jans

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2016

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 27 augusti 2016 09:07

Lördag den 27/8


Igår åkte jag till Ersboda för att hämta ut mina beställda extraljus till bilen, men de hade bara ett, det andra skulle komma idag.

Men jag parkerade på Coop och tog en promenad upp till Biltema och tillbaks, det blev 2,24 km och då var det avklarat då det skulle bli regn på eftermiddan.

Hur som helst köpte jag 4 st fyrkantstål som ska bli nya ben på ett partytält vi har.


Jag satt ute på altanen en stor del av dagen, Erik kom förbi och skulle hämta några grafikkort till datorer på ungdomsgården han jobbar på. Han har lyckats tigga sig till 10 datorer som barneen ska få spela på men de behöver uppgraderas lite.


Jag lastade släpvagnen med ställningsvirket vi har för att lagras här i stugan och när Inger kom hem efter 5 lastade vi Gunnar och det som skulle med.

Men jag glömde dagens, eller gårdagens tidning och min MP3-spelare.


Vi hade en riktigt varm och skön dag igår så även Mirabell tyckte om att vara ute på altanen och hon sov en stund på en stol.

När vi åkte upp hit började det småregna men Inger hann göra upp eld i tunnan och så åt vi middag och såg lite TV.

Det blev en kaka till kaffet och även lite chips.innan vi gick ut och badade.

Då hade det tidigare ösregnat men uppehåll just när vi gick ut fast det var lite småkallt.

Söderut mellan Östersund upp till Ö-vik hade åskan gått, eller gick och jag trodde den kanske skulle hålla i sig nda hit upp men inte det.


Vi fick en regnskur i badet så det var skönt med en keps på huvudet, handduken jag hade över axlarna då jag gick ut var blöt men nu var ju kroppen varm så det gick bra.


Ingen MP3 så jag fick lägga mig utan ljudboken och det gick.

Gunnar låg ute på dubbelsoffan  men kom senare in till oss och var kelsjuk som han är här i stugan.


Jag har sovit gott men ändå inte, drömt och vaknat flera gånger, vid 2-tiden trodde jag att jag hörde åskan men mobilen registrerade ingenting.

Inte heller skönt att vakna med Gunnar tvärs över smalbenen.


Klockan 6 sken solen och det såg fint ut med drygt 13 grader så jag trodde det skulle bli frukost ute.


Vaknade 7 men låg kvar och gosade med Gunnar, Inger sov tungt så hon var det inte lönt att försöka gosa med.

Kollade nätet på mobilen och drygt 8 steg vi upp.

Då blåste det och var mulet och 11 grader.


Kollade mina värden som inte var de bästa, urusla rent ut sagt men så blir det med för mycket av det goda och lite motion.

7,5 mmol och vikten 81,6 kg är jag inte nöjd med.

Bättring gubbe säger jag till mig själv.


Det blev frukost inne idag men senare ska vi ut, har några timmerstockar som ska tas hem och så fälla ett avblåst träd vid nya stugplatsen.

Jag hade tänkt spara det men har insett att det inte går att ha kvar där.

Jag hittade iinte igen någon bild på det. Och jag ser att det regnar ute så då kan vi inte gå ut.   


Jag ligger på soffan inne och skriver och har det så varmt och skönt

   


Mn det finns jobb att göra här inne, har tänkt byta keramikinsatsen på tvättställsblandaren så det är kanske lika bra att börja jobba då jag ändå måste stiga up för att lägga in ved i braskaminen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 29 mars 08:23

Lågnfredag den 29/3   Igår så gick jag ut och skottade tak, i alla fall lite snö knuffade jag ned från gamla förrådet. Fåglarna fick mat och så grejade jag på lite innan jag backade bilen och kopplade på släpen, surrade fast den ställning jag g...

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards