jans

Alla inlägg den 20 juli 2016

Av Jan Sandström - 20 juli 2016 20:12

Jag har lyckats få dit nedersta steget på trappan.

 

En lite egen lösning men det blev bra, tycer jag.
Inger har målat vitt där uppe.

Och så har jag fått till golvet med avlutningabrädor mellan staketstolparna men det har jag ngen bild på.

Jag vet inte hur många gånger jag travat upp och ned för trappan idag.


Gunnar jagade någonting i buskarna vid altanen, tror det var en älg så som det lät och buskarna rörde sig men han verkar nöjd.


Grillat fläskkotletter eller vad det var till middag, med grönsallad till och jag har ont i kroppen, ryggen men inte diskbråcket utan muskelvärk.

Vi hade inte tänkt bada men jag har gjort upp eld då jag känner att ett varmt bad skule göra susen.

Och jag tror även att Gunnar gömt älgen under altanen för vi har flugor nu, men det kan även vara värmen som kommit.

Solvärme men det har även blåst skönt.


Mitt kaffe är klart och snart är Ingers te färdigt, hon har druckit 3 liter sedan igår kväll.

Så det är väl bäst att jag serverar henne det uppe på terassen. 

Av Jan Sandström - 20 juli 2016 13:52

SVT 1, 14:30--16:05  Ord i rättan tid / My Dear Secretary (1948)

 

Amerikansk långfilm från 1948. Romantisk komedi med Kirk Douglas som den sexistiske författaren Owen Waterbury. Med hjälp av sin granne Ronnie väljer Owen sina sekreterare efter deras yttre behag och inte för deras kvalifikationer. Men en dag möter Owen bestseller-författarinnan Stephanie och allting förändras. Regi: Charles Martin. I rollerna: Kirk Douglas, Laraine Day, Keenan Wynn, Rudy Vallee, Helen Walker, m.fl http://tvprogram.nu/

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

 

Av Jan Sandström - 20 juli 2016 08:58

Onsdag den 20/7  Webbläsaren/Bloggplatsen hängde sig men det fungerade att spara så jag fortsätter skriva så kommer uppdateringen snart.

NU kommer slutuppdateringen.


Det börjar bli traligt det här men jag fortsätter ändå. Alltså skriva dagens godmorgon och när jag tids nog kommer in till stan igen blir det nog mer struktur på inlägget.


Frukost ute med Gunnar.

       

Men igår, jo jag skruvade trappbrädorna efter att ha justerat lite, det blev inte 100% i lod och våg men det duger.

Ramlade och slog mig på främst vänster knä och i badet lyste ett rött märke men nu är det blekare så jag ids inte fota det.

Känner inte heller av det, däremot har jag ont i höger knä men det är nog för mycket jobb som är felet.

 

Tog det lugnt efter två då jag ansåg mig jobbat klart för dagen och då hade jag även burit upp lite möbler så att det skulle se fint ut när Inger kom tillbaks från stan.

Hon hade åkt och jobbat två dagar och ska vara här ett par far för att sedan åka in och jobba igen.

Allt medan jag och Gunnar är här och latar oss.


Pratade med Inger och hon skulle ta med grejor till mig men handla först innan hon kom hit.

Tids nog tänkte jag att hon borde vara på väg så jag började gå en promenad efter vägen, jag skulle ju få lift tillbaks.

Men vid frysnäskorsningen stannade jag en liten stund innan jag gick tillbaks hem, det var varmt och skönt i solen.

       

På väg hem kom en bil men det var hästägarna och tjejerna skulle ut och rida så jag fick en liten pratstund.

Hemma igen så blev det en dusch innan badet i tunnan, lite svalt vatten men skönt efter promenaden och så gjorde jag bengympa med ett par hundra stretchningar innan jag gav mig och gick upp.

Skulle raka armar och ben men fick gå in och hämta hyveln, då kom Inger.


Vi lagade middag och åt uppe på terassen, sedan te och kaffe innan det blev för kallt då solen gick ned bakom granskogen.

   

Nu tjatar hon om att jag ska gå och fixa te men jag tycker hon kan gå själv och göra kaffe till mig.

Och så kom solen över grantoppen så nu ser jag inget på skärmen, kanske lika bra att jag går och hämtar men samtidigt värmer solen mina kalla tår.

 



Det blev kväll och Gunnar vaknade till, vi såg lite TV innan sängen, Inger somnade på en gång och jag nästan efter en stund med ljudboken.


Jag var trött klockan sex då jag gick upp och tog medicinen, fick ta med flugsmällan då vi hade ett kräk i sovrummet men jag fick aldrig den. Gunnar log och sov nöjd hos oss.


Åtta steg vi upp alla tre och gick ut med frukosten, Gunnars frukost är inne i skålen om han inte hittar en mus, fast jag tror inte han hittar sådana nu, slut möss i skogen.

    

Vad Inger och lillasyster Birgitta har blivit lik varandra.  


Var var jag, jo här ute på altanen med nytt kaffe. Nu dricker jag det svart, med mjölk och socker i.   


Innan vi gick ut så kollade jag blodsockret som låg på 5,4 mmol men vikten hade ökat till 83,2 kg. Men så har jag oskitit, gjorde inte ens det under gårdagen så där åker nog ett par kilo.

Stoppar man i sig lite blir det lite ut också har jag märkt.

Jag äter en hel del frukt och grönt nu för tiden och fil till lunch.

Men Inger kom med grillade kycklingben som vi åt varsitt uppe på terassen igår.


Idag ska jag, eller har tänkt fixa i ordning nedtill på trappan men jag funderar även på om jag skulle göra en sväng med hojen, ensam eller med Inger men hon kanske föredrar att vara här och påta på i landet.

Det ska bli en fin dag idag med sol sol sol och 24 grader OM nu prognoserna stämmer och i morgon lika men 26 grader varmt.

Men sydlig vind idag och då blåser det rätt in över ängen, i morgon ostlig vind och då får vi lä från vår skog.


Men det får vi se vad det blir allt eftersom.


Nu tjatar Inger om att gå en promenad men jag är inte helt redo för det, vill snickra på bron så det är bäst att jag gör det.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards