jans

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av Jan Sandström - 11 mars 2016 21:39

Jag har suttit och sett film, en gammal fin western med Clintan.

A Fistful ov Dollars från 1964


Även Tristan tyckte det var spännande på slutet.

 

Det va nyss något där uppe, och så blev det plötsligt ett öga.

 

Nu hukar jag mig så att jag inte blir skjuten jag också tänte han nog och visst har jag fin svansföring.

 


Men nu är klockan straxt 22 och då tror jag att det blir sängen.

Av Jan Sandström - 11 mars 2016 14:44

Nästan bättre än sex.

Vilken skön eftermiddag.

Av Jan Sandström - 11 mars 2016 14:16

Jag släppte ned persiennerna inne i kontoret då solen skiner och det blev lite för ljust här inne.

Det tyckte Tristan var intressant och ett måste att undersöka.

                       

Det slutade med att jag fick dra upp den igen.

Av Jan Sandström - 11 mars 2016 10:34

Nu har jag gått en sväng runt Västerslätt och då de inte skottat alla ställen fick jag gå runt kvarteret.

 

Jag kunde inte låta bli att stanna en stund och titta på änderna i Tvärån och att den inte har frusit i år.

 


 


Men nu ska jag ha en kopp kaffe.

Av Jan Sandström - 11 mars 2016 08:53

Fredag den 11/3


Nu har en tredjedel av mars gått, snart får man luras och det blir sommar som övergår till höst, vinter och elände igen. Tiden går fort ibland.


Igår vaknade jag och berättade inte att jag hade jäkligt ont i höger knä, måste ha legat galet men det fick bra att halta omkring här hemma bara jag inte gjorde några häftiga rörelser, men sånt gör jag ju aldrig, häftiga rörelser alltså.

Hämtade Inger på jobbet och sedan besökte vi olika sekondhandaffärer, PMU på teg, Viva resurs på Gimonäs, till Ersboda och Mariedal där jag handlade på Biltema, sedan Röda korset och S&M eller vad det heter, där Barnens hus var tidigare men vi hittade inte det vi letade. På ÖoB köpte vi tonfisk till Mirabell och en hel del massa annat, inte heller blev det så mycket tid att kika på annat roligt. Inger hittade lite till Emil som vi sedan åkte hem till där vi fick fika.

Via ICA på Ängesvägen hem igen och jag var skapligt slut i mitt knä.


God middag och sedan blev det ett avsnitt av Svarta änkorna på TV3 innan jag gick isäng.

Lyssnade på ljudboken men somnade tidigt och har sovit fast Gunnar ränt ut och in halva eller hela natten.


I morse vid ½7 väckte Tristan och Mirabell mig då de tyckte att jag skulle stiga upp men då lade de sig att sova på sängen.

Förstod att de hade någon baktakne med det hela.

  

Men när jag väl höll på ute på toaletten kom de smygande och ville ha mat och sällskap, sötnosarna.

Men jag råkade trampa Tristan på svansen när jag gjorde min frukost, tursamt nog går jag barfota just av risken för svanstrampning så jag kände den och lade inte min vikt på foten utan ramlade istället mot diskbänken.

Men konsekvensen jäkligt ont i mitt högra knä igen, att man inte ska få må bra.

Tristan sprang och gömde sig men kom snart tillbaks och bad om förlåtelse att han hade sin svans under min fot.

Nu är han glad igen och ligger och sover. Det gör även Mirabell och Gunnar.


Vi fick tidningen land igår och där såg jag en annons från Tena som ger bort ett prov på droppskydd för män.

Så nu väntar jag bara på det nya svarta droppskyddet från TENA Men.

Såg att 1 av 4 män över 40 år har problem med efterdropp, 40 år? då har jag klarat mig bra som höll tätt ända till 60 år.

Alltid något att glädja sig åt men det går i vågor det här med droppet, tror mest att det oftast är en känsla att det kommer efteråt för när jag kollar så är det ändå torrt i "blöjan", fast blöja är det inte, mer som ett bredare trekantigt trosskydd som tjejer använder.


Det blev ingen direkt promenad igår men ändå gick jag säkert åtskilliga hundratal meter i snöslask och på hårda stengolv.


Idag har jag tänkt ge mig ut en liten sväng och bör nu göra det innan det börjar bli slaskigt för de har sagt att det ska bli skapligt varmt idag.

Tyvärr har det mulnat på för tidigare sken solen så fint, nu är det grått men vindstilla och -1,1° utanför fönstret.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-03-11 09:15:11

Temperatur: -0,8 °C
Lufttryck: 1012,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,2 m/s från W,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: -0,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,6 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 18,3 mm
Året: 52,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,8 °C
Klockan:
09:09
Temp - Max:
9,0 °C
Klockan:
11:01
Temp - Min:
-6,7 °C
Klockan:
02:20
Temp - Min:
-4,2 °C
Klockan:
23:49
Lufttryck - Max:
1012,7 hPa
Klockan:
09:14
Lufttryck - Max:
1011,9 hPa
Klockan:
23:37
Lufttryck - Min:
1011,3 hPa
Klockan:
06:03
Lufttryck - Min:
1003,8 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:24
Sol upp: 06:10
Sol ned: 17:29
Skymning: 18:16
Dagsljus: 12:52 tim:min
Dag längd: 11:19 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:05
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 21:12

och så här ser det ut i trädgården.

 

Igår var det finare på förmiddan.

 


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards