jans

Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Jan Sandström - 21 maj 2016 16:46

Jag har fått igång statistikdiagrammen här på bloggen men kamerirna är det tji att få igång i Firefox.

Men de funherar ju i Internet Explorer så jag får nöja mig met det och statistiken ser skapligt bra ut.

 

Av Jan Sandström - 21 maj 2016 12:05

Eller jag ör redan det men håller på att bli fullständigt GALEN på dessa datorer.


Maria kom med förslaget att jag skulle slänga ut allihopa och börj virka istället.

Det kanske var ett bra förslag för dp kan völ inte så mycket bli fel.

Förutom en massa trassel på tråden.


Och trassel har jag nog av nu.

Detta Flash som behövs för att sidor ska fungera lite överallt.


Nu är det bloggen här som jävles då jag inte kan se statistiken.

 

Me jag har ju installerat om Adobe flash 114 gånger snart, installerade nyss om Firefox också och rensade alla kakorna.

Jag har följt anvisningar  både här och där men likt förbannat fungerar det inte.


Det är främst kamrorna jag försökt få igång men nu fick jag även detta fel med bloggstatistiken.

 

Ja jag har bandbredden ich ej, jag tror då och hittar ingenstans att brandvägg eller antivirus skulle blockera.

Det fungerar då fint i Explorer.


Var köper man billigaste virknålarna?

Av Jan Sandström - 21 maj 2016 08:57

Lördag den 21/5


Nu har jag varit justerad i tre veckor   jävla elände kan jag säga men det håller så sakta på att bli bättre, tror jag då.

Nu har jag som vanlig ischias att det stramar och gör ont i sittfläsket men det är även domningar ned efter benet ut  de mittersta tårna.


Men igår var en riktigt skön dag, jag lyckades sitta ute en hel timme i solvärmen, med påföljd att jag nästan inte tog mig in igen.

Somnade ju i solstolen och satt tydligen för stilla, det blev ungefär som när Gunnar brukade ligga mellan mina ben på natten.


Jag hann även tidigare på morgonen ta hand om bankärenden och sådant där kul arbete.


Barnens svåger Markus kom förbi och fikade lite på sin väg söderut hem till föräldrarna vid Söderhamn.


Anders kompis Pär kom förbi, lånade snickerimaskiner, släpvagn och Anders då de skulle bygga ett trädäck.

Jag får väl ta med Inger och åka dit och fika när det blir klart (och jag är kry).


Eljest blev det sängen för mig då jag inte var uppe och rörde på mig, det gäller att skynda långsamt så att jag inte förvärrar skadan.

Jag slötittade på en film på kvällen men när jag startade nästa blev det något fel för den lade av ofta och jag fick starta om webbläsaren. Så jag stängde och tog ljudboken på Ingers sänghalva.


Sov gott inatt men ½4 kom en kelsjuk Gunnar och han beter sig nästan som han är i stugan. Kanske för att vi nu kan sova med öppet fönster.

 


Den vanliga morgonrutinen, väckning 6, medicin, toabesök och kissa, blodsockerkoll med 6,4 mmol, vägning som visade 86,8 kg. Fast i morse blev det inte i den ordningen.

Kissandet och vägning gjorde jag först ½8 då jag inte iddes stiga upp tidigare.


Det är lördag idag och planen sprack direkt, tänkte att Maria skulle handla på Biltema åt mig men så säger hon att hon tänkt springa dit. När hon har flera bilar här att använda och så får inte Tristan följa med upp. Jag hade tänkt beställa ett monitorfäste fast det är inget akut så det får bli någon annan gång.

Men Tristan tyr sig till mig istället.

 

Gunnar har gått ut så då är det fritt fram i hela huset.


Inger är ledig och vi kanske får besök idag, eljest blir det städande och plockande bland grejor för det finns det här med både Maria och Anders boende här hemma.

Vädret passar då sånt arbete för det har regnat och det är gråmulet ute. Fast ändå ganska ljust verkar det som här ifrån sängen.

Det är då skapligt varmt med 11,5 grader i stugan och här hemma visar väderstationen Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-05-21 09:30:11

Temperatur: 10,9 °C
Lufttryck: 1021,5 hPa och Falling
Luftfuktighet: 81 %
Vindstyrka: 1,7 m/s från NE,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: 10,5 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 41 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 12,9 mm
Året: 117,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
11,1 °C
Klockan:
09:11
Temp - Max:
14,4 °C
Klockan:
14:29
Temp - Min:
5,6 °C
Klockan:
02:51
Temp - Min:
-1,3 °C
Klockan:
03:23
Lufttryck - Max:
1024,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1027,7 hPa
Klockan:
10:59
Lufttryck - Min:
1021,2 hPa
Klockan:
08:12
Lufttryck - Min:
1024,0 hPa
Klockan:
23:35


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 03:09
Sol ned: 22:05
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 18:56 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 5s more daylight tomorrow
Måne upp: 20:58
Månfas:
Full moon
Moon
Måne ned: 03:53

Ingen trädgårdsbild men nu har jag fått en ny kisse här hos mig.


Jag tror att det blir en kopp kaffe, måste stiga upp och röra på musklerna känns det som.

Eljest kommer jag att somna här.


Idag tror, hoppas jag att det inte är så många stavfel. Jag vet inte varför det blir det när jag ligger så här och skriver men det är som att fingrarna inte hänger med, jag vet att jag ska tycka på en bokstav men ändå blir det en helt annan.


Nä kaffe och röra på ändan var det.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards