jans

Alla inlägg den 25 maj 2016

Av Jan Sandström - 25 maj 2016 22:55

Jag vägde mig för ro skull innan jag gick isäng och det dröjer inte länge innan jag försvinner helt.
Måste räkna ut vilken dag det blir med den här viktminskningstakten.

Jag vägde 86 kg i morse och 85,7 för en stund sen.
Säg -3 kg i månaden det blir 0 om 28,6667 månader.
2 år och 4,6 månader = 2018, nåja säg i början av oktober någon gång.

Måste minska takten så att jag inte går miste om födelsedagspresenter och julklappar det året.

Nu kolla Facebook och lyssna på ljudboken

Av Jan Sandström - 25 maj 2016 22:03

Jag har haft ont, varit trött och mått dåligt.

Troligen sviter efter gårdagens behandling men även att jag drog ned på medicineringen.

Halverde dosen av Tradolan men kände av abstinens och fick mer ont.

Har utökat dosen igen men ska trappa ned lite mer stegvis hädanefter.

Jag trodde ine att jag blivit så beroende av den på de här dagarna.

Men det känns mer som muskelvärk nu och det är hennes knådande igår.


Kollade ut och dick se en härig regnbåge och höghuset i kvällssol och tog några enkla bilder på mobilen.


     


Men det går inte att få fina bilder i mobilkameran.

 


Gunnar bryr sig inte om sådant, han funderar väl på vart han ska gå inatt för att ta sig en mus.

 


Av Jan Sandström - 25 maj 2016 18:31

Mrabell har sin runda som just nu går över sängen där jag ligger.

   

och naturligtvis ska hon då gå tvärs över nig.

Av Jan Sandström - 25 maj 2016 14:10

SVT 1, 14:30--16:25 Mannen från vidderna (1953)



(Shane) Amerikansk långfilm från 1953. En farm i Wyoming får besök av en mystisk främling. Först är man ganska reserverad mot främlingen, men den lille sonen i familjen ser upp till honom och den rollen måste han leva in i när det kommer till öppen strid med hänsynslösa jordägare. Regi: George Stevens. I rollerna: Alan Ladd, Jean Arthur, Van Heflin, Brandon de Wilde, Jack Palance, m.fl

Av Jan Sandström - 25 maj 2016 11:10

Onsdag den 25/5


Igår hade jag en bättredag med min rygg och även tid hos kiropraktorn Maria Bronemo på eftermiddan.

Efter en massa frågor blev det undersökning, med ännu fler frågor och jag fick röra mig i olika kroppsställningar.

Hon klämde och tryckte och det gjorde ibland jävulskt ont, varför skulle hon trycka just på de ställena.   


Sedan blev det riktig tortyr, fast ganska skönt ändå-

Först en polermaskin som vibbrerade likt en bergsborr, hela jag skakade när hon körde den öcer ändan och ryggen, men så skönt det var fast sedan blev det ännu skönare när hon hällde någon olja på mig och började massera med kraftiga nypor.

Jag kunde ha somnat där på britsen.


Därefter sträckte hon ut ryggraden då bänken började röra sig, jag låg platt på mage men benen åkte upp och ned, jagkände mig som en simmande delfin vilket jag även sa.

Under tiden tryckte hon på eller mellan ryggkotorna vid rätt benrörelse så att kotorna skulle dela på sig sa hon.


Det var det sköna.   

Jag fick lägga mig på sidan ute på kanten av bänken med nänderna på magen, ena benet, det övre uppdraget och så hoppade hon upp på mig, åtminstone tryckte till med hela sin kroppsvikt och det small till i min kropp, jag både kände och hörde det, även hon hörde det och blev nöjd när hon fick loss någonting inne i mig.

Sedan tvärtom och andra sidan och jag tror det small ännu högre då.

när jag sedan rörde mig kändes det som att man drar något över en tvättbräda, det knastrade och det skulle det tydligen göra-


Ni ska jag dit igen nästa tisdag eftermiddag.

Det var skönt att gå ut i sommarvärmen (se gårdagens inlägg) och jag ringde efter taxin, Maria.

 

Gjorde kaffe och försökte sitts ute men det gick inte, varken sitta eller för pollen så det blev sängen inne en stund.


Såg den inpelade filmen senare men var även uppe och rörde på mig under kvällen.


Gick isäng med ljudboken och drog ned på medicineringen, måste det så att jag inte blir allt för beroende av de högre doserna.

Somnade och sov gott hela natten.


Tog medicin i morse och en mindre dos men jag hade ont.

hon sa det igår att jag kunde eller skulle få typ träningsvärk OCH DET HAR JAG.

Svårt att gå på toa och jag hade högt blodsocker med 7,2 mmol men vikten ör bra ned 86 kg.

Jag var grymt trött så jag somnade om och sov till 9-tiden då jag tvingade mig upp men det gör ont.


Jag fick ett träningsprogram att göra så att ischiasnerven lossnar, den ska tydligen kunna röra sig upp och ned i ryggraden och det är ju ganska logiskt.

Sladdar och slangar i en maskin måste ju vara flexibla för eljest kan den ju inte röra på sig, likadant i kroppen.


Så det blir en varierad dag idag med sängläge, gymnastik, jo förresten hon blev nöjd över de rörelser jag gjort tidigare och det var helt rätt av mig, det ländes bra att jag inte gjort något helt galet som förvärrat skadan.

Den kan förresten ha uppståt tidigare som då jag halkade med barnvagnen på Ersboda den 20 mars då vi gick till biltema och jag styrde barnvagnen men halkade på en isfläck och nästan for i backen.

Men det kan ha blivit senare då jag trampat fel under någon av promenaderna. Sedan utlöstes det av något senare.


Det var fint väder igår, inte idag för det regnar. Jag fotade av rörelserna jag ska göra men en nyfiken katt ska ju ibland vara med öcerallt.

 

Tänkte att det kan vara praktiskt att ha de i mobilen som hänger med överallt.


Så då är det skönt att få ligga inne men det skulle varit skönt om jag kunde ligga i solstolen ute på altan.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-05-25 11:45:11

Temperatur: 11,3 °C
Lufttryck: 1031,0 hPa och Rising
Luftfuktighet: 91 %
Vindstyrka: 2,1 m/s från N,
i byarna 2,4 m/s
Kyleffekt: 10,7 °C
Inne hos oss. Temp: 20,6 °C Fukt: 49 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 4,8 mm
Gårdagen: 7,5 mm
Månaden: 26,4 mm
Året: 130,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,9 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
20,0 °C
Klockan:
15:30
Temp - Min:
8,2 °C
Klockan:
04:23
Temp - Min:
8,9 °C
Klockan:
04:07
Lufttryck - Max:
1031,3 hPa
Klockan:
10:24
Lufttryck - Max:
1029,6 hPa
Klockan:
23:52
Lufttryck - Min:
1029,6 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1024,4 hPa
Klockan:
00:03


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:57
Sol ned: 22:17
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:20 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 50s more daylight tomorrow
Måne upp: 00:04
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 06:14

och Inger har serverat förmiddagskaffe med clementin, nu väntar jag bara på lunchen men det blir senare och jag gör nog den själv fast Inger har semester en vecka.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards