jans

Direktlänk till inlägg 9 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 9 juni 2016 09:53

Torsdag den 9/6


Igår var en jäkla dag.

Satt på tok för mycket i köket och strulade på med en ny begagnad dator åt Inger.

Ute blåser ochstormar det. Jag har värk men det vill jag inte erkänna för mig själv.


Men de flesta problemen löstes förutom att koppla min laserskrivare vid NAS:en, en HP Laserjet 1200 från förra seklet, eller var det förrförra och det är Win 10 på daorn

Det fungerar ju här på min laptop så det enda som skiljer dem åt är att min är en 32-bit och Ingers 64-bit.

Erik hjälpte till och fick till några problem men skrivaren gick nog även han bet på fast han kom ändå så långt att utskriftsritiner installerats men några papper kommer inte ut ur skrivaren.

Kontentan blev att jag fick ont i ryggen, humöret svängde och jag blev trött i huvudet så jag gick och lade mig på söngen och sov en höneblund.

Jag höll även på med E-post och försökte flytta kontakter från Win Live (som upphör) till Modzilla Thunerbird som barnen rekommenderat.

Jag rekommenderar inte det, inte nu i alla fall för det verkar struligt.

(Ja ja jag är en gammal gubbe idag).


Senare på kvällen såg jag och Inger ett avsnitt av "Där man kan bo" och Inger fortsatte med Shetland men då gick jag isäng och fortsatte strula på med E-postprogrammet utan att lycks bättre så det blev ljudboken en stund.

Jag tror ändå att jag sovit skapligt inatt.


I morse tog jag bara min medicin vid 6, kelade lite med Gunnar som låg mellan oss och ville ha uppmärksamhet.

Somnade om till ½8 då jag kissade, kollade sockret som låg på 6,2 mmol och vikten som är nere på 83,8 kg.

Det går utför med mig men så går jag omkring och är hungrig jämt och lättretad men det försöker jag tygla.


Idag måste jag ta en promenad även om jag nu har ont i ischias igen, det blev för mycket sittande på köksstolen igår.

Bara det slutar blåsa.


Eljest inga andra planer för idag än att försöka få ordning på datorerna, kanske se någon film och så ta en promenad, men den blir senare i eftermiddag.


I morgon har jag tid hos diabetessköterskan och får höra hur jag skött mig med blodsockret, viktnedgång som non ville att jag skulle göra ska hon bara inte säga något illa om, då går jag ut igen och köper ett Wienerbröd eller två på Ullas kondis.

Det ska regna lite så det får väl bli ett paraflax då jag tänkt gå dit.


Inger håller på att sräda och då är det en som är nyfiken, det är Tristan.

Det ska kollas ned i varenda låda och kanske ska vindsluckan öppnas.

 

Men så kommer matte och förstör det roliga.


Idag ska det blåsa men avta lite senare i eftermiddag men samtidigt bli kallare och ev. regn.

Nu är dt 10-12 grader någonting och mestadels mulet.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-09 10:45:11

Temperatur: 12,4 °C
Lufttryck: 1017,0 hPa och Falling
Luftfuktighet: 38 %
Vindstyrka: 4,5 m/s från N,
i byarna 6,8 m/s
Kyleffekt: 10,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 37 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 3,9 mm
Månaden: 3,9 mm
Året: 139,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
12,8 °C
Klockan:
08:34
Temp - Max:
17,6 °C
Klockan:
00:00
Temp - Min:
6,5 °C
Klockan:
04:17
Temp - Min:
7,1 °C
Klockan:
04:52
Lufttryck - Max:
1018,6 hPa
Klockan:
06:00
Lufttryck - Max:
1020,3 hPa
Klockan:
05:39
Lufttryck - Min:
1016,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1014,5 hPa
Klockan:
19:22


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:23
Sol ned: 22:55
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:32 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 40s more daylight tomorrow
Måne upp: 08:31
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 00:09

Men nu kaffe.


Godmorgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards