jans

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Jan Sandström - 18 maj 2016 20:17

Det är inte så märkvärdigt svårt att säga chokladboll istället.
Då ser jag det som mycket värre när det ska börja ändra i böckerna och serietidningar bara för att det idag är s.k PK att inte säga vissa ord.
Då är farligt nära att det kommer till bokbålar framöver.
För vad kommer att vara korrekt i morgon?

Då kanske det börjar bli aktuellt att se över språket i de stora religiösa verken och vad som passar in där i dagens samhälle.

Av Jan Sandström - 18 maj 2016 13:01

SVT 1, 15:05--16:25 Wendy och Lucy

(Wendy and Lucy) Amerikansk långfilm från 2008. I hopp om att hitta ett jobb och ett nytt liv tar Wendy sin hund och bil för att bege sig mot Alaska. Men när Wendys bil går sönder i Oregon börjar hennes problem på allvar. Regi: Kelly Reichardt. I rollerna: Michelle Williams, Lucy, Will Patton, Will Oldham, m.fl

Av Jan Sandström - 18 maj 2016 12:58

Det är väl där jag befinner mig här i huset.
Jag gick bara upp till köket och åt en tallrik fil och gjorde mig lite kaffe att ta med mig till sängen där jag tänkte fortsätta med Ingers frågor och vad får jag se då.

Sängen är upptagen.
Det får bli den andra sidan och ljudboken istället.

Av Jan Sandström - 18 maj 2016 11:29

Onsdag den 18/5


Igår var det den 17: e mai och Norges nationaldag. Det kan man bara inte missa.


Jag fick kontakt med kotknackaren Maria, eller kiropraktor som det heter och fick lite råd och en tid nästa vecka OM jag behöver hjälp.


Vår egen Maria hämtade ut mitt paket med havrehjärtan som är bra för blodsockret och kolesterolet.

Man blandar i fil elller mjölk som flingor. Skitgoda, smakar nästan ingenting men goda att tugga på som snacks eller chips.

Fast de är ju mycket mindre.


Beställde hem kontrakt på fiberdragning till stugan och anmälde samtidigt att vi är ntresserade att gå med i Tavelsjö nät.

Det kommer i så fall att kosta 22 000:- i anslutning och sedan 205:-/mån med obegränsad datamängd och 100/100 i hastighet.

Sedan kan man köpa till TV ocH IP-telefoni OM man nu vill ha det. Men det tror jag får vara så länge.


Jag mår ändå lite bättre för var dag som går och inatt kom Anders hem igen efter en tid uppe i fjällvärlden.

Då han hyrt ut sin lägenhet får han mellanlanda här en stund innan han ska vidare ut någonstans.


Jag såg film innan det blev kväll och ljudboken, och har sovit riktigt skönt.

Men så slipper jag dn här sängvärmaren nattetid.

 

Han är skön att ha mellan benen, en stund. Sedan blir det lite obekvämt, men nu har han fått tillstånd att ligga här inne då Maria åkt till Peter och Annas lägenhet där hon är kattvakt och hon tog med sig sin Tristan. Dem är ute och reser igen, hon till mormor och han jobbar.

Norton och Tristan gillar varandra från första träffen.

Mirabell går bättre att umgås med än den där yrtuppen Tristan som bara ska hoppa och leka med Gunnar fast han inte vill.

 

Inger tycker att jag ska börja göra rätt för fukostarna och de andra måltiderna hon serverat mig här på sängen så nu får jag ligga och pyssla ihop en av hennes frågeformulär hon ska ha på sina jobbträffar, ganska kul syssla ibland.


Jag sov ju gott men är ändå stel och öm på morgonen. Men i morse gick det då att kissa direkt, sedan vägning och blodsockertest.

Vikten var som igår 86,5 kg och sockret 6,5 mmol.


Jag har legat och installerat program och tagit bort program från den här nya laptoppen jag köpte i fjol, så den är inte direkt ny men nu först ger jag mig tid att göra den personlig och utforskar Windows 10.

Ja och så Ingers frågor som jag gör om helt sedan förra gången.


Det blir väl film senare idag och eljest blir väl dagen som tidigare dagar.

Hoppas bara på att ryggen och diskbråcket ska bli till sig igen-


Vädret är inget som lockar ut direkt, det regnar ganska ordentligt hörde jag på altantaket.

Jag ser ju inte så mycket här ifrån sängen.

 


Det börjar vara mat för jag hör någon tugga hårdbröd i köket, Inger ska ju iväg och jobba.


Jag ska ligga här, Gunnar har lagt sig till ro och sover tungt mellan benen och han snarkar högt.

Men jag måste ta mig upp så jag får röra på mig. Och jag vill ha mat.


Eljest som vanligt här.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards