jans

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

The Russians Are Coming the Russians Are Coming

Av Jan Sandström - 10 augusti 2016 12:36

Rättare sagt är de redan här och sitter i grannens björk.

 

Det hela får Alfred Hitchcocks The birds (Fåglarna (1963)) att likna ingenting.

Rubriken är tagen från en rolig film från 1965 som heter just The Russians Are Coming the Russians Are Coming (Länk till wikipedia), IMDB skriver om filmen.

Jag har förresten en gammal inspelning av filmen som jag kanske skulle ta och titta på i eftermiddag.


Nog om filmerna, så här såg det ut här och nedan följer ett antal bilder och videosnuttar som jag inte iddes gå igenom innan jag lade upp dem.

 

Det var en otroligt stor flock med ryska nötkråkor som kom hit, satte sig inte bara i grannens björk utan i en massa träd runt omkring och de flög fåglar fram och tillbaks mellan dem som om de inte kunde bestämma sig var de ville sitta.


Eller så var det budbärare som flög med meddelanden till de andra.

 

Det var flera hundra om det nu inte var flera tusen fåglar. Och vilket liv de förde på ryska för jag förstod inte ett tjatter.

                   


och videosnuttarna som är på runt en minut var.


 


 


 


 


 


 


 

Nu har det börjat regna och ganska ordentligt så håller fåglarna på så hör jag ändp inte de för smattret på altantaket.
Eljest missade jag när allihopa flög iväg igen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards