jans

Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 3 juni 2016 10:07

Fredag den 3/6


Igår var en skapligt bra dag.

Erik och Maria åkte iväg och besiktade bil och släp, men de hade försökt byta bort den mot bilen utmed, Nån sportbil av dyrare slag fast det fick de inte.

Lika bra det för den hade visst inte dragkula, och då är det ju inget att ha.


Inger stack till jobbet, Emil med föräldrar kom förbi, jag somnade ute på däcksstolen men vaknade av att jag frös.

Anders pular på med lite av varje och Maria sitter vid datorn. Som vanligt här hemma.


Jo jag nådde 10-kilosgränsen i min viktminskning, nä inte så att jag nu väger 10 kilo utan har gått ned sedan den 5/3.

Men jag undrar vad jag vägde på Tomas och Saras bröllop?

 


Jag gjorde två promenader igår, hittade ett underminerat brunnslock och såg många fina blommor.

       

  


Det hände säkert något mer men kommer inte på just nu.

Jo åskan dundrade runt omkring men på stort avstånd och mest innåt landet.


Fasiken vad det börjat blåsa, jag får ta och gå in eler söka mig till något annat ställe, nästan så laptoppen blåste ed från mitt knä i vindilen.

Så vänta ett ögonblick.






Sådärja,det blev inne på soffan en stund. Måste ha mer kläder om jag ska sitta ute nu när jag inte har så mycket isolerande späck på magen.


Jag såg någonting på TV innan jag gick isäng, jodå både bil och släp blev godkända men han påpekade att jag har lite ojämn broms på bilen.

Jag försökte sitta på träningscykeln men det gick bara inte, gjorde ont i vänstra sätermuskeln.


Jag har dragit ned intaget av värktabletter till det normala vilket är mindre än ordinationen men igår kväll fick jag ta en exta Alvedon.

Ändå hade jag malande värk i händerna, knäna och sätesmuskeln hela natten och jag vet inte hur mång gånger jag fick upp och kissa.

En smått normal natt enligt tidigare mått.


Vaknade 6 och kissade i en burk, tog min medicin..

Tog blodsocker och vägde mig, 6,8 mmol och 84,5 kg. Exakt -10 kg.


Låg ett tag till frammåt ½8 men kände att jag måste ta mer smärtstillande och gjorde det.

Sedan gjorde jag en ostmacka som jag lade i en påse, klädde mig och tog ljudboken och gick ut.

Egentligen lockade det att ta skjuts av Maria till vårdcentralen dit jag skulle för att ämna prover till nästa veckas besök hos diabetessköterskan, då jag får domen på hur jag sköter mig.

Men jag har ju ursäkten att jag varit sängliggande i nästan 4 veckor av mitt diskbråck.

Idag tror jag det är läkt men tar det ändå lungt ett par veckor till.


Jag gick de nästan 1,3 km dit men trodde halvvägs att jagskulle måsta ringa efter Maria och bilen men då jag drog ned på takte regält så gick det bättre.

Det var roligt att träffa samma tjej som skulle sticka mig då samtalet blir så mycket lättar då även hon nu länner igen mig.

Provtagningen tog inte många minuter men jag fick väga mig på deras våg och den visade bara 83 kg.

Men jag kör ändå efter våran egen.


Klädde på mig och gick ut tuggande på min macka men saknade dryck, tog inte med det då jag inte ville bära för mycket.

Det gick förvånansvärt bra att gå hem med ljudboken i lurarna fast jag nu hade motvind.


Här hemma hälsade jag på Gunnar som låg ute och sov.

Gjorde frukost och gick ut med den och tidningen, gaav Gunar mat och vatten.


Och nu sitter jag här inne.

Solen skiner men det blåser, kan det vara blåsten jag känner av i lederna

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-03 10:45:10

Temperatur: 20,5 °C
Lufttryck: 1025,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 22 %
Vindstyrka: 5,5 m/s från NW,
i byarna 7,8 m/s
Kyleffekt: 20,5 °C
Inne hos oss. Temp: 23,3 °C Fukt: 44 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 135,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
21,4 °C
Klockan:
09:29
Temp - Max:
25,2 °C
Klockan:
10:27
Temp - Min:
10,3 °C
Klockan:
03:47
Temp - Min:
12,2 °C
Klockan:
02:35
Lufttryck - Max:
1029,8 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Max:
1035,2 hPa
Klockan:
13:20
Lufttryck - Min:
1025,1 hPa
Klockan:
10:31
Lufttryck - Min:
1029,5 hPa
Klockan:
23:56


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:34
Sol ned: 22:42
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:08 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 48s more daylight tomorrow
Måne upp: 03:11
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 19:08

Nordvästvind, då blir det bäst borta vid förrådet.


Nu ska jag gå och dricka något, är törstig så kallt vatten från kylskåpet ska bli gott.


Godmorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards