jans

Alla inlägg den 19 februari 2016

Av Jan Sandström - 19 februari 2016 20:10

Jack and Jill, (Jack And Jill) Amerikansk komedi från 2011.


Men hur är det, funkar det här "hans enäggstvillingsyster Jills".

Kan enäggstvillingar ha olika kön?


Det är en film där Adam Sandler spelar två roller, men faktiskt är han snyggare som tjej   

Av Jan Sandström - 19 februari 2016 13:26

Det är så roligt att ligga och titta på fåglarna.

 


 

Men till slut blir det bara för mycket av det goda,

 

fast det är ju bara Gunnar som vet hur goda de är de där fjäderbollarna.

Av Jan Sandström - 19 februari 2016 12:30

Faktiskt gick moppen igång utan några större besvär.

Satte i batteriet och så körde jag någon minut med startmotorn, inte i ett svep då utan flera gånger.

Så nu står den inne i garaget och får tina upp, igen.

 

Startade den nya värmefläkten jag köpte sist då jag var på Biltema så att den torkar upp lite fortare.

Bara frågan varför, jag har ju knappast bråttom.   

Av Jan Sandström - 19 februari 2016 10:28

Varför ska det vara så roligt för katter att peta ned saker på golvet.

Tristan är inget undantag.

 

 

Det gäller att kolla papperskorgen allt som oftast och i morse låg ficklampan där

 

Tur jag tittade där innan jag slängde ned mer skräp men jag undrar hur mycket som slunkit mellan och kastats.

Fjärrkontrollen till min lilla TV ligger allt som oftast på golvet eller i papperskorgen då jag missat att skjuta in den under skrivbordet.


Men de är ju bara för söta våra kissekatter.

Av Jan Sandström - 19 februari 2016 10:17

I dagens tidning Västerbottens kuriren den 15/2 finna en artikel om mobiltelefoner och att de inte fungerar i kyla.

 

Vintertid verkar inte denna Itelefon fungera överhuvudtaget och som jag sett det håller inte skärmarna på dem.

Hur många är det inte som har fått skärman spräckt för på FB frågas det titt som tätt efter folk som kan byta ut och det finns massor med folk som byter skärmarna på dessa Ifån.


Nä köp en riktig mobiltelefon istället för en som inte fungerar.

Jag är helnöjd med min Sony och jag tror den heter Z1. Bra batteritid, håller ett dygn med alla grejor påslagna.

Stor skärm för jag kör mest data men det går att ringa och prata i den.

Av Jan Sandström - 19 februari 2016 09:51

Fredag den 19/2


Ja så var det den här eländiga fredagen igen, veckorna går bara för fort.


Igår, jo dagen började med att Mirabell och Tristan tog en sväng utomhus men fröken tyckte det var kallt och ville in medan lillgrabben tyckte det var kul då snön kittlade under tassarna eller vad som nu hände han.

Det var då så mycket att lukta på och nu fick han se vad Gunnar har där ute.

Nu ligger då Tristan här bakom mina skärmar och tittar på småfåglarna där ute

 

 

Äntligen har matte tagit bort den där blomman som stod här.


Sedan gjorde jag väl inte så mycket, lade mig på soffan och lyssnade på ljudboken innan det blev middag.


På kvällen såg vi Svarta Änkorna, del 2 på TV3play och del 3 sändes på TV.

Så jag tänkte att när vi sett avsnitt 2 kunde vi fortsätta med tredje delen.

Men inte då.

TV 3 lägger tydligen inte ut avsnitten direkt utan väntar till veckan efteråt när nästa avsnitt sänds, då först lägger de upp förra veckans film.

Ja se då vet jag inte om det är lönt att fortsätta se för det går inte att titta på reklamkanalerna idag, det är mer reklam än film.

Men i kväll är det i alla fall sista avsnittet på Shetland.


Gick isäng med ljudboken och har sovit gott inatt med, hoppas det blir en vana men det är väl att hoppas på för mycket.


Nu har Tristan vaknat och satt sig upp för småfåglarna är roliga att titta på säger han.

 


Steg upp och har fikat frukosten, utefåglarna har fått påfyllning och så även kisse som har fått mat och Katzenmaltz, hur det nu stavas.


Idag jobbar Inger kväll och jag har väl en dag som de flesta andra dagarna, men borde ta hand om och skriva in månadens räkningar.

Gissar att det blir en stund på soffan idag med och jag borde ta mig an och starta Eriks moppe för att köra in den i garaget så den får tina upp, sedan ska jag ställa undan den på ett bättre ställe.


Vädret ser kanske ut att bli bra idag, just nu mulet och svaga vindar och en temperatur på -1,5° utanför fönstret.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-02-19 10:00:10

Temperatur: -0,4 °C
Lufttryck: 996,3 hPa och Rising
Luftfuktighet: 89 %
Vindstyrka: 1,5 m/s från SW,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: -2,2 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 20,4 mm
Året: 30,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,2 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
1,4 °C
Klockan:
11:19
Temp - Min:
-2,1 °C
Klockan:
08:56
Temp - Min:
-2,8 °C
Klockan:
02:08
Lufttryck - Max:
996,5 hPa
Klockan:
08:26
Lufttryck - Max:
1004,3 hPa
Klockan:
02:37
Lufttryck - Min:
995,1 hPa
Klockan:
06:17
Lufttryck - Min:
995,4 hPa
Klockan:
22:12


Dagens sol och måntider.

Gryning: 06:32
Sol upp: 07:22
Sol ned: 16:25
Skymning: 17:15
Dagsljus: 10:43 tim:min
Dag längd: 09:03 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 12:50
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 05:29

Jo igår kollade jag runt lite på sidor med väder och väderstationer, funderar ett tag på att ändra så att jag sänder ut väderstationen i realtid istället för var 15:e minut och samtidigt sända webbkamerabild så man ser himlen.

Fast det fungerar ju som det är nu också.


Så här ser det då ut just nu i trädgården.

 


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards