jans

Alla inlägg den 3 april 2016

Av Jan Sandström - 3 april 2016 22:12

Helt plötsligt blev min Facebooksida på arabiska eller nått som inte går att läsa för en gammal svensk som jag.

 

Jag har ingen aning om hur man ska återställa eller vad som orsaktat det.

Men ska det vara såhär så ids jag inte logga in mer på Facebook, så hör du inte av mig här så vet du orsaken till min frånvara och skrivs det här är det nog någon som kapat kontot och ändrat språk så att jag inte ska kunna återställa det.

Av Jan Sandström - 3 april 2016 20:11

Tomas har gjort middag och så har jag också.

Gissa vem som får vad :'(

Av Jan Sandström - 3 april 2016 17:20

Just nu får Älskling jag förstorade barnet på kanal 11 och jag fick se en scen av huset de bor i.

Märkligt nog kom jag att tänka på att det såg ganska likt huset som var med i ET.


Måste försöka kolla in det.
Men många hus och villaområdan är nog lika dana där borta på andra sidan vattnet.

Av Jan Sandström - 3 april 2016 10:35

Hej igen.


Jag fick ju se hur Amanda lade upp två knäskydd som hon skänkte bort och jag var snabb att skriva till henne och ta dem.

 

Snabbt gjorde jag mig i ordning, skrev in adressen i min GPS efter att ha kollar på Google hur och bästa stället att parkera på var.

Klädde på mig och gick ut och där fanns ingen bil på gården.

Putts väck var den liksom mitt minne att Inger skulle ta den till jobbet idag. (Skyller på åldern, ja att jag inte kom ihåg alltså).


Så jag fick vackert halta in igen, tror du inte att jag gjorde illa mitt högerknä i min iver att komma iväg och "sparka" undan Tristan som svansade runt fötterna på mig.

Tillbaks till datorn och skriva till Amanda att jag först inte kunde komma förrän i eftermiddag, sedan så backade jag och överlät knäskydden till nästa på listan. Det var ju inte ens säkert att de passat mina knän.


Om gårdagen skrev jag ju i förra inlägget men det blev lite om dagens planering.


I eftermiddag så kommer barnen hit, flertalet av dem i alla fall. Maria har förhinder då hon fortfarande är kvar där borta i Kanada.

Men nu börjar vi se slutet och snart kommer hon hem igen, en månad kvar.

Mer om henne i deras blogg som de inte skriver allt för mycket i nu, antar att de har fullt upp så här i slutet på skolan.

The Canadian Adventures

Two Swedes Adrift

Men här hemma kommer Tomas som är uppe i Umeå några dagar och så familjen från Ersboda, Emil, Peter och Anna.


Jag borde försöka få lite motion men idag vete 17 hur jag ska kunna få det, kanske av att lyfta upp kaffekoppen.


Jo jag skrev att jag sovit gott, inte helt sant för efter att jag släckt och sovit en stund så frös jag ända in i ryggmärgen men det kändes för jobbigt (kallt) att gå upp och hämta en filt men så kom katten och ville ut så då var jag illa tvungen att stiga upp.

Jag kände mig förkyld när jag gick isäng och det var inte bättre senare, ont i halsen så jag tog ett piller, Strepsil heter de och smakar ganska gott men jag måste kolla hur det är med sockerhalten i dem.

Eljest blev det som en vanlig natt, upp och ned i sängen för en katt som ville ut och in.


Men nu sover alla tre så gott och jag slipper bädda sängen för man kan ju inte väcka de små raringarna.


Kaffe har jag fåttm eller gjort själv och nu ska jag ta hand om en tavla som det ska monteras foton i, foton jag sent omsider skrev ut igår kväll.


Men det käns skönt att jag går ned i vikt, fast jobbigt att vara hungrig nästan hela tiden och inte får jag äta mina goa ostmackor.



Av Jan Sandström - 3 april 2016 10:00

Söndag den 3/4


Igår skulle jag ta en promenad till väninnan Maria öst på stan, det är 3 km enkel väg men med kaffe så kunde jag gå hem igen.


Men höger knä lade av efter en kort bit så jag gick hem igen, Erik kom och vi åkte till Media Markt där vi kikade runt.


Åt nudlar före jag gick iväg och efteråt låg mitt blodsocker på 12,7.


Sedan såg jag på film och rörde mig så my7cket det gick så blodsockret var bara 8,3 när jag skulle gå isäng med ljudboken.


Har sovit skapligt även om katterna... o,s,v,


I morse låg blodsockret på 6,5 så jag är nöjd med det, vägde 92 kg.


Ska straxt iväg och hämta två knäskydd jag fått via Facebook.


Vädret är sisådär, +3,2° och mulet men vindstilla.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-04-03 10:00:10

Temperatur: 3,5 °C
Lufttryck: 1028,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,8 m/s från E,
i byarna 1,4 m/s
Kyleffekt: 3,5 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 38 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 54,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,5 °C
Klockan:
09:55
Temp - Max:
8,9 °C
Klockan:
09:46
Temp - Min:
0,7 °C
Klockan:
04:17
Temp - Min:
-5,9 °C
Klockan:
05:21
Lufttryck - Max:
1028,7 hPa
Klockan:
09:13
Lufttryck - Max:
1027,3 hPa
Klockan:
10:08
Lufttryck - Min:
1026,6 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1024,8 hPa
Klockan:
00:21


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:00
Sol upp: 05:50
Sol ned: 19:37
Skymning: 20:27
Dagsljus: 15:27 tim:min
Dag längd: 13:47 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:03
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 13:19

och så här ser det ut

 

och igår såg det ut såhär.

 

Godmorgon.


Jag skriver mer när jag kommer hem igen, om typ en halvtimme, timme, 4 timmar allt beroende på om det händer något oväntat.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards