jans

Direktlänk till inlägg 24 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 24 juni 2016 08:15

Fredag den 24/6 och midsommarafton på rätt dag i år.


Min bror Jerry fyller år idag så GRATTIS från jag och Inger.


Igår började det med en skön sommarmorgon, fint väder och ganska varmt så det blev frukost ute och resten av dagen ute.

Vi tre här hemma lastade släpen med skräp och åkte till återvinningen på Klockarbäcken med det, sedan över till Västerslätt och BYGGmax där vi köpte lite virke m.m

Inger började skrapa staketet och grundmåla, då började det regna och en ordentlig skur samt lite småstrilande.

Åskan gick lite här och där runt omkring men inte så att vi hörde något. Man gör inte det på 7 mils avstånd men den gick även ute till havs och 48 km bort. Men närmare kom den inte.


Lite småpyssel här hemma och dagen gick fast jag hade lite problem med min ischias som inte vill släppa.

Det blev ingen promenad för mig igår.


Det blev kväll och jag låg på soffan med film på TV 11, om någon ofrivillig gigolo och akvarieskötare.

Skapligt kul komedi men jag kunde även ligga och pyssla med datorn.


Gick isäng lite sent och då jag inte riktigt skött mig matmässigt, tycker jag ätit för mycket och så drack jag ett glas kall juice på kvällen så jag testade mig bara för att det går.

23:15 så hade jag 8,4 mmol och jag vägde som på morgonen 83,9 kg. det är tji att komma under 83 kg verkar det som.


Slut på ljudboken och de andra som är på engelska lästes så traggligt illa att jag inte kan lyssna och förstå så det får bli nya böcker senare idag.

Hade ont men smorde in mig och somnade till slut och har sovit gott.


Klockan 6 ringde mat och medicinklo.. telefonen.

Gunnar saknade mat så jag fick gå utvägen genom garaget för att hämta mat nere hos Maria varefter det blev stretcing på sängen.

Men jag testade mig också och hade 6,7 mmol och vägde 83,6 kg.


Jag klädde på mig och skulle ut på en morgonpromenad men fick sällakap så det blev en kort sväng på 330 meter, fast det för att jag hade ont oskså.

Jag fick sällskap av Gunnar.

       

Det var och är dimmigt ute.

   

Gunnar var nöjd då vi kom hem och vi åt frukost ute han och jag.

     


Tidigare i morse var det riktigt tätt och Gunnar var så mysig.

     


Idag är det midsommarafton och vi får besök av barn och barnbarn.

Maria har varit ute på en löprunda och Inger kom ut tidigare, vi har tagit påtår som är slut men det är fortfarande grått även om det lättat en aning men i stugan var det fint i morse.

 

Där kan det bli regn och åska i eftermiddag men här i stan (även i Vindeln) kommer det tidigt i morgon bitti.


Det har börjat dra lite kallt nu men när jag gick ut var det 11-12 grader och väderstationen visar nu Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-24 09:00:10

Temperatur: 14,8 °C
Lufttryck: 1030,3 hPa och Steady
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 1,1 m/s från SSW,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 14,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,5 °C Fukt: 51 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,2 mm
Månaden: 48,3 mm
Året: 183,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
14,8 °C
Klockan:
08:59
Temp - Max:
22,7 °C
Klockan:
09:40
Temp - Min:
9,9 °C
Klockan:
04:01
Temp - Min:
9,3 °C
Klockan:
02:38
Lufttryck - Max:
1030,9 hPa
Klockan:
00:09
Lufttryck - Max:
1031,8 hPa
Klockan:
03:06
Lufttryck - Min:
1029,8 hPa
Klockan:
08:18
Lufttryck - Min:
1029,6 hPa
Klockan:
18:09


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:15
Sol ned: 23:07
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:52 tim:min
Morgondagen: There will be 0min 56s less daylight tomorrow
Måne upp: -----
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 07:45


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Men det är skönt på morgonen med fågelkvitter och det lugn som råder i stan innan allt vaknar, det är så tyst.


Men nu ska jag in och se ifall Maria lämnat något varmvatten i duschen.


Godmorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards