jans

Alla inlägg den 23 september 2016

Av Jan Sandström - 23 september 2016 18:02

Jag beställde 2 platta mobilbatterier men jag begriper inte varför de ska ner till Malmö när jag bor i Umeå.

På väg
Varubrev Klimatekonomisk delas ut av brevbärare i postlåda en till tre dagar efter att avsändaren har lämnat in det till PostNord. Hämtas annars efter avisering hos postombud.
Händelser
Datum/Tidpunkt Plats
Händelse
2016-09-23 06:46 Malmö Sorterad av PostNord. Varubrev delas normalt ut i postlåda av brevbärare. Hämtas annars efter avisering hos postombud
2016-09-22 16:11 Alvesta Sorterad av PostNord. Varubrev delas normalt ut i postlåda av brevbärare. Hämtas annars efter avisering hos postombud
2016-09-21 17:10 Edi-kund Elektronisk förhandsinformation har mottagits
Försändelseinformation
Avsändare: Batteriexperten Europe AB
Mottagare: 90352
Tjänst: Posten Varubrev Klimatekonomisk
Tilläggstjänster: -
Vikt (kg): 0,15 kg.

Ska det vara klimatsmart?

Av Jan Sandström - 23 september 2016 12:34

Återvinningen var stängd idag men det hindrar inte att vi äter mat vid Vindelälven.

Ingen supermat idag men gott ändå.

Av Jan Sandström - 23 september 2016 09:43

Fredag den 23/9


Igår åkte jag tidigt iväg för att vara med på husbesiktningen av Anders tilltänkta hus.

Nu har vi fått protokollet och... det finns fel och brister.

En del ganska allvarliga om än inte akuta brister.

       


Hemma packade vi ihop grejor för att åka hit men till sist fattades Gunnar, han hade gått iväg någonstans så vi fick helt enkelt sätta oss och vänta, men till slut kom han strosande och då blev det buren för han och vi kunde åka hit till stugan.


Väl här upptäckte jag att Maria helt enkelt stängt av luftvärmepumpen när hon åkte hem tidigare i veckan.

Men vi har ju reservvärme och med kaminen blev det fort varmare, Inger hade gjort eld i badtunnan.

Katterna gick ut, Gunnar stack direkt iväg och kollade läget medan Mirabell först skulle undersöka stugan invändigt, typiskt tjejer.


Mat, kaffe och bad i tunnan, en skön kväll i höstmörkret men det finns ju belysning utomhus.

Såg lite av en film på TV6 innan jag gick isäng och fönstret lämnade vi öppet.

Gunnar var ut och Mirabell hade lagt sig på en fåtölj.


Anders behövde några papper på husköpet och jag hade scannat in allt, av någon anledning fanns inte de filerna här i min dator eller hårddisken fast jag kopierade innan jag åkte så då fick jag logga in och hämta hit från stan.

Bra med tekniken när den fungerar men Erik, jag kommer inte åt min bordsdator där hemma, bara min HTPS men det räckte ju.

Sedan skulle Anders ha mig till att installera Dropbox vilket bara jävlades för mig.

Vet att jag provat det tidigare med samma dåliga resultat och svårbegripligt är det också, ologiskt enligt min logik.

Men till slut hade han filerna han behövde.


Inatt kom Gunnar både in och ut och i morse hittade jag ingen av dem här inne men Gunnar lekte med löv på baksidan.

Senare kom Mirabell in och Gunnar en stund senare och nu ligger båda och sover gott.

   


Det kom en främmande katt när jag fotade vädret, den går framför billen och Maria, det är inte miniTristan.

 

Den är vit och gråspräclig och vi såg den nere vid "Norrmannen" igår när vi körde upp.


Så här ser vädret ut och idag sitter älggägarna på sina pass här i området.

 


Då får vi plocka svamp här på gräsmattan och det är gott om sådant.

 


Jag har sovit gott även om jag blivit väckt ett antal gånger men sover man frammåt 9 har man nog sovit färdigt.

Morgonrutinerna gav idag 5,7 mmol och vikten 80,9 kg vilket är godkänt.


Idag ska vi en tur in till Vindeln med ett lass skräp som ska slängas på återvinningen, sedan blir det mat någonstanns och det lutar väl åt hotell Forsen där jag/vi kan ta dagens promenad, igår blev det ingen promenad men jag hade ändå gått en hel del.


Vädret är höst med +8 grader så vi sitter inne än så länge.

Bilder har ni sett och påtåren har jag inte fått så då säger jag väl bara

  tills vidare.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards