jans

Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Jan Sandström - 21 juli 2016 21:51

Jag har pulat på där ute idag men så skulle Inger åka till stan för att jobba, i samma veva kom Erik och Maria hit och då blev det ingenting gjort utan bara sitta ute och prata, mest om deras tripp till Norge tidigare.


Sedan ortsatte jag med räcket men gav upp då jag inte fick ut en regel ur brädhögen, jag orkade inte dra ut den så då plockade jag in verktyg och maskiner.
Men några stolpar fick jag dit, mer om det i morgon.


Nu sitter jag och slötittar på en SF-film på kanal 6 men den slutar först om 1½ timme så jag funderar allvarligt på att gå isäng.

Av Jan Sandström - 21 juli 2016 08:57

Torsdag den 21/7


Igår snickrade jag, vad skulle jag eljest göra här i stugan och sånt här småpyssel är kul som nedersta steget på trappen hit upp.

 

Inger kröp och klättrade omkring och målade vitt, jag fick även dit brädor mellan stakettolparna.

 

Så nu kan jag anse golvet klart, det är det mindre viktiga räcket kvar.

 

Efter mycket spring upp och ner för trappan, en klen hjärna ger starka ben, så var jag helslut och hade ont i ryggen.

inger satte mig till matlagning och grilla kotletter och göra sallad. För första gången tror jag grillade jag lite för lite men det gick att äta.

En öl till maten på ölets dag, jag undrar vad det är för dag idag.

Senare på kvällen kände jag att ett bad skulle vara skönt så eld i tunnan medan jag slötittade på TV.


Det blev sådär lagom varmt vatten, skönt att ligga i men kallt så att det blev hurvet att stiga upp.

Vi kollade tidigare termometrarna och den flytande orange bollen visar en grad för mycket och den digitala trådlösa 0,6 för lite så nu vet man det.

Det jag jämförde med var en febertermometer och den bör väl vara ganska exakt.


Gunnar vaknade till på kvällen och Inger satt ute och försökte läsa men jag tror hon sov i stolen.

Så det blev sängen ganska tidigt, halv tolv lade vi oss, Inger somnade direkt och jag tog ljudboken en liten stund, Gunnar var ute och rände men kom in då jag gick upp för värk jag hade i knä och händer. Då satt han utanför dörren och väntade men jag tror han hörde mig uppe och då ides han inte gå fönstervägen som var öppen.

Ut igen efter att ha tankat lite mat.


Jag sov gott när jag somnade efter en hel del Voltaren och upp 6 för medicinering, då sken solen och det började bli varmt.

Lade mig hos Gunnar och sov till ½8 då vi steg upp för frukost här uppe på "Utsikten" som platsen nog ska kallas.


Men först min morgonrutin, blodsockerkoll som visade på 5,5 mmol och vikten var 83,0 kg, klart godkända värden.

       

För utsikt har vi och det var skönt och vindstilla.

Nu har Inger gått in och det har börjat blåsa lite men himlen är blå åt alla håll.

Och skogen är så grön i morgonsolen.

 


Idag ska jag skissa lite på ett räcke och kanske göra en provbit.

Två sidor kan jag ju göra då de stolparna är kapade och klara, södersidans fyra höga stolpar har vi inte beslutat vad vi ska göra med om vi ska montera belysning på dem eller kapa några.

Vi kanske lämnar de yttersta långa så kan man ha lampor på dem och hänga en slinga mellan vid vissa tillfällen.

Till dess får det vara provisoriska brädor som räcke och de håller nog så bra.

Trappen måste få ett räcke så det är kanske det första jag får börja med.

Sedan har jag ju det där bordet till soffan, jag limmade ihop brädorna till en skiva igår så nu ska det bara snyggas till och monteras.


Det håller på att bli varmare men det har å andra sidan börjat blåsa lite.

Inger åkar in och jobbar idag och i morgon och efter det kommer hon hit i morgon kväll igen.

Jag och Gunnar stannar kvar men på söndag kväll åker vi hem igen, fast jag kan stanna längre om jag vill men sedan har vi hyrt ut stugan till Tomas och Sara som kommer upp från Jönköping och då får jag inte vara kvar här.

Jag är ändå ganska mör och det är annat som måste göras.


Ska ju ut till Skeppsvik i ett ärende om nu inte Maria har fixat det själv..


Inger gick in men lämnade min kaffekopp så då får jag vackert ta med den och göra påtåren själv så då återstår bara


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards