jans

Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 27 mars 2016 09:55

Lördag den 27/3


Och du har väl

 

ställt fram klockorna en timme

 

för idag har vi sommartid igen.


Men det var bättre förr, när man hade en klocka på armen och en i köket.

Nu är det klockor överallt och i alla grejer, jag ger mig den på att jag glömt någon klocka förutom den i bilen som oftast går fel någon vecka efteråt.


Min radiokontrollerade klocka jag har haft här i kontoret har antingen gått sönder eller så sänder de inte ut tidskoden lika starkt nu.

Den flippade ut för någon vecka sedan och jag har provat olika ställen i huset.

Sist hängde jag ut den på altanen för att den skulle sitta öppet men inte ens där funkar den.

 

Den kan gå rött med minutvisaren men timmvisaren visar 4 timmar fel.

Jag tror den gått sönder men som test ska Tomas få ta hem den till Jönköping och testa för Umeå ligger på gränsen för dessa ur.

Han kommer ju hit den 1:a april och det är inget skämt.

Fast jag har en datorstyrd klocka i stugan som fungerar, en helt annan sort då, inbyggd i en termometer.


Jag vet inte om jag fick bort det där eländet jag skrev om tidigare, PDF Arkitekt, fick starta om datorn och då brukar ändå den där reklamrutan försvinna.

Det är något som följt med något program och det finns inbäddat i Officepaketet också.

 

Jag bara hatar sådan där reklam som lägger sig över allt och inte går att få bort oavsett hur seriöst programmet än är.

Då dissar jag allt för inte köper jag deras produkt.



Men till ordningen eller som dommare på TV gör, slåt klubban i bordet och skriker order order ORDER tills de slår av klubban.


Igår en dag jag mådde bättre, inte som i förrgår och idag   

Jag gick en promenad till brorsan på Backen och tänkte mig ända till Erik på Umedalen, men han körde hem till oss och ringde mig för att fråga var jag höll hus.

Han hade inte husnyckeln med sig så det slutade med att han hämtade mig.

Jag fick ändå en promenad på 3,43 km.

Sedan gjorde jag ett försök med väderstationen men gick bet på det, satt ute och njöt av allt innan jag gick in och började skriva månadens räkningar.

Räkningar att betala då, men tänk om man fick skicka räkningar till folk och inkassera en massa istället.   

Det gick ihop och efter att Inger kommit hem och vi ätit middag gick vi ut en sväng runt västerslätts industriområde.

Det blev på 10 meter när 2 km till för mig, så igår knatade jag på 5420 meter.

Men inte hjälpte det för i morse vägde jag ändå 4 hg mer än igår morse.

Det kanske var den där lilla lilla tårtbiten jag fick efter promenaden som lade sig 14 gånger om på magen.

Vi fikade lite när vi såg film, Svensexan på svenska men det såg jag senare när jag kollade på nätet, jag hade spelat in den i fjol när den gick på TV6.

Filmen var från 1984 och väldigt vågat med så mycket naket, den måste ha varit väldigt sencurerad när den sändes i USA.

Kul, tja ibland men tidvis väldigt töntig med sina skämt fast tjejerna var snygga och Tom Hanks var UNG   , 28 år såg jag efter i mobilen. Men modet och frisyrerna, tja en del snyggt och annat....

Efter filmen såg vi om husdjurens hemliga liv som jag också spelat in men nyligen.

Tristan var då intresserad av småungarna som kröp omkring på TVn.


Gick isäng en timme senare då jag ställt om några klockor men lyssnade på ljudboken en stund innan jag släckte.

Har sovit ganska gott, Gunnar har varit ute mesta tiden inatt.


I morse kom han in och låg mellan mina ben men jag får ont i knät av det, men lite får man offra för vännerna.

Steg upp 8 men der var 7 igår fast nu har jag ställt om tiden i huvudet, ½11 och jag är kaffesugen samt hungrig, normalt alltså.


Blodsockret låg på 6,7 i morse, 6,9 igår kväll efter promenaden (6,8 igår morse)så det funkar bra tycker jag.

Trendkurvan är nedåtgående enligt diagrammet.


Idag blir det nog en mindre sväng för mig, kanske vill Inger ut en sväng i kväll igen men jag borde ta mig upp på taket och se på väderstationen.

Fast jag kollade nu att de varnar för hård blåst, då kanske det inte är läge att ballansera där uppe för jag kan ju ramla ned och då förstör jag ett av altantaken, kan ju bara ramla ned på ena sidan.


Just nu skiner solen och det tinar lite, eller mycket för det är en temperatur på +5,0° utanför fönstret men bara svag vind än så länge enligt vimpeln.

Hehe, nu här jag flaggstångslinan slå och uppe i träden svajar björkgrenarna.

Det blåser alltså eller så björjade det just nu.


Så här ser det ut i trädgården.

 

och igår

 

Jag måste fatta mig kortare i mina morgoninlägg för det tar sådan tid att få ihop dem.

Fast låter jag bli att se på Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs samtidigt så skulle det gå fortare att få ihop det.


Godmorgon eller gomiddag.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards