jans

Alla inlägg den 29 september 2016

Av Jan Sandström - 29 september 2016 18:47

Men nu var det en bil med släpvagn.


Fast åskan går här och jag såg i ögonvrån hur det blinkade till, trodde först det var något annat men det är åska.

Så då får jag göra en kopp te och gå ut på altanen, skönt att man har tak för det regnar hiskeligt. 20,4 mm hittills i eftermiddag.

 

Det är väl det här vi väntat på, åska när det är mörkt ute.

Som man mins från barndomen och nu har fotaona kopierats från bärbara så jag kan stänga datorerna.

Av Jan Sandström - 29 september 2016 08:44

Torsdag den 29/9


En månad kvar till min födelsedag och i år fyller jag jämt, fast bara en gång.

62 säger en del men jag tror att det bara är 29, så känns det i huvudet fast ibland tvivlar även jag på det.


Igår hade jag telefonkontakt med Anders på morgonen och han pratade med sin mäklare som sålde lägenheten hans.

Det blev bestämt att jag ska träda in som bulvan och skriva på kontrakt då Anders själv sitter uppe på Sylarnas fjällstation.


Vi började städa undan ute på tomten, jag lastade snöslungan och jordfräsen på släpvagnen och när det blev mörkt upptäckte jag att rörelseavkännaren till belysningen där bak och vedboden lagt av.


Det blev ingen promenad men jag travade nog tillräckligt runt runt här på tomten och så gick vi vid byggplatsen där vi än en gång pratade om planering av den ytan och vi kommer frammåt om hur vi vill ha det.


Värmde upp tunnan och jag plockade bort sandfiltret och ställde in allt i varmförrådet.

Vi badade riktigt skönt och ganska länge med släckt belysning och nästan helmörkt, det var mulet och nästan kav lungt men det blev några glipor i molnen och då kom stjärnorna fram och en satellit pilade fram långt där uppe klart lysande i solljuset.


Sedan var jag trött och slutkörd, lite TV innan jag gick isäng och fönstret öppet.

Jag vet inte om kisse varit ut men det har visst varit småkallt så då kanske de inte gått ut.


Jag har sovit ganska gott men drömt en massa och på morgonsidan har jag haft en viss Gunnar hos mig å jag har fått ligga lite krokigt med påföljd att jag blir stel och fått ont i vad jag nu tror är höfterna.

I morse när jag steg upp hade vi +1,6 grader då jag testade mig.

5,7 mmol och vikten 81,0 kg fick jag, samma värden som igår morse.


Sedan gick jag ut och stoppade in motorvärmaren samt drog ur proppen på badtunnan så att allt det goa varma vattnet rinner ut.

Men i dagsljus ser man att det ligger en hel del skräp på botten bakom sittbänkarna men det är skräp och inget farligt.


Nu har vi straxt fikat färdigt och då ska vi lasta ut i bilen och åka in till stan.

Det blev tidigt då jag har möte med mäklaren och ska skriva på kontrakt på försäljningen av Anders lägenhet.

De har lyckats ordna fullmakt för mig men kunde de inte ordnat underskriften samtidigt.


Jag har ingen aning om vad han fått för pris men utgångspriset var 1 550 000 kr. Det var en fin lägenhet även om den låg på tredje våningan hiss.

Kommer vi iväg i tid så tar jag en promenad ned på stan men eljest har vi ordnat så att han åker hem på lunch så går jag över och skriver på, mäklaren bor ju bara några hus ifrån oss på Västerslätt.

Eljest måste jag ta en promenad själv utan mål men det fungerar det också. Jag kanske skulle åka ut till Stöcksjö och gå en sväng där ute för att se hur det ser ut.


Igår regnade det ordentligt, idag skiner solen och visst är det skönare men regn är mysigt det också med en sprakande brasa här inne.

Nu har vi +5,5 grader och i morse var det som kallast med 1,6 grader och solen gick upp över Orrberget.

   

Problemet med välisolerade fönster är att det blir imma på utsidan, nu beror den nog på att det stått öppet inatt.

 

Men Gunnar verkar må gott, det ska bli gott att få störa hans sömn nu när han stört oss när vi sover.

 


 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards