jans

Alla inlägg den 26 april 2016

Av Jan Sandström - 26 april 2016 20:35

Kom hem.


Tristan har varit odrägligt kelsjuk och bara varit upp i mig hela tiden och det efter några dagar borta.

   

Nu är han och äter upp Ingers blomplantor hon plockat fram igen.


Hur ska han då inte kurra när du kommer hem.   

Men nu ska vi se film han Mirabell och jag.

Av Jan Sandström - 26 april 2016 13:50

...som Gunnar

Katter kan det där med att må gott.

Han har nyss passerat mitt knä och fått en omgång av kel och mys men så gick han och tog min plats i soffan.

Jag blev också tvärtrött och tror att jag tar en höneblund.

Av Jan Sandström - 26 april 2016 10:55

Jag skrev om den här filmen tidigare,

http://jans.bloggplatsen.se/2014/02/10/10535547-dagens-matinfilm/

Den 10 februari 2014 sändes den förra gången men det hindrar inte att man kan se den igen, det som kan fallera är om vi åker hem till stan just då eller om vi åkt hem tidigare så kan jag se den i stan.

Den sänds t.o.m samma tid som då så jag kopierar bara det inlägget, men tar bort kommentaren om OS-sändningarna.


SVT1, 14:20--16:05 Vita frun (1962)


Handling:
Den avlidne bruksherren Wilhelm G:son Lundbergs testamente läses upp. Hela förmögenheten och Stortuna slott tillfaller den avlidnes hustru i andra äktenskapet, Helen, och hennes dotter Agneta, medan Roger och Eva von Schöffer, hans avlidna hustrus barn i ett tidigare äktenskap bara får obetydliga summor. Doktor Simon Ek, familjens förtrogne, försöker lugna Eva, som blir besviken över den orättvisa fördelningen av moderns egendom. En natt finner man henne drunknad i ett kärr. Roger kommer hem til...Mer
Av Jan Sandström - 26 april 2016 10:01

Tisdag den 26/4


Igår snöade det, vi fick säkert en dm eller mer men då det var någon plusgrad så blev det klabbsnö och den sjönk ihop.

Perfekt snögubbsväder om man godkände ludna snögubbar, ludna av gräs från marken.

       


Så vi satt mest inne förutom då vi gick ut för att elda i tunnan, bära in ved och ja skotta lite.

Men det var bra med en innedag för vi hann planera en hel del på stugbygget och då var vi vill ha fönster på stugan.

Det måste vi veta då tillverkaren vill veta måtten för att kapa timmret och vi vill ju inte ha en stuga av standardformat.

Hittade även en fin trappa till loftet och det blir en bättre än de enkla stegar som brukar finnas fast den kommer att kosta lite mer.

Det är BYGGmax som har en passande trapp med svängd del längst ned och så blir det en avsats upptill, under den blir det en liten toalett för typ husvagnstoa och ett litet handfat.


Sedan badade vi skönt i tunnan, skönt även om det var lite för varmt för mig med net behövdes i gårdagens väder.

       

Gunnar kunde inte förså varför vi utsatte oss för något sådant påhitt.

Han var inne hela gårdagen, gick bara ut på altanen någon minut i sänder och jag tror inte ens han kissade, han kan inte ha hunnit med det.


Efter badet såg vi film från Netflix, Ridiculous 6 från 2015, en komedi/västern som var riktigt rolig men uppkopplingen strulade så jag fick starta om filmen några gånger, men då hnn man ju med toabesök.

 

Gick sedan isäng med öppet fönster och ljudboken, det blåste så att det fläktade småskönt i ansiktet och Gunnar låg mellan mina ben.

 

Nu kom han och lade sig hos mig igen och dp blir det lite svårt att skriva här   

 

 

Jag har sovit gott inatt, var bara upp vid 3-tiden och 6 då der var medicin, killade blodsockret då och der låg på 6,4.

 

Senare när vi steg upp låg det på 7,0 och vikten låg på 91,4 kg. Det är tji att komma lägre.

Gunnar var tidigare ut en stund och då tror jag att han gjorde sina behov under släpvagnen.

 

 

När Gunnar satt i gönstret vände jag på kameran och då blev han nyfikrn på vad som rörde på sig.

     

               

Det är bättre väder idag även om det inte är allt för skönt ute, de tidigare bilderna visar hur det ser ut

Termometern visar på +2,5 grader och nu kom solen fram.

 

Det ser då inte ut att blåsa, inte här hos oss.

 

Idag blir det att sitta här inne, kanske går vi en promenad för igår kväkk kom traktorn och plogade vägen men det är kanske slaskigt, lerigt och blött.

 

Nä lite kaffe, Inger gjorde sitt te men hon glömde mitt kaffe.

 

Godmorgon.

 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards