jans

Direktlänk till inlägg 15 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 15 juni 2016 08:43

Onsdag den 15/6


Igår bled en händelsefull dag här.

Först vaknade jag och bara det är ju något stort bara i sig, provtagning och vägning, dusch och frukost.

Sedan var jag slutkörd men klädde ändå på mig och körde MC till Strömpilsplatsen som det så vackert heter där jag fick träffa barnbarnet Emil och se hans första tand.

Om du vill kan du få se min sista tand, vilken det nu är av alla 36, eller hur många man nu har, det är ju bara två visdomständer jag inte har förutom alla mjölktänder. Men vem vet jag kanske tillhör en av dem som får sin tredje uppsättnig på äldre dar.

Som min farmor sa (tror det var hon) "nog blir man gammal om man får leva" eller något sådant.

Synd att jag inte dokumenterade allt sånt där som det berättades om där hemma.


Nog svamlat, jag körde hem och fick se alla traktorer med avslutningselever, vilket påhitt det där med traktorer på skolavslutningarna.

Nå håller jag på att börja svamla igen.

Jag kom hem med det jag köpt, ett sånt där aktiveringsarmband av märket Sony, det var billigt på ICA men det är en äldre modell har jag sett. Såg även att de 300 jag gav är billigt jämfört med Sonys prissättning.

Sedan blev det några grejot till min solstol och en billig men fin klännng slank med i korgen.

Hemma blev det filmen på TV samtidigt med att jag kliade kisse och drack kaffe med en macka till och ett antal värktabletter.


Efter filmen tror jag att jag somnade en stund innan Inger kom hem från jobbet


Jag pratade med Anders som ville att jag skulle träffa han på jvstn senare på natten och ge han en grej som satt fast bakom min TV.

Men då den bara kostade 300:- sa jag att jag då skulle betala en ny åt han istället.

MEN. nu börjar det "roliga"


Jag skulle berätta det för Inger när telefonen ringde och det var just Anders.

Han satt fast i Luleå då han gått in i restaurangvagnen som då kopplats loss från tågsettet.

Där satt han medan hans bagage fortsarre med tåget söderut på väg mot Sylarna dit han skulle.

Så nu fick Inger rycka in halv två på natten, cykla till centralen och där hämta ut hans bagage och ta hit hem.

Så jag fick ju tillfälle att lägga ned hans post och den där grejen, dreemkast eller vad den heter.

Anders kommer nu 10:15 med ett nytt tåg som ska stanna på Umeå östra dit inger snart ska cykla för att överlämna hans bagage.

Tur att vi bor kvar här i stan   


Jag hade somnat tidigt inatt utan Voltaren men efter väckningen 01:15 hade jag ont och fick smörja men även svårt att somna om.

Jag har ändå sovit skapligt men drömmer mycket, kommer inte ihåg vad bara en aning om att det är knasiga men ändå trevliga saker.

Orkade inte testa klockan 6 utan somnade om efter mina piller.

Senare när vi steg upp lite före 8 kollade jag mig och hade 6,3 mmol och vägde 83,8 kg. Svårt attkomma under 83 verkar det som.

Men blodsockret har varit bra en tid, och det är ju bra.


Kisse är kelsjuka och lekfulla. Tristan vill äta upp Mirabell ibland men hon kan fräsa ifrån, men han verkar ändå inte förstå det.

Han fock fnatt och sprang omkring här hemma, hoppade över kartonger och Mirabell och även jag fick träffa han, eller var det han som träffade mig.


Frukost intog jag stående ute vid Ingers frukostplats men sedan gick jag till soffan här fram där jag kan ligga lagom skönt.

Men det fattas någontiing.

 

Både jag och Inger saknar vår Gunnar så jag hoppas Maria och Mona kommer hem från stugan där han fått vara några dagar.

Men skönt för han att få komma dit ut och jaga möss. Fast ryktet skvallrade att han mest sover.

Jag vet inte om de komme hem idag eller imorgon, Tristan vill ha hem sin matte.


Men vädret är fint så de kan få vara kvar där och nu när jag kan köra MC klarar vi oss utan bil bara vi inte ska långt.


Jo igår kväll gjorde jag en beställning från Apotea på ett sånt där ryggstöd som kommer att levereras hit hem imorgon kväll mellan 18 och 22 utan kostnad.


Men jag skulle ju ha promenerat över till Vslätts centrum och hämtar det, fast det hade inte blivit billigare.

Jag ska ändå ut och gå idag och omorgon. Eller jag kanske skulle ta och cykla en sväng i det fina vädret.

Bara jag kan sitta på sadeln.


Solen har skinit av och till, just nu av men temperaturen stiger och det blåser bara en aning så att flaggorna rör sig lite.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-15 09:30:09

Temperatur: 15,1 °C
Lufttryck: 1020,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 74 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från SSE,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 14,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,7 °C Fukt: 43 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 6,6 mm
Året: 141,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
15,8 °C
Klockan:
08:46
Temp - Max:
21,3 °C
Klockan:
18:26
Temp - Min:
6,1 °C
Klockan:
02:58
Temp - Min:
7,8 °C
Klockan:
03:42
Lufttryck - Max:
1020,9 hPa
Klockan:
09:25
Lufttryck - Max:
1019,0 hPa
Klockan:
23:13
Lufttryck - Min:
1018,7 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1013,8 hPa
Klockan:
00:01


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:16
Sol ned: 23:04
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:48 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 2s more daylight tomorrow
Måne upp: 16:13
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 01:34

och så här ser det ut från där jag sitter.

 


Nu ska jag kolla Inger så att hon inte somnat och fylla på hennes tekopp, kaffe till mig och så lösa dagens tidning.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards