jans

Alla inlägg under december 2016

Av Jan Sandström - 1 december 2016 17:34

Men det ska inte bli någon vana med sådana här promenader.

 

8.75 km på 2:12:52 men då genade genom

Haga Plåt på vägen hem.

 

Jag började med att gå till biblioteket och lämna igen senaste ljudboken, när jag ändå var ute och gick, sedan gick benen liksom av sig själv men det drog lite kallt ute på änge efter Norra länken.

 

Idag går det lättare att gena tvärs över.

 

Nu när järnvägen är borta och företagen har vänt infarter åt andra hållet.

 

Att det blev en så lång promenad beror delvis på min MC.

Jag började idag att serva och skulle byta tändstiften, liksom förra gången gick det bara inte.

Jag vete   hur jag ska komma åt dem där de sitter, var de nu sitter men nu tror jag att jag hittade igen dem.

Konstruktionen är tydligen så att tändspolen sitter direkt på tändstiftet och allt sitter bakom framhjulet och bakom vattenkylaren trångt och jävligt.

Av Jan Sandström - 1 december 2016 10:23

Torsdag den 1/12


Dagens värden: 5,4 mmol och vikten 79,3 kg.


November blev en bra månad enligt min statistik men jag har lite svårt att få fram data av en viss anledning.

 

Jag blev med Mirabell i mitt knä där hon somnade och sover gott. Så det är lite svårt att skriva när jag inte riktigt någ tangentbordet.


I alla fall åkte vi och handlade igår, jag och Inger. Först åkte vi till Anders med stolplyktan men jag monterade inte den utan vi drack kaffe och pratade.


Därefter skulle vi till PMU men det var stängt så då vände vi tillbaks och åkte till IKEA där vi åt lunch, det blev spätta och så handlade vi lite småsaker.

Vidare till Mariadal och Ersboda, Norra länken till Kronoparken och blomstergården där vi fick en ny julgransfot, den jag satte hos Anders hade gått sönder. Den modellen är bara skit och håller inte för en gran, möjligen en liten adventsgran då det inte blåser.


Skönt, nu flyttade Mirabell på sig till fönstret.


Biblioteket där Inger lämnade två ljudböcker och hämtade ut en ny som jag måste ta hand om.

Hem och äntligen kaffe, igen.

Middag och sedan tog jag en promenad runt omgivningarna.

Det blev Sandåkern, Tallparken och Västerslätt, lite drygt 3 km bara på 45 minuter. Kom hem och en kopp kaffe innan jag gick isäng och fortsatte på ljudboken några timmar, det blev fram mot 2.tiden innan jag släckte.


Har sovit gott trotts värk och tidvis med Gunnar i sängen.


Väcktes åtta av klockradion men låg kvar till 9 då jag steg upp.


Idag ska Maria komma förbi och låna bilen, vad hon nu ska göra. Kanske köpa julklappar till mig men då bör hon ha släpvagnen.


Eljesti inga planer inbokade förutom en promenad någon gång under dagen.

Har fått mess om att uppdatera programvaran i två webbkameror men det vete 17 om jag vågar göra det.

Sist havererade allt på en kamera och jag fick aldrig igång den, tur att Erik kunde hjälpa mig och få in programvaran och starta kameran. Kamerorna fungerar ju men jag måste ta bort påminnelserutan varje gång jag ska starta dem.


Jag borde ta mig an och serva motorcykeln, det kanske får bli ett jobb idag, en del kan jag kanske åstadkomma.


Vädret är sisådär, -0,8° utanför fönstret men det ser ut att blåsa lite, himlen är mulen även om det är ljust.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2016-12-01 10:45:10

Temperatur: -0,5 °C
Lufttryck: 1000,4 hPa och Falling
Luftfuktighet: 93 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från WNW,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: -3,9 °C
Inne hos oss. Temp: 20,4 °C Fukt: 34 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 407,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-0,5 °C
Klockan:
10:41
Temp - Max:
3,3 °C
Klockan:
07:40
Temp - Min:
-2,5 °C
Klockan:
06:32
Temp - Min:
-1,3 °C
Klockan:
23:39
Lufttryck - Max:
1005,0 hPa
Klockan:
00:09
Lufttryck - Max:
1005,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1000,4 hPa
Klockan:
10:44
Lufttryck - Min:
999,7 hPa
Klockan:
05:44


Dagens sol och måntider.

Gryning: 07:45
Sol upp: 08:54
Sol ned: 14:02
Skymning: 15:11
Dagsljus: 07:26 tim:min
Dag längd: 05:08 tim:min
Morgondagen: There will be 4min 41s less daylight tomorrow
Måne upp: 10:00
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 16:03


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

och trädgården ser ut så här.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards