jans

Direktlänk till inlägg 25 mars 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 25 mars 2016 09:52

Fredag den 25/3


Igår åkte jag till strömpilen och gick en runda innan jag hämtade ut medicin på apoteket och köpte pasta till kissekatterna på Arken Zoo.

Det blev drygt 2 km jag gick i fint väder.

       

Sedan ham och jag gjorde inte så mycket under eftermiddan.


Erik kikade förbi och hämtade kamerafilter som jag använde till min analoga systemkamera, de kan passa hans nya kamera.

Men du glömde din matlåda idag också.


På kvällen blev det lite filmtittande innan jag gick och postade ett brev efter nio, gick en runda runt Västerslätt och det blev 2,3 km till.

Inger kom hem och senare gick jag isäng med ljudboken, man hinner lyssna på mycket när man är ute och går.


Gunnar var ut några gånger men eljest har jag sovit ganksa gott även om hjärnan snurrade runt en hel del till att börja med, men jag somnade till slut.

På morgonsidan fick katterna fnatt igen och de rusade runt här inne.


Upp vid åtta efter att ha legat och dragit mig en stund.

Blodkoll som visade 6,9, när jag gick isäng igår hade jag 7,0.

Jag vägde 92,4 kg i morse så det går sakta nedåt, 92,7 kg igår morse men det kan bero på vätskebalans och annat.


Frukost avklarad och lite koll av nätsidor.

Funderar på att gå ut en promenad igen, kanske skulle ta Eriks matlåda och gå hem med den till Umedalen.

Fast å andra sidan har jag regält ont i mitt högra knä och höger stortå.

Det känns verkligen inte bra i dem, börjar känna lite oro om jag överansträngt mina knän till slut.


Men jag har ju doktorns order att motionera och idag är det då varmt ute med +2,4° utanför fönstret.

I stort sett vindstilla enligt vimpeln men det är grått i luften och det har kommit lite nysnö inatt.

Så här ser det ut i trädgården.

 

och gårdagens bild.

 


Nu kom solen fram.

 

Men det syns inte så mucket att det faktiskt blev mycket ljusare ute, uppe i hörnet på altanräcket syns det att solen skiner.


Det skär i mitt knä och jag tappade all lust till att gå ut, tappade all ork överhuvudtaget och känner mig deppig.

Kan det svänga så fort. Det får bli kaffe fast jag är inte heller kaffesugen.


Gofmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards