jans

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av Jan Sandström - 15 maj 2016 09:58

Söndag den 15/5

Och jag är bara så less på att ha det så här.

Igår var ändå en bättre dag och jag var uppe och rörde på mig lite nu och då.
Låg på soffan och såg en film om ett hotell i Indien.
Middag (råkostsallad) åt jag stående eller jag gick fram och tillbaka i köket.

Jag strulade på med sängdatorn men lyckades inte slå ihop hårddisken, inte heller installera om den gick.
Erik och Maria tycker att jag ska slänga den då jag har en mycket bättre och nyare dator.
Det har jag ju men det är så praktiskt att ha den där monterad på sängbordet, alltid på plats.
Jag misstänker att Erik vill ha tillbaks den :-D

Det var melodifestivalen på tv så jag gjorde en stor mugg med te och en smörgås.
Lade mig på soffan och tittade, men mest bara kassa låtar och framträdanden, den där Frans tillhörde de sämre.
Ischias började klaga så jag gick isäng och såg vidare på SVTPLAY men nu har de försämrat röstredovisningen ännu mer.
Är det inte lika bra att direkt visa upp vinnaren direkt utan att ringa runt världen.

Inger kom isäng så jag såg inte klart, bytte säng och tog ljudboken.

Sov gott inatt också men det är så jobbigt att komma igång på morgonen.
Inger sa att jag kanske skulle ställa timern och stiga upp någon gång i timmen.

När Inger steg upp vid halv sex kollade jag blodsockret, 6,2 och vägde mig, 87 kg.
Har alltså gått ned 7,5 kilo men det går bra så jag fortsätter. Bara jag blev bra i ändan eller det är väl ryggen som trilskas.
Nu börjar jag vara så bra att jag skulle kunna ta mig till någon kunnig person, en kiropraktor, men det kanske ordnar sig ändå.

Solen skiner och det blåser bara lite.
Gunnar ligger här men Mirabell gick just iväg.

Jag har ätit frukost och ska lyssna på ljudboken.
Det är ju ändå vilodagen idag.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards