jans

Alla inlägg den 11 september 2016

Av Jan Sandström - 11 september 2016 21:17

Nu har jag gjort lite uppdateringar på förstasidan, nya personbilder m.m

Klicka på bilden så kommer du till vår sida. 

Av Jan Sandström - 11 september 2016 18:24

Först så har det blivit några steg i sommar.

Från mars till idag har jag gått 342 km och så här ser det ut i Umeå där jag gått mest.

 

Zoomar jag in blir det inte många gator jag missat men de fläckarna får jag lägga in och knata runt på.

 

Men Vallmovägen och Stråvägen har jag nog gått tillräckligt på :-)

 


Angående mitt blodsocker och min vikt ser diagrammen ut så här idag.

Blodsockret har överlag varit skapligt lågt med undantag för två toppar då det låg på 7,5 mmol och jag vet inte varför.

   

Viktkurvan har avstannat igen och jag ligger på mellan 80 och 81 kg. Men hoppas på att gå ned lite till.

 

Under 80 skulle vara skönt men jag är ganska nöjd med det jag väger nu.

 


Nu har jag även slopar kategorin "Jans nya levene" då ändå alla inlägg hamnar under "Allmänt".
I kväll kanske det blir film, det var ett tag sedan jag såg på någon sådan   

Av Jan Sandström - 11 september 2016 16:34

Jag tog en liten sväng runt Västerslätt men just när jag gått kom lite regn, tursamt nog hade jag ett paraply i innerfickan.

 

Men det slutade, dock hade det börjat småblåsa.
När jag var borta vid Bäcklunds som det hette en gång så började det blåsa och regna ordentligt men jag klarade paraplyet från att blåsa sönder och tog mig hem.


Nu har det blivit riktigt mörkt ute och det blåser i träden, ett riktigt höstväder.

 

Av Jan Sandström - 11 september 2016 09:43

Söndag den 11/9


Igår var en omtumlande dag i familjens historia.

Erik har fyllt 30 år och hade sitt kalas igår här hos oss med massor av fika, det finns kvar om nu någon är fikasugen.

Det kom skapligt många gäster men det kunde ha varit fler, många saknades tycker jag.


Sedan åkte Anders iväg och köpte ett hus och det blev en snabb affär.

 

Jag trodde vi gjorde en snabb affär näg vi köpte vår stuga, det tog en vecka från första titten till underskrivandet men det här gick fortare.

I torsdags tittade vi på huset och på lördagen skrev han på papperen så nu är det försäljningen av hans lägenhet på Haga som ska till och vad han ska göra med huresgästen i lägenheten.
Kanske kan han flytta med till huset.


Eriks stora present blev ett lättviktstält för två att ha när han ska ut på fjället.

 

Nu skulle han bara hittat någon att dela tältet med, men det fungerar även med lillasyster som har liknande intressen.


Jag tycker det är jobbigt med en massa folk runt omkring mig, det blir så tungt i huvudet av alla ljud och så ska man vara på språng hela tiden MEN DET ÅR ROLIGT.

När alla gästerna åkt så fick familjen för sig att åka ned på stan för en öl eller någonting.

Det blev hotell Plasa.

 

och det var bröllopsfirande en trappa upp och de började spela nån dunkamusik från österland eller var den kom från.

Det var utländska personer i det sällskapet men musiken, livet och pratet runt omkring blev bara för mycket och efter allt fika under dagen var jag inte sugen på någonting.

Men jordnötterna var salta och nja inte direkt goda jordnötter men jag åt upp det som var kvar i glaset för eljest skulle jag ha somnat på den minst sagt obekväma stolen.

Till slut fick jag åka hem, trött och ont i kroppen och knoppen.

Så jag klädde på mig och tog en långsam promenad i den ljumma höstnatten men det var svårt att gå hela vägen hem.

 

När jag kom hem efter en halvtimme och 1,9 km blev det nästan direkt sängen och jag somnade fort.

tomas och Sara lämnade vi på stan när vi åkte hem och jag märkte inte när de kom till oss.


Jag har sovit tungt och Gunnar var bara in en gång och då missade jag att hans matskål var tom så jag fyllde den och ställde ut på altanen så han fick något att äta.


Steg upp vid åtta, morgontutiner som gav 6,0 mmol och vikten 81,0 kg och så prata Med Anders innan han gav sig iväg till Sylarnas fjällstation igen.

Men han kommer tillbaks i slutet av september sa han.

Under tiden ska jag ha kontakt med husaffären och vara med på en besiktning av det, men jag har även tänkt åka och prata med de som ägt huset och fortfarande bor där för att få reda på lite mer om det och dess historia.


Frukost och Anders gav sig iväg men kom tillbaks då han glömt något men nu är han på väg söderut.

Tomas och Sara har vaknat och pratar med Inger i köket, jag ska ta mer kaffe när det här är klart.


Nu har jag sällskap här av Mirabell som varit ut en liten sväng.

 


Eljest inte så stora planer för dagen, städa undan efter gårdagen, en promenad och kanske fortsätta i det efiga projektet snickeboa.


Det är som igår gråmulet och grinigt höstväder, öven faller från björkarna och det har duggregnat.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-09-11 10:00:11

Temperatur: 13,5 °C
Lufttryck: 1020,3 hPa och Falling
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från SE,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: 13,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 58 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 0,3 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 6,0 mm
Året: 292,8 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,5 °C
Klockan:
09:56
Temp - Max:
15,0 °C
Klockan:
14:44
Temp - Min:
12,2 °C
Klockan:
05:33
Temp - Min:
11,5 °C
Klockan:
04:02
Lufttryck - Max:
1023,3 hPa
Klockan:
00:09
Lufttryck - Max:
1023,2 hPa
Klockan:
21:34
Lufttryck - Min:
1020,0 hPa
Klockan:
09:46
Lufttryck - Min:
1021,4 hPa
Klockan:
07:57


Dagens sol och måntider.

Gryning: 05:03
Sol upp: 05:52
Sol ned: 19:18
Skymning: 20:06
Dagsljus: 15:03 tim:min
Dag längd: 13:26 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 23s less daylight tomorrow
Måne upp: 17:08
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 23:31


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och så här ser det ut genom webbkameran.

 


 

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards