jans

Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 10 april 2016 09:52

Söndag den 10/4


I natt kommer Inger och Erik hem igen efter några dagar uppe i Björkliden där de hälsat på Anders.


Men igår, jag tog bilen till Biltema där jag köpte nya däck till min cykel, köpte även slangar och fälgband.

Det ska vara punkteringssäkra däck och slangar men det återstår att se om det är.

Sedan försökte jag tigga fika hos väninnan Maria men hon satt på bussen till lasarettet och skulle komma hem först några timmar senare, hon har sin far som ligger inne för någonting.

Så jag åkte hem och gjorde kaffe som jag satt ute på altan och njöt av i solvärmen, sedan drev det in moln och det var plötsligt inte lika varmt och skönt så då gjorde jag kissekatter sällskap på soffan.

Tog ljudboken men somnade och sov ett tag.


I övrigt blev dagen som de brukar bli, efter middag blev det film, en knasig film The Hot Chick heter den och finns på Netflix.

Den handlsde i stort om två personer som byter kroppar av ett par örhängen, narturligtvis en ung tjej runt 18 år och en man på typ 30 år.

Men den handlade mest om tjejen som blev man och hennes tjejkompisar i skolan.

Adam Sandler har en biroll i filmen som någon knasig person, som han normalt är.

Efter det satte jag på en annan men såg den inte färdig.

Däremot satte jag mig på cykeln och avverkade 5 km under 20 minuter men på lågt motsrånd, mest bara för att röra på knäna.

Det skulle jag kanske inte gjort.


Gick isäng och Gunnar har hållit mig vaken de stunder jag inte kunde sova på grund av värk i knäna. eller han höll mig vaken des tunder värken inte höll mig vaken.

Skit samma men jag kunde ha strypt katterna inatt, Mirabell kom jamande lite här och där i sovrummet men Tristan har hållit sig lugn.

Han trackaserar mig under dagtid genom att vara efterhängsen här uppe på skrivbordet eller lägger sig på tidningen om jag sitter med korsord.

Men inte kan man göra något med sådana här sötnosar.

 

 

 

 

Jag lycksdes smyga mig upp och Tristan och Mirabell somnade tydligen om.

Nattsuddaren Gunnar sov som en stock och snarkade högt.


Men när jag satt på toa kom först Mirabell och straxt därefter Tristan och de tiggde frukost, NU skulle de ha den sa de.

Och det fick de.

Sedan gick Tristan lös på sin favoritleksak för stunden, en champagnekork som är kul att leka med.


  Men han blev blyg när jag filmade.


Jag fick min frukost och sitter nu här.

Idag kanske jag kan få det att passa ihop med Maria och få lite fika, kanske en kortare promenad där borta på Östermalm eller "öst på stan" som vi säger vi gamla infödda Umebor.


Blodsockret låg på +7,1 i morse och vikten stannade på 90,9 kg. Jag är skapligt nöjd, frågan är om läkare och dietist är det.


Det blir fint väder idag med och det är fint redan nu med sol och +8,7° men vimpeln rör sig oroväckande mycket ser det ut som.

Vita tussar på himlen och väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-04-10 10:15:10

Temperatur: 10,2 °C
Lufttryck: 1029,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 60 %
Vindstyrka: 2,9 m/s från WNW,
i byarna 4,4 m/s
Kyleffekt: 8,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 24,6 mm
Året: 79,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,0 °C
Klockan:
09:54
Temp - Max:
12,6 °C
Klockan:
16:21
Temp - Min:
-1,8 °C
Klockan:
03:41
Temp - Min:
-4,4 °C
Klockan:
05:45
Lufttryck - Max:
1029,1 hPa
Klockan:
10:08
Lufttryck - Max:
1022,6 hPa
Klockan:
23:58
Lufttryck - Min:
1022,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1011,1 hPa
Klockan:
00:02


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:33
Sol upp: 05:25
Sol ned: 19:57
Skymning: 20:50
Dagsljus: 16:17 tim:min
Dag längd: 14:32 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 30s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:13
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: -----

Så här ser det ut idag i trädgården. Jag styrde ut lite is på gräsmattan som låg kvar på altanen innan jag gick isäng igår.

 

Igår morse såg det ut så här, men snart är det inte lönt att lägga upp gårdagsbilden då snön är borta och inget händer på ett dygn.

 


Nu ska (måste) jag se över och vattna Ingers blomplantor igen.


Goemorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards