jans

Alla inlägg den 25 mars 2016

Av Jan Sandström - 25 mars 2016 16:47

Se så fina blommor på rumsbordet.

 

Och enkelt pynt, glaskulor runt ljusen som står på en gammal glastallrik från en microvågsugnm kaninkattleksak bland lösa ägg men påskägget är tomt, inget godis där inne. Kollade efter.

 

Ibland får inte pyntet ligga ifred av främst en viss kissekatt.

Just nu sover inte han här hos de andra, Mirabell och Gunnar sov skönt och jag gjorde dem sällskap på den lediga delen av soffan där jag sov skönt en stund och vilade mina knän.

 

Det blev en vilodag för mig men snart kommer Inger hem och då drar hon säkert ut mig på vägarna.

Av Jan Sandström - 25 mars 2016 09:52

Fredag den 25/3


Igår åkte jag till strömpilen och gick en runda innan jag hämtade ut medicin på apoteket och köpte pasta till kissekatterna på Arken Zoo.

Det blev drygt 2 km jag gick i fint väder.

       

Sedan ham och jag gjorde inte så mycket under eftermiddan.


Erik kikade förbi och hämtade kamerafilter som jag använde till min analoga systemkamera, de kan passa hans nya kamera.

Men du glömde din matlåda idag också.


På kvällen blev det lite filmtittande innan jag gick och postade ett brev efter nio, gick en runda runt Västerslätt och det blev 2,3 km till.

Inger kom hem och senare gick jag isäng med ljudboken, man hinner lyssna på mycket när man är ute och går.


Gunnar var ut några gånger men eljest har jag sovit ganksa gott även om hjärnan snurrade runt en hel del till att börja med, men jag somnade till slut.

På morgonsidan fick katterna fnatt igen och de rusade runt här inne.


Upp vid åtta efter att ha legat och dragit mig en stund.

Blodkoll som visade 6,9, när jag gick isäng igår hade jag 7,0.

Jag vägde 92,4 kg i morse så det går sakta nedåt, 92,7 kg igår morse men det kan bero på vätskebalans och annat.


Frukost avklarad och lite koll av nätsidor.

Funderar på att gå ut en promenad igen, kanske skulle ta Eriks matlåda och gå hem med den till Umedalen.

Fast å andra sidan har jag regält ont i mitt högra knä och höger stortå.

Det känns verkligen inte bra i dem, börjar känna lite oro om jag överansträngt mina knän till slut.


Men jag har ju doktorns order att motionera och idag är det då varmt ute med +2,4° utanför fönstret.

I stort sett vindstilla enligt vimpeln men det är grått i luften och det har kommit lite nysnö inatt.

Så här ser det ut i trädgården.

 

och gårdagens bild.

 


Nu kom solen fram.

 

Men det syns inte så mucket att det faktiskt blev mycket ljusare ute, uppe i hörnet på altanräcket syns det att solen skiner.


Det skär i mitt knä och jag tappade all lust till att gå ut, tappade all ork överhuvudtaget och känner mig deppig.

Kan det svänga så fort. Det får bli kaffe fast jag är inte heller kaffesugen.


Gofmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards