jans

Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 28 mars 2016 09:29

Måndag den 29/3


Igår klättrade jag upp på taket och mixtrade med vädergivarna och se den gick igång.

Den är ju kopplad ihop med likadana kontakter som telefoner, eller mindre nätverkskontakter och förmodligen har det blivit oxidering inne i någon av dem.


Sedan gjorde jag inte mycket då jag fick värk, antingen av takklättringen eller väderomslaget då det började blåsa.


Så ingen promenad igår utan jag satt bara med datorn, låg på soffan med ljudboken eller sysslade med annat som att se på TV.


Inger hade timmar och när hon sent omsider kom hem på kvällen så såg vi senaste avsnittet av Black Widows.


Gick isäng med ljudboken någon timme till och Gunnar stannade inne mellan mina ben och Inger bredvid mig.

Trångt som i en sardinburk, tror jag i alla fall och jag vaknade efter en stund med fruktansvärd värk i knät.

Nu vet jag vilken ställning jag får den där värken så att jag kan undvika den i framriden, fast det blir svårt med alla i sängen.


Har ändå sovit skapligt gott fast kisse väckt mig några gånger, olika kisse har väckt mig.


Nej det sket sig, lyckades inte rippa hela ljudboken, på sista skivan vill den att jag ska formatera den och så spårar det ur och det går inte komma åt skivan eller CD-spelaren.

Nåja, i morgon kan jag göra klart boken, behöver ju inte lyssna på den just nu.


Igår blev det ingen motion mer än att jag går omkring och flaxar med armarna och tar dansstegm så gott det går men rör på hela kroppen för att röra på musklerna och förbränna sockret i blodet.

Hade 6,7 när jag vaknade igår, 8,1 straxt före tio och när jag tog i morse låg det på 6,0   

Vågen stannade på 92,5 så minus två kilo sedan jag började nya livet.


Idag är Inger ledig och vi ska senare idag till Vännäsby och träffa ingers syskon med familjer, eller hur många det nu blir.

Då ska jag ta en promenad och kika runt lite där borta men får ta det lungt med tanke på mitt knä som inte är bra.

Jag ska strula på med den där reklamrutan som kommer upp på min dator.

 

Det går att få bort den genom att klicka på GO PRO och då får man upp den här sidan.

 

Men det är ju inte meningen att jag ska göra det varenda dag.

Till slut får jag nog bort den då jag nu får lite hjälp av kunnigare personer, mina barn.

Någon nytta ska man väl ha av dem fast de flyttat hemifrån.


Vädret är då fint idag och snön smälter. Jag kanske skulle ta ut hojen och köra till Vännäsby.

Nä det kändes bökigt och kallt.

Just nu har jag +5,4° utanför fönstret, sol från en blå himmel, det jag ser av den i alla fall och det blåser en aning enligt vimpeln som jag ser i en spegel.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-03-28 10:00:08

Temperatur: 7,0 °C
Lufttryck: 1014,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 5,0 m/s från SSE,
i byarna 7,8 m/s
Kyleffekt: 3,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 18,6 mm
Året: 52,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
8,2 °C
Klockan:
09:34
Temp - Max:
5,3 °C
Klockan:
15:22
Temp - Min:
0,6 °C
Klockan:
06:32
Temp - Min:
-14,5 °C
Klockan:
10:16
Lufttryck - Max:
1014,7 hPa
Klockan:
09:55
Lufttryck - Max:
1029,1 hPa
Klockan:
00:16
Lufttryck - Min:
1011,9 hPa
Klockan:
01:04
Lufttryck - Min:
1011,8 hPa
Klockan:
17:46


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:22
Sol upp: 06:11
Sol ned: 19:19
Skymning: 20:08
Dagsljus: 14:46 tim:min
Dag längd: 13:08 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 26s more daylight tomorrow
Måne upp: 00:06
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 07:44

och så här ser det ut i trädgården.

 

och igår morse


Igår eftermiddag så här.

 

Mörkt och grått och det blåste ordentligt.


Inger har hoppat in i duschen, varför säger man "hoppa in"?

Hoppar gör man ju inte får då är risken att halka och slå sig fördärvad ganska stor om man överlever i vår ålder.

Men går väl in försiktigt men hon duschar och jag ska gå och värma en kopp te till henne så tar jag en mugg kaffe.


Godmorgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 07:07

Lördag den 20/4 och en dag kvar   Igår skrev jag ut några sidor med QR-kod så att folk får lättare att betala när de besöker Överrädå Byaförenings aktiviteter. Ute flyttade jag alla 13 däck jag förvarar, funderar på nån ställning bakom förråd...

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards