jans

Alla inlägg den 13 juli 2016

Av Jan Sandström - 13 juli 2016 12:46

Men det skulle nog gå att trycka ner en till.

Och Emil fick smaka.

Inte har åskan kommit hit.

Och nu gick strömmen i stugan.

Av Jan Sandström - 13 juli 2016 12:26

Men det är inte direkt rätt mat när det är 30 grader och mer.

Men miljön är inte helt fel.

Vi är på Värdshuset prästgården i Tavelsjö med delar av familjen och släktingar.

Jag undrar om Emil får smaka på palt?

Och ska åskan komma hit?
Just nu vill jag inte ha den.

Av Jan Sandström - 13 juli 2016 08:21

Onsdag den 13/7


Igår hade vi en skön sommardag och jag skulle snickra enligt planerna.

Men det blev altanstädning vilket behövdes och jag spolade av med högtryckstvätten, men ändå var det kvar skit när det torkade.

Fast nu har vi fått riktigt rent och fint. Jag tvättade även av motorcykeln uppe på gräsmattan.

 


Inger fick för sig att man kunde så makaroner så nu ska det bli intressant att se hur makaronplantan ser ut.


    



Sedan hann jag med att såga ett antal trekanter till trappstegen, men så fick vi besök.


Så då blev det inget gjort och mycket mat och fika och jag o Harry badade på kvällen.

Tjejerna satt inne och pratade.

Jag hoppade i tidigare och körde ett ordentligt träningspass med bengympa på mitt eget sätt så jag blev alldeles slutkörd.


Det blev kväll och Harrys gick ut till sin husbil.

 

Bilden är från i morse när Harry kom in till frukosten.

 

Hitckocks Fåglarna sändes på TV och jag slösåg lite innan vi släckte för jag orkade inte sitta och se efter midnatt hur gärna jag än ville så det blev sängen och ljudboken en stund.


Jag sov skapligt gott inatt och Gunnar som varit ute sedan igår kväll kom in på amåtimmarna.


Klockan 6 medicin och sedan låg vi kvar till ½8 då det blev morgon och Inger gjorde i ordning en ordentlig frukost

 

som nu i stort sett är uppäten.

Gunnar har även kommit ut och gått runt lite på tomten och jag tror han njuter av sommaren och det fina vädret.

 


Blodsockret i morse låg på 6,0 mmol och vikten 83,7 kg vilket jag är nöjd med efter gårdagens fika och mat med grillat och en öl.


Senare idag ska vi ned till Prästgården i T-sjö där vi ska äta palt och även Peter med familj kommer fast Anna ska få annan mat.

Nu bokade även Harrys bord där.

Sedan följer Peters med hit till stugan för att ha trevligt och skönt.


Jag ska se om det blir något snickrat i eftermiddag eller om vädret blir blött, prognosen är att vid 18-tiden ska temperaturen rasa.


Just nu +21,2 grader i skuggan och svag vind som känns skön och himlen ser ut så här.

 


Jag fick bara en halv påtår då Margareta kokar för lite vatten.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards