jans

Alla inlägg den 14 maj 2016

Av Jan Sandström - 14 maj 2016 14:39

Med tre trötta katter på sängen fick inte jag någon plats.
Men det kan funka med soffan och det blir film på tv om en timme.
Maria och Mona kom just hem från stan och jag har gjort kaffe och en smörgås men utan ost, gott med margarin på varmt rågbröd från brödrosten.

Ute är det grått.

Av Jan Sandström - 14 maj 2016 08:15

Jag fick kramp i skinkfläsket och det gör bara så ont.

Av Jan Sandström - 14 maj 2016 08:10

Lördag den 14/5


Igår hade jag en lite bättre dag.
Kunde vara uppe och gå utan att det gjorde allt för ont.
Men höll mig mest till sängen ändå.
Jag håller av och till på med att röra på armar och ben, stretchar, böjer och tänjer eller ligger bara och viftar med armar och ben under tiden jag lyssnar på ljudboken.

Jag har sovit gott och Gunnar har legat på min sänghalva fast vi bytt och Inger ligger där.

Tog min vintras och testade blodsockret som låg på 5,7 mmol och vikten 87,6 kg
Jag begriper inte varför morgonvärdet varierar så för jag åt inte annorlunda igår än i förrgår.
Jag lyckades då kissa på första försöket i morse även om det stramade och gjorde ont.

Nu har jag legat och tänjt så jag har ont igen, det är som senadrag bak i ändan, i vänstra skinkan. Men bara att hålla emot och tänja ut så släpper det förhoppningsvis.

Inger jobbar kväll så då blir jag och Maria ensamma hemma med katterna.
Och jag längtar ut och gå fast idag är vädret lite gråmulet och kallt.
Nja 8,4 grader och vindstilla ser det ut som.

Väderpinnen är lite uppåt, den syns vid stupröret.

Nu ska jag försöka ta mig upp till frukostbordet.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards