jans

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av Jan Sandström - 6 juli 2016 13:00

Jag höll ju på att glömma filmen idag som jag gjorde igår då Sjunde inseglet sändes.

Filmen där riddaren spelar chack med döden.


Idag går "The Artist" på SVT 1 13:40--15:20

Fransk långfilm från 2011. Hollywood 1927. George Valentin är en mycket framgångsrik stumfilmsstjärna, älskad av publiken och pressen. Han inser dock med stor ångest att ljudfilmens intåg kommer att bli slutet för hans lysande karriär. Regi: Michel Hazanavicius. I rollerna: Jean Dujardin, Bérénice Bejo, John Goodman, James Cromwell m.fl

Av Jan Sandström - 6 juli 2016 09:27

Onsdag den 6/7


Igår plockade vi ihop grejor, saker och ting samt Gunnar och åkte hit till stugan.

Men ibland skulle jag önska att vi åkte till det andra stället än hit till paradiset, för nu blåser det rackarns kallt bland molnen.


Väl här började jag med badtunnans ventiler och som vanligt för mig så skulle det jävles.

     

Pooltermometern hade också lagt av men den kom igång igen fast jag vet inte om det ändå är något fel på den för den tappar kopplingen mellan enheterna.

Ska öppna och byta kanal så får jag se.

Men efter vila och lite funderande gick jag lös på badtunnan igen och nu gick det bättre så vi började fylla den och fick igång sandfiltret.


Vädret blev bättre så det blev riktigt skönt men så fort solen gick ned bakom granskogen sjönk temperaturen.

Gunnar hade legat och sovit på min stol hela dagen och kvällen.  

Jag gick in vid 21 men Inger och Gunnar var kvar ute hela kvällen. Filmen jag började se på TV 6 var inget så det blev datorsurfande en stund innan jag kollade på badtunnan och visst läckte det i en slangkoppling men fort åtgärdat.


Gick isäng med ljudboken och jag hade inte promenerat något under dagen, däremot gått bra mycket här på tomten. Säkert nån kilometer eller mer.och med allt grejande hade jag värk i händerna samt knäna.

Det har jag varit förskonad ifrån ett tag men då har ju ryggen trilskats.

Ischiasen är besvärlig tidvis men ibland känns det bra.


Så jag hade problem med att somna men det gjorde jag ändå till slut och Gunnar låg inne hos oss.


Medicin 6 men lade mig igen   och somnade om, Inger och Gunnar sov gott.

Upp vid åtta och tog blodsockret som låg på 6,6 mmol och vikten densamma på 83,9 kg. Jag har i alla fall inte gått upp.

Men Inger göder mig för mycket, vi delade på en fryspizza och lite soppa till lunch. Samt en näve chips igår kväll.

Till middag wookad lax med grönsaker och annat men idag måste det bli mindre med mat.


Nu funderar vi på att åka och fika någonstans för vädret är inte så skönt. Det är lä här på altan men eljest blåser det en nordvind.

Men vi kanske stannar här och har det skönt, Inger har hämtat mer kaffe och tagit ur infravärmen så hon och Gunnar har det varmt och gott.

 


Förhoppningsvis blir det varmare än de 13 grader vi har men nu är badtunnan fylld så det blir bad senare idag när vi fått värme i vattnet.


Himlen äe grå men jag skulle vilja se några djur där ute på ängen. De ska förresten avverka skogen där borta bakom lampan och gläntan till höger.

 


Jag måste gå in och klä på mig.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards