jans

Alla inlägg den 5 mars 2016

Av Jan Sandström - 5 mars 2016 16:25

Men skönt att bara få mysa med ljudboken.

Av Jan Sandström - 5 mars 2016 14:37

Nu blir det en stund i soffan och jag undrar vem som kommer till mitt knä.

Men jag vet inte om jag ska fortsätta se på film eller ta ljudboken.
Det är någon fantasy på TV3

Av Jan Sandström - 5 mars 2016 11:13

Och så finns det människor som hellre tar en morot än en smaskigt god ostmacka men mycket hushållsost på.


Nu känns livet ganska hårt.

 

Av Jan Sandström - 5 mars 2016 09:53

Lördag morgon den 5/3


Igår var första dagen på mitt förhoppningsvis nya liv, eller livsstil.

Äta bättre och röra lite mer på mig så vi började med en liten sväng runt kvarteret, 650 meter blev det men det kändes i knäna som gjorde ont några timmar men eljest kändes det ganska bra.

Det är lite besvärligt att gå på snö men ändå bättre än att traksa omkring inne på IKEAs betonggolv, där blev det säkert en längre sträcka men i makligare tempo då jag styrde Emil i barnvagnen.


Inger stack iväg till jobbet och jag var kvar här hemma med katterna, datorn, TV och ljudboken.

Det blev alla delarna under eftermiddan, lade mig på soffan och lyssnade på boken med en kisse på magen, det är mysigt.

Sedan blev det film från Netflix på Tv men av någon anledning lyckades jag bara hitta dåliga trista filmer som jag gav upp efter en stund och snabbspolade igenom innan jag gav mig på nästa.

Men jag hittade en lagom underhållande senare som jag såg i sin helhet innan jag gjorde kväll och Inger kom hem (lite sent).

Till lunch åt jag havregrynsgröt på fibergryn och lite mjölk, ingen sylt eller söttma, faktiskt inte så dumt ändå.

Middan jag värmde var en, någonting Inger slängt ihop med bönor och köttförs och som vi brukar ha på semesterresor. Fast den luktade och smakade surt när jag värmt så det blev vitkålssallad och efter det gjorde jag nudlar där jag hällde bort överflödig buljong.


Lyssnade en stund på ljudboken innan jag släckte och sov sedan gott även om jag var hungrig när jag gick isäng.


I morse låg jag och drog mig en stund men Tristan och Mirabell ville att jag skulle stiga upp, de ville de redan klockan sex men då vägrade jag.

Tristan kom och kröp ned under täcket och låg mellan mina ben, varmt och skönt blev det.


Vägde mig efter toabesöket och vågen stannade på 94,5 kg. Men jag tror den går åtminstone 20 kg. fel.

Nu får jag se om det ger något framöver om jag blir av med några kilo men främst blodsocker och nån kolesterol som hon klagade på och skulle minskas. Vikten är en bonus om den minskar.


Anders har bokat rum till Inger och Erik så jag har betalat det, Erik har beställt tågbiljetterna så i början av nästa månad blir jag mol och allena här hemma en vecka.   


Idag har Inger timmar och då ska vi ta ännu en sväng runt Västerslätt, kanske lite längre än igår men vi får se vad det blir.

Sedan blir väl dagen som tidigare smalkost och TV, Dator och ljudboken OM jag inte får för mig att åka iväg någonstans men då ska det säkert bli fika med kakor och annat gott, Då vet jag inte hur stark min karraktär är och om jag kan motstå frestelsen.


Som jag säger, Ingen behöver inledas i frestelser, jag kan gå själv.


Det är skapligt väder, mulet men ljust, vimpeln fladdrar så det blåser en aning men det ser ut att vara uppehållsväder.

Temperaturen är +0,4° utanför fönstret och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-03-05 10:15:11

Temperatur: -0,5 °C
Lufttryck: 996,1 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,3 m/s från SE,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: -3,5 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 32 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,5 mm
Månaden: 9,0 mm
Året: 42,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,5 °C
Klockan:
10:00
Temp - Max:
-1,1 °C
Klockan:
12:56
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
01:08
Temp - Min:
-3,4 °C
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
997,9 hPa
Klockan:
00:10
Lufttryck - Max:
999,7 hPa
Klockan:
10:11
Lufttryck - Min:
995,9 hPa
Klockan:
07:06
Lufttryck - Min:
997,4 hPa
Klockan:
21:20


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:44
Sol upp: 06:31
Sol ned: 17:11
Skymning: 17:58
Dagsljus: 12:14 tim:min
Dag längd: 10:40 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:08
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 12:00

Så här ser det ut i trädgården, snöigt men snart börjar det väl töa och synas att det går mot vår.

 

Så här såg gårdagsbilden ut 

 

Nu ser man kanske ingen skillnad men framöver tror jag det syns.

Vet inte om jag ska fortsätta med att visa gårdagens bild men det kostar ju intet och den finns ju redan upplagd.


Nu blir det en morot att tugga på. Det blev två igår eftermiddag.

Bara så jobbigt att vara hungrig jämt av kaninmaten. 


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 5 mars 2016 09:30

...barn minus Peter ?

 

Ska vrida bilden när jag kommer till datorn.

Nu ser det bättre ut, bildformatet.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards