jans

Direktlänk till inlägg 14 juli 2016

Trevligt besök.

Av Jan Sandström - 14 juli 2016 15:46

Ja då har vi haft besök av Tomas svärföräldrar som varit i Norrbotten och stött ihop med Anders på nån fjälltopp eller var det var.

Agneta och Micke hann hit i tid så att vi kunde gå runt och visa stugan och laga maten på grillplatsen innan åskan drog in.

 

Det var så varmt och skönt, nästan för varmt med upp till 30 grader när solen låg på.

Men runt omkring drog det ihop och det dundrade ganska ordentligt på avstånd. Inget man berördes av när vi hade så varmt och skönt.

 

Jag hade slängy ihop en riktigt fin lunch med Ingers hjälp, jo jag hade saltat på köttet och mosat äggen som jag rörde ihop med lite annat, eljest blir det ju ingen gubbröra om inte en gubbe gör den.

 


Det var verkligen kul att få träffa dem igen för sist var ju då Tomas och Sara gifte sig i fjol sensommar.


Nu drog regnet in och med det åskan, det small ordentligt på altantaket då hagel och stora regndroppar hamrade på det.

Riktigt mysigt även om det levde om men vi kunde äta även om det snabbt blev kallare i luften.

 

Efter att åskan dundrat på nere vid älven och Överrödå blev det lite lugnare med regnandet så då passade gästerna på att tacka för sig och skynda sig ut till bilen.

De hann inte ens ut innan det började skvätta och några minuter senare vräkte det ner ännu mer tror jag.

 

Den gamla trokänaren har registrerat mer än den nya digitala och det har kommit lite regn.

 

Gunnar blev less på allt med främmande, åska och takskrammel så han sökte sällskap hos Inger en stund,

 

Jag filmade lite när det regnade men vet faktiskt inte om jag fick med någon blixt, det blev tre filmsnuttar varav den först nog bör ha laddats upp.


Eljest kommer dessa i ett senare inägg.


  Nu har Inger tänkt ta en höneblund och jag tror jag gör detsamma, Gunnar har intagit en annan stol och sover nu tungt.

Jag slipper i alla fall jobba när det är sånt här fint väder, fast det har blivit kallare.

 
 
Fredrik Arvidsson

Fredrik Arvidsson

14 juli 2016 17:00

Det ser härligt ut. Inte minst katten ser ut att ha det bra. Önskar att jag själv hade ett landställe att till.

http://fredrikarvidsson.bloggplatsen.se

Jan Sandström

15 juli 2016 08:59

Tack för titten, som du sett skrev jag en kommentar på din egen blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards