jans

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2016

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 14 augusti 2016 09:37

Söndag den 14/8


Igår var e fulltecknad dag, jag gjorde ingenting men blev inte klar så jag måste fortsätta med det idag.

Eljest lagade jag trappen till badtunnan som hade tappat ett trappsteg och jag hoppas att ni inte gjorde illa er vem nu av er Tomas eller Sara som råkade ut för det.

Nu har jag både använt PU-lim och stadigare skruvar på den trapp som egentligen bara var ett provisorium när jag gjorde den för några år sedan. Det brukar ju bli så när något provisorist byggs.


Det småregnade eller duggade så det var inget mysigt väder men klockan 15 var det bjudet främmande på surströmming.

Släkt och vänner började komma allt eftersom och sist kom min bror Jerry med Eva, hon hade jobbat så därför var de senare och att det blev husbilen var visst för att det blivit fel på deras Volvo, det är därför jag har Ford som aldrig går sönder, (knack knack på huvudet, mitt huvud)

 

Det är en ganska fin husbil de skaffat sig men för stor för min smak, jag vill ha en liten en och gärna en husvagn.

Den här har jag fallit för då den skulle passa oss perfekt.

Adria Altea 390PS

 

Nåja, drömma kan jag för det lär aldrig bli något sådant för mig så länge jag är gift med Inger, och då får husvagnen vackert vänta hur mycket den bönar och ber om att jag ska välja henne före Inger.

Men den där vagnen har ALLT. Fast den kan inte klippa gräsmattan.


Vi fick många matgäster som åt både surströmming och annat, jag åt annat.

  men det blev även ett lass grönsallad och så lite bröd och blåbärskaka till kaffet,


Gästerna åkte hem och vi tog hand om disken, jag hade tidigare börjat elda i tunnan så när det var klart inne gick jag ut till badet och körde träning, 100 simtag med benen, 100 simtag med armarna och slutligen 100 bensaxningar så jag var helslut efteråt.

Bensaxningarna är först bräsa så långt jag kan, det stramar verkligen i jumskarna, sedan ihop med benen och korsa det ena över det andra och tvärtom nästa saxning.

Gör man det fort får man motstånd av vattnet så det känns i musklerna.

Ja 100 simtag är inte mycket men för mig är det tillräckligt.

inger kom i vattnet under slutfasen och jag avslutade det hela med att bränna mig på armen mot skorstenen så det fräste.

Jag hade ont resten av kvällen, typ 20 minuter innan jag gick isäng. Duschen efteråt brände det varma vattnet och jag spolade så ofta jag kom åt med vårt iskalla vatten vi har här.


Gick isäng vid midnatt och tog ljudboken en stund, Gunnar kom in före ett och sedan tror jag att han låg inne hos oss hela natten.

Han ligger fortfarande och sover å sängen.


Jag har sovit gott inatt fast jag trodde jag skulle ha besvär med brännsåret som blivit rött och ömmade då jag lade mig.


Efter åtta steg vi upp, jag kolla de mig, 6,4 mmol och vikten 81,4 kg.


Igår kväll halv nio kollade jag blodsockret och då låg jag på 12,0 mmol/L


Frukost ute och det var ungefär 11 grader då vi gick ut men nästintill vindstilla så det är ändå ganska skönt.

Inger har hämtat påtår och en bit blåbärskaka som är uppäten.


Idag står på dagordningen att få in värmekabeln i avloppet, något vi misslyckades förra gången vi försökte men nu har jag en ny idé.

Om det fungerar vet jag inte men det får vi se, ska prova i alla fall.


Sedan åker vi hem till stan igen, någon gång i eftermiddag men det beror på vädret.

Barnen där hemma vill säkert bli avlösta som kattvakter.


Vädret var lite gråare i morse när jag tog korten.

   

Nu har solen kikat fram enellanåt och det har blivit ljusare så det finna hopp om bättre och varmare väder.


Nä bara nu Inger slutar prata med Pitkenän i Stockholm ska jag byta om och börja jobba.

Jo brännskadan är bättre, kände inte av någo i morse och det syns och känns men inte så ömt som jag trodde det skulle vara, inga problem att ha långärmat.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards