jans

Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Jan Sandström - 12 maj 2016 23:44

Nu njuter jag här i sängen.
Varmt och skönt under täcket, ljudboken i lurarna och fönstret öppet och regnet smattrar där ute.
Och jag har inte allt för ont i kroppen.

Gunnar kom nyss in och åt lite mat innan han stack ut igen.

Av Jan Sandström - 12 maj 2016 16:45

Mobilen har uppdaterats, den här datorn har uppdaterats och jag har uppdaterat vår webbsida


Eljest är det som vanligt, jag ligger på sängen och mår gott, emellanåt.

Men det börjar kännas bättre även om jag liksom får kramp eller senadrag bak i vänster skinka om jag rtäller mig upp eller rör mig oförsiktigt.

Men försiktig stretching har gett resultat och jag har mycket större rörlighet innan det börjar göra allt för ont.


Jag är less på att ligga så här.


Inger och Maria (samt Tristan) har varit uppe på vinden och städat, plockat ned en massa grejer och kartonger och då var det skönt att slippa vara med. Men det hade jag ändå inte fått vara med för de säger att då blir det inget slängt och det kan de ha rätt i.

Det slängs på tok för mycket för alltid kan det komma till användning någon gång.


Peter, Anna och Emil har varit här idag men nu tror jag de är på väg hem till sitt eget bo.

Men kul att se lillgrabben utvecklas, nu kan han vända sig på mage och sitta upprätt så då är det snart dags att skaffa cykel åt han, eller moppe.


Det blåser ute och nyss blåste det inne då Inger öppnade fönstret och frågade om Gunnar ville komma in, han sitter där ute i blåsten lillstackarn-

Men det ska regna och då kommer han väl in om han inte lägger sit på altanen under tak och sover.


Nu funderar jag på att se en film eller ska jag ta en höneblund.

Av Jan Sandström - 12 maj 2016 09:21

Den 12/5 och visst är det torsdag idag.
Har blivit lite dagliga.

Igår var en bättre dag för mig men tog det ändå ganska lugnt.
Låg på sängen och lyssnade på ljudboken, såg på film och gjorde gymnastiska övningar emellanåt.
Filmade i alla fall när vindsluckan öppnades och Tristan hoppade upp.

Stod upp en stund och såg på tv, Där man inte kan bo.

Gick isäng och senare när Inger kom bytte jag till andra sidan.
Sov gott till 6, konstigt men jag har sovit så gott sedan jag blev dålig.

Gick upp på toa med måttligt besvär, jag kunde gå.
Kollade blodsockret (5,9 mmol) och vägde mig (87,6 kg).
Kröp ner i sängen och blundade lite och då hann någon ställa fram klockan en dryg timme.

Gunnar som legat hos Inger ville gå ut och de andra två kom upp från Marias rum.

Låg och stretchade när Inger kom med en frukostbricka.
Det här får gärna bli en vana.

Idag blir som igår men med lite mer tid upprätt, jag ska då ta det lugnt så att jag inte ställer till det igen.

Vädret är fint men det blåser och i kväll och natt ska det komma en hel del regn.
Mer väder finns på vår webbsida Http://sandstrom.vasterslatt.se

Godmorgon.

Nu är det dags att Inger eller Maria kommer med kaffe.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards