jans

Direktlänk till inlägg 26 juni 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 26 juni 2016 08:56

Söndag den 26/6

Annandag midsommar :-)


Igår regnade det hela förmiddan så det blev ingen promenad för mig.

Däremot tog vi bilen oh åkte till Vännäsby, fast vi borde ha kört MC ör det klarnade upp och blev en härlig eftermiddag och kväll.


Hos Vigrens fick vi god mat och tårta till kaffet, fast tårtan hade vi med oss.

Efter trevligt sällakap så tog Harry cykeln och pinnade iväg till festplatsen för att dansa och lite senare gav jag bilnyckeln till Inger och sa att hon kunde hämta upp mig halvvägs till Umeå.

Men innan jag gick kollade jag in staketet se satt vid uteplatsen och ett sådan skulle kunna fungera på våran höga plats i stugan.

Det måste vara så att det inte går att klättra på för lille Emil.

   


Eller så långt jag nu hunnit gå för jag tog min promenad ungefär från kyrkan och gick vägen genom byn.

Jag såg en fin trädkoja som jag fotade för att visa Inger men hon hade också sett den då on körde förbi.

 


Jag hann ända till järnvägsövergången och en bit till där jag stretchade i busskuren men inte kom det någon och hämtade mig.

Så jag vörade sakta gå tillbaks till järnvägsövergången och hoppades på att det skulle komma något tåg, men inte heller något sådant kom.

Jag har foton i kameran som Inger tog med in för att få bättre mottagning att föra över bilderna.

     


Jag blir så sugen på att åka iväg när jag ser sådana här ekipage.

 

Kaffekoppen skylde hon på att hon inte kunde bära.   


Lite seenare kom hon och hämtade upp mig och jaf hade då gårr 2550 meter i ganska snabb takt, snabbt för mig då.

Svettig var jag i kvällsvärmen ich skönt att komma hem och ducha.

Tänkte se en film och satte på en på Netflix men slitade se så den var uruselt dålig.

Jag var helslut och trött så det blev inte mycket ljudbok innan jag slocknade runt 23 efter lite stretching.


Vaknade senare av värk och att Inger kom isäng men somnade om.

Vaknade än en gång lite över ett och hade värk men kände vissa symptom så när jag kollade dosetten såg jag att jag missat tabletterna tidigare. Tob min dos och en etre Alvedon = ordinerad dos så lite senare efter att ha legat på rygg och typ mediterat eller vad man kan kalla det så somnade jag.

Jag har lärt mig tidigare att när jag haft för mycke tinnitus så kan jag ligga still och tankemässigt "trycka tillbaks tjutandet" eller vad jag ska kalla det. Likadant går det till en viss del att göra med värken men skulle inte klara mig utan medicinerna.


Såja då är bilderna upplagda så jag går tillbaks och lägger in några.

Då var det klart.


Vaknade 6 men som tidigare somnade jag bara om en stund innan jag kröp över till Inger en stund.

Men inget hände som de säger i filmerna.


Kissade och kollade det övriga.

Ett blodsocker på 6,2   medan vikten låg på 83,9 kg.  


Låg kvar och stretchade en stund så jag fick ont i ischiasnerven och det stack och domnade ut i foten.

Tror det är bra men det kanske är galet att göra så. Men det känns bättre efteråt så jag tror det är bra.


Frukost ute och det var mulet men inte regntunga skyar.

Grannarna har vaknat och påtåren är uppdrucken. Inger ska måla staket senare idag och jag funderar på en tur på hojen.

Kanske ensam eller om Inger följer med, vi får se eller så blir det en skön dag här hemma med en promenad någonstans.

Promenaden tar jag hur som helst någonstans.


Var Gunnar är vet vi för han ligger här utmed och snarkar högt men vi ser han inte härifrån.


Molntäcket har börjat spricka upp eller lätta så att det blir skugga på marken

Ganska skön sommarmorgon och egentligen borde jag göra som grannfrun ta en runda innan det blir för varmt.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-06-26 09:45:10

Temperatur: 18,6 °C
Lufttryck: 1027,6 hPa och Steady
Luftfuktighet: 89 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från SSW,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 18,6 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 55 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 12,6 mm
Månaden: 60,9 mm
Året: 196,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
18,6 °C
Klockan:
09:42
Temp - Max:
25,8 °C
Klockan:
18:36
Temp - Min:
12,5 °C
Klockan:
03:42
Temp - Min:
12,6 °C
Klockan:
03:14
Lufttryck - Max:
1028,1 hPa
Klockan:
08:45
Lufttryck - Max:
1026,9 hPa
Klockan:
23:41
Lufttryck - Min:
1026,4 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
1023,4 hPa
Klockan:
09:01


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:17
Sol ned: 23:06
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:49 tim:min
Morgondagen: There will be 1min 35s less daylight tomorrow
Måne upp: 00:19
Månfas:
Waning Gibbous
Moon
Måne ned: 10:40


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

 


Godmorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards