jans

Alla inlägg den 7 maj 2016

Av Jan Sandström - 7 maj 2016 07:13

Lördag den 7/5


Igår var det ännu en dag i smärtans tecken, men inte lika jävligt som i början av veckan.

När jag inte bara låg och sov med ljudboken i lurarna rå körde jag stretching eller låg och jävlades med den här datorn.

Stretching hjälper fast det gör ONT, men det gör ondare att inte göra det.


Datorn försöker jag få ihip hårddisken på, när Windows ibstallerades så encisas det med att dela upp disken i två delar.

Med resultatet att nu är C: överfull medan D är i stort sett tom.


Jag vet inte hur många partitionsprogram jag testade men inget kunde skå ihop diskarna utan att köpa det stora programmet.

Resultatet blrv att jag fick en F: på 6 Gb ungefär och nu får jag inte bort den.


Jag funderar allvarligt på att börja om från noll igen för det måste gå att installera med bara en disk, fast jag minns hur jag jävlades med det sist.

Skönt att jag inte har något viktigt sparat på disken.


Igår blev jag så pass bra i ryggen (lättare att stava) att jag fich hopp om bättring och ett fortsatt liv.

Gick isäng ochsåg en film och missbrukare, sexmissbrukare och hur de försökte komma ur beroendet.

"Tack för att du delade" eller nått sånt kan den ha hetat på svenska, en medelmåttig film men småkul emellanåt.


Gunnar kom och lade sig hos mig så det blev trångt.

Han var envis och lade sig på mina smalben och vägrade flytta sig så det var bara att dela på benen så han blev nöjd, med påföljd att jag legat konstigt och har alltså ont idag.

Men jag ger mig inte utan kämpar emot fast det känns som att benet håller på att gå i bitar ibland.


Inger har åkt till jobbet och jag steg upp, kunde ändå inte somna om men idag gjorde jag min egen frukost.

Det har vaarit bekvämt att ha fått den serverad här i sängen.

Jag skulle ju ändå upp och testa blodsockret som låg på 6,1 och vikten efter kissandet var 88,5 kg.

Jag har alltså gått ned 6 kg sedan den 5 mars, två månader och det är bra tycker jag.


Idag blir det väl som igår, kämpar med min ischias och hårddisksammanslagningen.


Vädret är mulet idag, ser då ut som så här från sängen.

Men skönt med fågelkkvitter i datorn från kameran här utanför och den i stugan.

 

Ingen Gunnar syns till här ute

 


 

inte heller i stugan men det syns att det håller på att bli grönare.

 

Igår mätte jag upp 20,2 grader ute i skuggan i stugan.


Här hemma visar väderstationen Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-05-07 07:45:10

Temperatur: 10,8 °C
Lufttryck: 1033,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 80 %
Vindstyrka: 0,4 m/s från ESE,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: 10,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 41 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 104,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
10,8 °C
Klockan:
07:44
Temp - Max:
19,0 °C
Klockan:
11:59
Temp - Min:
4,1 °C
Klockan:
04:15
Temp - Min:
0,2 °C
Klockan:
04:44
Lufttryck - Max:
1033,6 hPa
Klockan:
07:28
Lufttryck - Max:
1032,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1032,2 hPa
Klockan:
00:15
Lufttryck - Min:
1029,9 hPa
Klockan:
12:02


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:36
Sol upp: 03:53
Sol ned: 21:21
Skymning: 22:40
Dagsljus: 20:04 tim:min
Dag längd: 17:28 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 29s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:10
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 21:39

Nu får jag besök av Mirabell som nog vill ha tonfisk men jag får inte ge henne det, jag skömde bort henne i vintras säger Maria men det tycker inte Mirabell.


Jag ska försöka siva lite till fågelkvitter från trädgården.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards