jans

Alla inlägg den 15 mars 2016

Av Jan Sandström - 15 mars 2016 19:59

Det blev en sväng runt bostadsområdet här tillsammans med Inger och det gick bra med mitt knä, än så länge.

 


Men nu blir det en stor kopp te och film, klockan 21 blir det badhotellet på TV 4.

Av Jan Sandström - 15 mars 2016 12:10

SVT 1, 14:30--16:10 Bröllopsbesvär (1964)

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

 

Av Jan Sandström - 15 mars 2016 10:33

...så kommer någon   med en spade.


Eller hur är det man säger, "när man sjunkit så djupt man kan..." kanske det ska vara.

 

Det är klart de ska komma och skrapa vägen också.

Visserligen kommer en traktor efter som tar bort men de är bara så slarviga att det inte blir bra.

 

Jag har bara ingen lust att ta hand om skiten, den tinar bort till midsommar.

Av Jan Sandström - 15 mars 2016 09:23

Tisdag den 15/3


Igår gick jag till vårdcentralen där jag pratade med en diabetessköterska och fick en massa papper och en blodsockermätare.

 

Sedan gick jag hem igen och kände mig allt annat än uppåt. 

Missade matinéfilmen gjorde jag också för den spelades varken in eller sändes på SVTplay.

Resten av eftermiddan tillbringade jag med att försöka få ordning på min HTPC igen och faktiskt tror jag att jag lyckades.

Den har då spelat in ett program inatt och jag har eller hade då fått igånt det där EPG som visar program som sänds.


Sedan såg jag film efter middan men just nu kommer jag inte ihåg vad jag såg.


Gick isäng med ljudboken och tidvis en Gunnar som särade på mina ben så jag låg som en delad ostkrok i sängen.

Inte så skönt men ändå gosigt med han hos mig.


Har sovit erbarmerligt dåligt inatt, tankarna har rusat fram och tillbaks och runt runt och jag kände mig mer och mer deppig.

Inte käns det så mycket bättre i morse. 

Jag provade att ta blodsocktet igår eftermiddag men den där grejen som ska sticka är skitkass, man ska ladda en kassett med 6 nålar och sedan hålla reda på om man stuckit med den siffra som visas eller inte.

Ska man dra fram en ny nål före man sticker eller som sköterskan sa att man drar fram en ny nål direkt efter sticket så ser man hur många man har kvar. Den svarta på bilden nedan.

Dessutom ska man trycka baktill för att spänna fjädern tills det släpper, snacka pm tortyr.

Jag vågar inte använda den för det är ju en pina att sakta trycka trycka trycka och så klick svider det som    i fingret.

I morse tog jag Anders testare (den blå) som han har en här av och den sätter man in en ny nål, bryter av spetsen och så spänner man fjädern genom att trycka baktill, utlösningen sker genom att man bara trycker lätt på den gula knappen. 

 

Så jag kasserar nog den jag fick och tar Anders stickare.

Bara det inte gjör så jävla ont att sticka, varför ska man ta i fingrarna där man är som känsligast och jag hatar nålstick.

Jag kan inte förstå Inger som bara satte den mot fingret och tryckte till utan att reagera.

Varför ska just jag få det här eländet?

Jag blir ju aldeles kallsvettig och svimfärdig bara av tanken på att sticka i fingret. Nu kallsvettas jag bak på ryggen igen och det susar i huvudet av att skriva det här.

 

Tidvis vill jag inte vara med längre,  det finns liksom inget positivt med allt längre.

Men jag lyckades ändå sticka i morse och jag fick 8,0 i blodsocker.

Däremot har jag gått med mer i vikt, 93,4 kg så 6 hg sedan igår men då fick jag skita ordentligt före vägningen. Säkert ett halvkilo bara det då magen nu har spårat ur av allt elände.

Min gamla tarmkattarr har börjat ge sig tillkänna av all oro jag känner.

 

Jo jag fick ju en fin almanacka av Orinon igår, en med fina flickor och naturligtvis datum. Set ser jag som något positivt i tillvaron.

 

Näe, den är inte så porrig utan visar bara halvnakna tjejer men den är stor så frågan är VAR jag ska få plats att hänga upp den.

Har liksom ingen väggyta ledig så jag får väl ha den i någon låda eller ge bort den.

 

Nu har jag tappat orienteringen i det här inlägget.

Sov dåligt inatt delvis eller främst på grund av oro och tankesnurr, det ena ger det andra.  

Och så har kissekatter stört mig hela natten.

 

I morse missade jag dessutom att ta medicinen klockan 6, hade tydligen bara stängt larmet men ½8 vaknade jag, väcktes jag och tog mina piller.

Frukost utan apelsinjuice då den inte är bra för mig, men alltså är det inte bra att äta apelsiner eller frukt då heller.

För juicen är ju bara renpressade apelsiner utan tillsatser.

Så är det någon skillnad på om jag äter opressade eller pressade appelsiner?

Det får jag fråga dietisten då vi ska dit.

Nu är jag tillbaks i det här eländet igen, det snurrar bara i huvudet.

 

Jag vet inte om det blir någon promenad idag för jag hade värk i höger knä igår kväll då jag såg Passengers från 2008

En småkonstig film som inte alls var så bra som jag först fått för mig.

Nu kom jag ihåg den   

 

Jag hade knävärk och satt med vetekudden och när jag lade mig blev det Voltaren.

 

Jag har fortfarande ont i mitt knä så jag vet inte vad jag ska ta mig till, ibland känns det som att det enklaste vore att kasta in handduken, Inger glömte ta bort en från toan igår när vi renbäddade och bytte handdukar, borde hänga upp rena igen.

 

Nä det här går inte. Fåg gå över till vädereländet.

Just nu soligt från en helblå himmel   Vindstilla eller väldigt svag vind. Temperatur på +8,4° utanför fönstret.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-03-15 10:00:10

Temperatur: 16,1 °C
Lufttryck: 1012,5 hPa och Steady
Luftfuktighet: 55 %
Vindstyrka: 0,9 m/s från NNW,
i byarna 2,0 m/s
Kyleffekt: 16,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 18,3 mm
Året: 52,2 mm

 

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
16,3 °C
Klockan:
09:45
Temp - Max:
13,1 °C
Klockan:
12:37
Temp - Min:
-1,8 °C
Klockan:
04:38
Temp - Min:
-2,3 °C
Klockan:
04:34
Lufttryck - Max:
1012,8 hPa
Klockan:
07:32
Lufttryck - Max:
1014,2 hPa
Klockan:
09:09
Lufttryck - Min:
1011,2 hPa
Klockan:
02:43
Lufttryck - Min:
1011,9 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:10
Sol upp: 05:56
Sol ned: 17:41
Skymning: 18:28
Dagsljus: 13:18 tim:min
Dag längd: 11:45 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 25s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:52
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 01:26

 

och så här ser det ut. Idag

 

och igår, fast eftermiddan blev grå och blåsig.

 

 

Jag undrar om jag kan ta en kopp kaffe eller om det är skadligt för blodsockret.

Eller jag skiter i vad det är, kaffe och en ostmacka vill jag ha och då tar jag det.

 

Morgon, den är inte god för mig.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards