jans

Alla inlägg den 26 augusti 2016

Av Jan Sandström - 26 augusti 2016 23:13

Jag glömde att ta med mig min mp3-spelare.
Vad ska jag nu göra när jag går isäng.

Av Jan Sandström - 26 augusti 2016 20:26

Vi åke till stugan i kväll och det skulle bli regn, vilket det blivit.

Det regnar skapligt mycket men vi har det så skönt här inne.

 

Gunnar mår då gott hos matte men risken är att vi kommer att få klä om soffan.


Däremot har vi haft oknytt här, småstolarna ligger under bordet, undanplockat i ena sovrummet och en leksaksbil på bordet.

 

Men han får vara här med sina föräldrar.


Nu ska jag ut i regnet och stoppa i mer ved i badtunnans kamin, snart 30 grader i vattnet.


Någon har även varit här och tagit ett bad, för jag fick fylla på mer vatten.   

Av Jan Sandström - 26 augusti 2016 09:41

Fredag den 26/8


Igår körde jag upp bilen till Carstedts på Ersboda där jag lämnade den för service. Sedan tog jag cykeln via Jula och hem igen.

På Jula frågade jag om den där hyveln de havt på extrapris men nu var slutsåld skulle komma in i lager igen men tyvärr inte.

Den hade sålts ut för att kanske ersättas med något nytt, men det var osäkert om det skulle komma någon ny maskin.


Hemma tog jag det lugnt under dagen med småpyssel av olika slag, kollade på dammen ute i trädgården bl.a

Harry kom förbi med två burkar surströmming och pratade bort en stund.


Efter två kom Peter förbi och undrade om jag hade någon gammal mobilladdare men dessa hade blivit slängda av andra i familjen.

Jag gjorde mig i ordning och tog en promenad genom I20-skogen upp till Carstedts där jag hämtade bilen och pratade om fäste för extraljus.

Tidvis lång väg och jag gick nästan förbi den där grafitiväggen, ett omkullblåst träd såg jag också.

              


Jag fick en prisuppgift som jag inte kom ihåg för montering men skulle först skaffa ljus så det blev rätt fäste.

Jag tänkte tvärtom att montera fästen så skaffar jag lämpliga ljus till den, så noga är det inte.


Hemma kollade jag runt på nätet efter xtraljus och lade så en order på två st Bosch Profi 210 från Autopparts och ska hämta ut dem idag.

  Jag har haft den modellen på tidigare bilar och varit näjd med dem.


Jag satt sedan här ute och bara mådde bra efter en skn sval dusch.


Inger kom hem och vi åt mat.

Jag rensade avloppet under tvättstället som varit dåligt ganska länge och sedan blev det ett par avsnitt av den där serien Stranger Things innan jag gick isäng.

Inger hade åkt och handlat på ICA.


Gick isäng med ljudboken och sov riktigt gott och tungt men har drömt en massa, om någonting.


Steg upp först efter åtta.

6,8 mmol och vikten 80,4 kg, bra vikt men blodsockret ligger högt tycker jag och förstår egentligen inte varför.

Frukost ute och Mirabell har även varit ut några svängar.


Ska straxt iväg och handla ljusen men även tillbehör och så 4 st fyrkantstål på 20x20 mm á 3 m för att byta ut två trasiga och de övriga benen på ett partytält vi har sedan länge.

Tar mig även en promenad uppe på Ersboda när jag ändå är ute och ränner..


Mitt getingstick jag fick för två veckor sedan syns fortfarande.

Det måste ha varit en elak jäkel den där jordgetingen.


Det är ännu soligt och fint men det ska bli regn i eftermiddag och kväll

Just nu visar väderstationen Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-08-26 10:00:11

Temperatur: 20,7 °C
Lufttryck: 1027,7 hPa och Falling
Luftfuktighet: 56 %
Vindstyrka: 0,9 m/s från ENE,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 20,7 °C
Inne hos oss. Temp: 20,5 °C Fukt: 53 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 2,7 mm
Månaden: 36,0 mm
Året: 279,9 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
20,7 °C
Klockan:
09:55
Temp - Max:
21,4 °C
Klockan:
14:35
Temp - Min:
9,1 °C
Klockan:
05:11
Temp - Min:
11,7 °C
Klockan:
00:12
Lufttryck - Max:
1028,4 hPa
Klockan:
07:26
Lufttryck - Max:
1031,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1026,4 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1024,8 hPa
Klockan:
10:44


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:10
Sol upp: 05:06
Sol ned: 20:14
Skymning: 21:09
Dagsljus: 16:59 tim:min
Dag längd: 15:08 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s less daylight tomorrow
Måne upp: 23:30
Månfas:
Waning Crescent
Moon
Måne ned: 16:20


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Vindstilla och blå himmel så jag behöver ingen bild på det.


 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards