38
Sol ned: 16:09
Skymning: 17:00
Dagsljus: 10:13 tim:min
Dag längd: 08:31 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 09:17
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: -----

 

och så här ser det ut när nu fönstret blivit lite genomskinligare.

 

 

Nu blir det till att klä på sig och lasta slungan.

Fast egentligen har jag ingen lust att göra det, har fortfarande ont i händerna som är lite svulna efter snöslungekörningen.

Kanske får lista ut en förbättring så att jag inte behöver hålla ned handtagen hela tiden.

Men det är som det är och får gå som det går.

 

Godmorgon.

 

 

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards