jans

Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 1 juni 2016 08:30

Onsdag den 1/6


Igår hade vi besök här ute på gatan, Anders tidigare jobbarkompis kom förbi med sin husbil, vovve och katt i förrgår och han övernattade här.

Sedan blev alla bjudna på frukost och några kelades det med.

       

Det skulle ji bli små bilder men jag tryckte fel. Ids inte ändra dem.


Sedan kom Emil med föräldrar förbi och jag fick skjuts av Inger till kiropraktorn som gav mig en skön behandling och hon sa att det såg bra ut.

Inngen ny tid utan jag får ringa om två veckor ifall det inte känns bra men sköter jag mig så ska det ordna sig.

Det knakade inte alls lika mycket som förra gången och jag har inte lika ont efteråt som då.

Efter en halvtimme var jag klar och i det fina sommarvädret började jag gå hemmåt medan jag ringde efter "taxin".

Jag strosade sakta på och han gå 600 meter då Inger kom och hämtade mig.

Hade jag haft mina riktiga skor skulle jag og ha kunnat gå ända hem.


Kvällen blev lugn dåå alla åkt ut och hem, jag satt ute länge innan jag gick in och kollade matinéfilmen men jag såg den inte utan raderade inspelningen.

Startade en som det visade sig en serie som heter iSombie, måste vara gjort av Appel då den heter npgot med "i" i början, ifån, ipad m.m


Gick isäng och det blev som vanligt.


Morgonen även den som vanligt, testade blodsockret som var 7,0 och jag vägde 85,1 kg. Det går åt rätt håll men ibland tar den ett steg uppåt för att senare rasa nedåt igen.


Idag den 1.a juni och det är sommarvrme men det varnas för åska i eftermiddag så mina planer är att ta en sakta promenad nu på förmiddan.

Egentligen skulle jag redan ha varit ut innan det blir för varmt men det får gå det också. Det doftar så ljuvligt på morgonen.

Frukosten tog jag ut på norrsidan men det kom så mycket mygg att jag gick in igen en stund.

Nu sitter jag mot söder och snart blir det för varmt här under altantaket, men jag har min sköna stol här där jag mer ligger än sitter.


Eljest inga planer men det kaske kan bli en tur ut och handla beroende på hur jag känner mig.


Solen skiner från  en molnfri himmel och det är vindstilla.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-01 08:45:10

Temperatur: 25,6 °C
Lufttryck: 1034,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 58 %
Vindstyrka: 0,6 m/s från WNW,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: 25,6 °C
Inne hos oss. Temp: 23,3 °C Fukt: 49 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 135,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
25,6 °C
Klockan:
08:44
Temp - Max:
27,6 °C
Klockan:
11:22
Temp - Min:
9,8 °C
Klockan:
03:15
Temp - Min:
9,0 °C
Klockan:
03:43
Lufttryck - Max:
1035,4 hPa
Klockan:
01:46
Lufttryck - Max:
1036,3 hPa
Klockan:
02:43
Lufttryck - Min:
1034,1 hPa
Klockan:
07:35
Lufttryck - Min:
1033,9 hPa
Klockan:
19:46


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:39
Sol ned: 22:37
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 19:58 tim:min
Morgondagen: There will be 5min 5s more daylight tomorrow
Måne upp: 02:36
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 16:02

och ett par bilder från min plats.

 

Egentligen skulle man sätta sig där under lönnen med en kall öl, fast det får bli ett glas kallt vatten istället.

Vet du hur många kalorier en öl innehåller     Men vem brye ig om det när det är varmt ute och ölen kall.


Det var väl allt för stunden, nu ska jag byta om och gå en sväng, det blir väl bara runt kvarteret igen.


Godmorgon.
 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards