jans

Direktlänk till inlägg 14 december 2016

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 14 december 2016 10:17

Onsdag den 14/12


Dagens värden: 5,9 mmol och vikten 78,8 kg.

Igår: 5,5 mmol och vikten 78,7 kg.


Igår blev det en sväng upp til Ersboda och Biltema där jag köpte nya broddar av större modell, men de är ändå inte bra.

De bakre dubbarna hamnar ju för fasiken under hålfoten och inte bak på klacken som de första jag hade, var vi nu köpte dem.

De såg likadan ut som Biltemas men ändå inte samma. Jag som var så nöjd med broddarna.


Jag kikade även på armaturer av olika slag att kanske sätta upp ute hos Anders och så köpte jag sopsäckar av större tjockare sort.

Behövs till julklappspappret som blir över i jul.

Det blev även ett besök på en annan affär för att köpa en julklapp, men nemligt då personen läser min blogg.

Jag köpte ändå ingenting då allt blev rörigt och jag inte visste vad jag skulle ha så det blev ett köp på Internet istället.


Jag var trött och slutkörd så en promenad på drygt 4 km innan middan, sedan blev det kvällsfilm för mig, två avsnitt av de tre från Mythbusters och den heter "White Rabbit Project".

De handlade om rymningar från fängelser och bluffmakare.


Inger bakade och jag syndade med att äta lite för mycket av misslyckade kakor.

Av rullrånen fick jag bara ett som gick sönder.

  Det var efter gårdagens inlägg så jag borstade tänderna en gång till innan jag gick isäng.


Ljudboken och Gunnar mellan benen, senare kom Inger isäng och hon lade sig i sin säng.

Jag har sovit tungt inatt men drömt en hel del och ingenting kommer jag egentligen ihåg något av, jag brukar komma ihåg vissa drömmar.


Medicin klockan 6 och någon minut senare var klockan 8.

Lite senare steg vi upp och nu sitter jag här.


Idag blir det aniskransbaket och då kommer barnen krypande hit hem för att få frossa.

I ala fall kommer Peter med familj och jag tror Maria tar sig hit. Jag kommer nog att stoppa i mig för många godsaker så det måste bli en längre promenad för mig.

Jag funderar på att gå ned på stan och köpa julklapp men det känns lite kallt.

Idag beräknar P-G att grävarbetena med fibern till stugan ska vara klart men jag ids inte åka upp och kolla på stugan som de använt som fika och matställe.


Just nu har jag -9,9° utanför fönstret, klart och solen på väg upp och vindstilla.

Jag ser att jag måste ut och fylla fröautomaterna, igen.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-12-14 10:30:10

Temperatur: -9,8 °C
Lufttryck: 1027,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från NW,
i byarna 0,7 m/s
Kyleffekt: -9,8 °C
Inne hos oss. Temp: 21,8 °C Fukt: 28 %


Nederbörd.

Timmen: 0,9 mm
Dygnet: 0,9 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 6,6 mm
Året: 414,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-2,0 °C
Klockan:
00:00
Temp - Max:
-1,7 °C
Klockan:
23:07
Temp - Min:
-10,3 °C
Klockan:
09:22
Temp - Min:
-13,2 °C
Klockan:
06:26
Lufttryck - Max:
1027,8 hPa
Klockan:
10:22
Lufttryck - Max:
1023,5 hPa
Klockan:
00:08
Lufttryck - Min:
1019,8 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1013,2 hPa
Klockan:
15:25


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:06
Sol upp: 09:22
Sol ned: 13:46
Skymning: 15:02
Dagsljus: 06:56 tim:min
Dag längd: 04:24 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 6s less daylight tomorrow
Måne upp: 15:25
Månfas:
Full moon
Moon
Måne ned: 08:34


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Och så en bild.

 

   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards