jans

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2016

Säg den dag som blir som planerat.

Av Jan Sandström - 5 augusti 2016 21:31

Idag t.ex Inte blev den som jag tänkt men jag får skylla mig själv.


Först åkte jag till besiktningen med min MC och det var inga fel eller påpekanden.

Därefter åkte jag till Jula där jag köpte en verktygssats de sålde billigare.


Hemma hade Maria skjutsat Inger till jobbet och kommit hem, Erik var även hemma och skulle ta moppen till Nydala, men vid Granngården fick han vända hit hem igen och ta bilen då den inte orkade. Det är skruven till bränsleluftblandningen som fallerar. Tror vi.


Maria skulle ha bilen med släpvagn men ville ha min hjälp att backa den till den vid det ställe hon ska flytta till.

En smal återvändsgränd där det står bilar parkrade så jag tänkte att jag har inget att göra idag så jag kan ju köra hela vägen upp till Träskbyn dit grejorna skulle, bara 10 mil dit och de sista på små grusvägar.


Vi åkte iväg och tjejerna Maria och Mona samt hennes bror lastade på soffa, bord och annat smått så släpen blev full.

 

Solen sken och det var en fin sommardag, prognosen sa ingen nederbörd så vi åkte iväg inåt landet.

Men vi ser att "där borta" var himlen gråsvart, det var åt det hållet vi skulle så jag tog en liten omväg och åkte in till Vindeln där jag passade på att tanka samt köpte ett par billiga pressenningar och band så att vi kunde täcka över lasset efter att vi åt korv.

Tjejerna bjöd mig på en korv.


Tur vi täckte lassten för det kom regn och det regnade men inte någon åskskur utan vanligt regn.


Väl framme, bilden ovan, lasstade tjejerna av in i ett garage som var mer än fullt.

 


Soffan skulle inte ha fått plats så den fick följa med mot Umeå igen.

På väg hem skulle de även ha med en bokhylla och det gick bara bra men regnbågen vi såg blev inte så fin på bilden som togs i farten genom vindrutan.

 


Soffan fick vi åka och lassta av i Tavelsjö och sedan var det bara att åa hem med bokhyllan till nya källarlägenheten Maria och Mona ska bo i ett tag framöver.


Åtta var vi hemma igen och jag var helslut så det blev en enkel fikamiddag samt några frukter.

Jag orkar inte heller med någon promenad utan snart är jag på väg isäng trött, slut och ont i kroppen.


Men jag mår ändå bättre än min kusins man som fått en elak diagnos.

Myelom (blodcancer) har han fått och livet är elakt för det räcker tydligen inte att de två sitter i rullstol och har en massa bekymmer.

Men nu har han börjat blogga han också vid 66 års ålder,

andersgubbens.blogg.se

heter den, men än finns inte så mycket men kika in och läs det han skrivit.

Det är ju hos dem jag brukar natta då jag passerar Eskilstuna på mina resor men även då Inger och familjen varit med.

Jag hoppas det ordnar sig för han för då är ju min diabetes och diskkbråcket rena vinstlotten.


Men nu lägger jag av för idag och tar min medicin och går isäng, Inger kommer nog snart hem från jobbet.

Grannarna har börjat klippa gräsmattorna för det är en ganska skön kväll trotts allt.


Godnatt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 07:07

Lördag den 20/4 och en dag kvar   Igår skrev jag ut några sidor med QR-kod så att folk får lättare att betala när de besöker Överrädå Byaförenings aktiviteter. Ute flyttade jag alla 13 däck jag förvarar, funderar på nån ställning bakom förråd...

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards