jans

Alla inlägg den 9 maj 2016

Av Jan Sandström - 9 maj 2016 19:47

Det är så skönt och kul att matte Maria kommit hem igen för då får jag springa så mycket så och hon har så roliga grejor.

Som de däe små fiskarna nere i köksgolvet.

     


  Men det är  också bra att gubben eller morfar är dålig för då får jag hålla han sällskap i sängen.

 


Men morfar säger att han håller på att känna sig mycket bättre i sin isk, ish, ända.

Av Jan Sandström - 9 maj 2016 13:11

SVT 1 14:10--15:40 Sängkammartjuven (1959)

Jag ska se om den sänds på play, i så fall kan jag se den här i sängen,

Handling:
På flygplanet mellan Köpenhamn och Stockholm får Madeleine Messing plats bredvid en sovande man. Hon är nybliven änka efter en mångmiljonär. Den sovande vaknar till och visar sig vara en man ur hennes förflutna, författaren Johan Jacob Wenkel. Han berättar att han håller på att skriva memoarer. På Bromma flygplats möts Madeleine av ett uppbåd nyfikna journalister. Hon råkar snubbla och hamnar i Johan Jacobs lämpligt tillgängliga famn. Hon förnekar all bekantskap med sin räddare, men tidningarna ...Mer

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

 

Av Jan Sandström - 9 maj 2016 12:42

Det är måndag, igår var det söndag. Naturligtvis.


Jag mådde skpligt på förmiddan så det kändes skönt att kunna gå omkring lite på tomten och småpyssla.

Tog ned fröautomaterna och slog på vattnet ut på tomten.

Sedan gjorde jag kaffe och en smörgås för att sitta/ligga och njuta av det fina vädret ute på sltanen, men jag hann inte mer än sätta mig  i solstolen förrän det började göra ont i ändan igen.

Bara att hälla i mig kaffet och återgå till sängen och horisontalläget.


Sedan hade jag ont hela kvällen, kunde inte se på film eller lyssna på ljudboken för jag kunde inte koncentrera mig.

När klockan närmade sig 22 tog jag värktabletterna och kröp ned i Ingers mjukare säng där jag somnade.



Sov gott hela natten förutom på morgonsidan när Gunnar kom och var kelsjuk och då mådde jag mycket bättre bara jag låg still på rygg.

Klockan 6 startade min klockradio ich Inger langade över medicinen, vattenflaskan och voltarentuben till mig.


Steg upp och tog blodsockret som jag tror låg på 6,7 eller något sådant, vikten var bättre och vågen stannade på 88 kg.

Sedan gick jag isäng igen och låg en stund med datorn på magen, jag låg ju på fel sida så min sängdator, den här

 

som hänger på ett sängbord var ju inte tillgänglig.

det är lite småsvårt att ligga och skriva på den, det blir lätt stavfel.


Nåja jag slutförde min tabell över mat, motion och värden som jag skrev ut med diagrammen som skulle med till dietisten.

Vi hade tid hos henne 11 idag och då fick jag ta det lugnt så att jag tog mig dit.

Inger passade på att oljain södra altanen innan vi skulle iväg.

 


Det gick att åka bil, Inger körde men lite marigt att sitta i bilen.

mötet gick fint även om jag stod mest hela tiden.

Kanske lärde vi oss något, kanske inte så myxket.

Jag fick då köpa mer Voltaren på Apoteket.


Väl hemma igen åt vi lunch, fil och så cyklade Inger till jobbet och jag lade mig här.

Har fått sällskap av två sötnosar

    


Nu eller straxt sova en stund till 2 medicinen och sedan ska jag se om det går att ligga på soffan och se filmen.


Godeftermiddag.

Av Jan Sandström - 9 maj 2016 09:38

Hela inlägget jag skrev på mobilen försvann då jag skulle lägga in en bild.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards