jans

Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 6 mars 2016 09:18

Söndag den 6/3


Igår blev det en lite längre promenad tillsammans med Inger då hon hade timmar på eftermiddan.

 

Men det är otroligt att vi har en höjdskillnad på 2 meter.

Inte undra på att det blev jobbigt i uppförsbackarna.


Eljest blev dagen som de flesta andra dagarna.

Såg en film igår kväll, "The Big Year" som handlar om fågelskådare som tävlar om att se flest fåglar under ett år. I USA naturligtvis.


Jag fick även lite tid i soffan med ljudboken men ingen av katterna ville ligga hos mig


Gick isäng med ljudboken och somnade sedan gott.


Vid ½3 ville Gunnar komma in och jag steg upp tvärt, senare när jag lagt mig igen började jag svettas grymt mycket och fick magknip.

Troligen på den kost jag satt i mig med sallad och frukt, vitkålen vet jag att jag får gaser av men den ska vara nyttig så det är väl bara att välja mellan pest och pest.

Jag kanske skulle skita i allt och bara ta medicin mot blodsockret.

Det gick då över efter en stund och jag fick sova till det var dags för medicinen.

Då upptäckte jag att det slagit lock för båda öronen och tinnitusen tjöt hemskt i skallen.


Efter att ha besökt toan och sedan gett Mirabell och Tristan lite mat, de kom och väckte mig närmare ½7 så låg jag och drog mig i den varma sköna sängen.

Nu är det mest höger öra det slagit lock i och allt låter som att jag sitter i en plåtburk.


Frukosten intagen men jag känner mig trött, eller egentligen inte, mest less och oinspererad.

Kanske skulle ta en stund i soffan och se ifall jag får sällskap av någon kisse, det är mysigt att ha en kurrande katt på bröstet ibland.

Men Tristan har en tendens att generera elektricitet så att de smäller ibland, men han verkar inte beröras av stötar i öron eller svans men i mina händer känns det.

Jag har ju tänkt ta en vilodag på söndagarna men kanske tar jag ljudboken och går en sväng så piggnar jag kanske till.

Fast det känns jobbigt det också även om det är läge att passa på medan det är uppehållsväder.


Just nu har jag +0,1° utanför fönstret, det är mulet och blåser en aning enligt vimpeln.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-03-06 09:30:10

Temperatur: 0,7 °C
Lufttryck: 995,4 hPa och Falling
Luftfuktighet: 95 %
Vindstyrka: 1,2 m/s från NE,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 0,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 9,0 mm
Året: 42,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
0,7 °C
Klockan:
09:19
Temp - Max:
1,4 °C
Klockan:
14:10
Temp - Min:
-1,9 °C
Klockan:
05:31
Temp - Min:
-2,4 °C
Klockan:
01:08
Lufttryck - Max:
996,4 hPa
Klockan:
00:21
Lufttryck - Max:
997,9 hPa
Klockan:
00:10
Lufttryck - Min:
995,2 hPa
Klockan:
08:31
Lufttryck - Min:
995,4 hPa
Klockan:
15:24


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:41
Sol upp: 06:28
Sol ned: 17:14
Skymning: 18:01
Dagsljus: 12:20 tim:min
Dag längd: 10:46 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 28s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:38
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 13:23

och så här ser det ut i trädgården.

 

ungefär som igår fast det är mindre snö på altanen då jag skottade lite igår eftermiddag.

 


Ingenting på TV är det heller, inget sevärt i alla fall.


Jag tror jag tar en höneblund på soffan och hoppas på kattsällskap.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 07:07

Lördag den 20/4 och en dag kvar   Igår skrev jag ut några sidor med QR-kod så att folk får lättare att betala när de besöker Överrädå Byaförenings aktiviteter. Ute flyttade jag alla 13 däck jag förvarar, funderar på nån ställning bakom förråd...

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards