jans

Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Jan Sandström - 3 januari 2017 08:47

Tisdag den 3/1


Dagens värden: 5,4 mmol och vikten 80,0 kg.

Igår: 5,4 mmol och vikten 80,0 kg och jag gick 4,63 km.


Vaknade tidigt och steg upp, redan vid 6-tiden var jag på benen fast vaken var jag kanske inte helt och hållet.

Satt här hemma och pysslade på med datorn då jag fick ett mess från väninnan Maria om fika på stan.

Jo vi hade haft kontakt tidigare men nu blev det av så snabbt göra mig i ordning för att ta en snabb promenad de dryga 2 km ned till centrum och Espresso house där vi stämt träff och ungefär 25 minuter senare var jag där.

Det blev en stor mugg kaffe och en macka samt en godbit för mig så då var både lunch och fika avklarat.

En stund senare var det bara att traska hemmåt igen men nu gick jag inte lika raskt.


Väl hemma kände jag mig deckad, någon förkylning på gång så jag fortsatte med ljudboken och lade mig hos Mirabell på soffan där jag halvsov tills Maria kom hem från stugan med Gunnar men han stannade ute och kollade läget på sitt revir.


Inger kom till slut hem efter att ha varit på jobbet, jag hoppas de har vett att betala ordentligt för det som hon jobbade under nyårshelgen.


Vi åt middag och sedan såg vi en film från Netflix, den gick även på TV men vi såg den innan och utan reklam.

"En djävul till flickvän" såg vi och den var ganska kul emellanåt.


Jag gick isäng med ljudboken men lyssnade inte så länge innan jag släckte och då hade jag satt in luftfuktaren i sovrummet.

Gunnar var hemma men sprang ut och in under hela kvällen, ut och kolla läget och så in för att värma tassarna.

Ordningen är återställd.


Jag har sovit gott men vaknade av att det var tjockt i näsan men inte tätt. Halsen känns konstig men det är den torra luften men inte lika torrt som tidigare.

I morse hade vi 33% mot <=30% vi haft tidigare. Upp emot 40% borde vi ha för att må bra.

Gunnar har gått genom kattluckan inatt och det är bra men jag saknar kontrollen över var han är, inne eller ute.

Men han kom in och lade sig att sova vid kattluckan.


Frukost avklarad och senare idag kommer Emil med föräldrar hit och ska äta mat. Men innan dess ska jag hämta upp Maria J då vi ska ut och shoppa, vi ska åka till PMU på Teg och kolla runt lite, sedan kanske det blir affärerna vid IKEA och när vi är där ska jag kolla på Anders hus då han är borta ett par dar, ska ta in posten och höja värmen då han kommer hem snart.

Skönt i alla fall att inte behöva lasta snöslungan och skotta men det kunde fått vara lite varmare, ute.


Just nu -12,7° utanför fönstret och det blåser en aning i snörena men det ser ut att bli klart väder.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-01-03 09:15:10

Temperatur: -13,3 °C
Lufttryck: 1010,7 hPa och Falling
Luftfuktighet: 100 %
Vindstyrka: 0,8 m/s från NNW,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -13,3 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 33 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 0,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-8,7 °C
Klockan:
00:33
Temp - Max:
-4,1 °C
Klockan:
08:54
Temp - Min:
-13,3 °C
Klockan:
08:53
Temp - Min:
-9,2 °C
Klockan:
20:57
Lufttryck - Max:
1014,6 hPa
Klockan:
00:12
Lufttryck - Max:
1014,8 hPa
Klockan:
22:52
Lufttryck - Min:
1010,7 hPa
Klockan:
08:28
Lufttryck - Min:
1011,8 hPa
Klockan:
00:01


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:11
Sol upp: 09:24
Sol ned: 14:04
Skymning: 15:17
Dagsljus: 07:06 tim:min
Dag längd: 04:40 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 11s more daylight tomorrow
Måne upp: 10:53
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 21:10


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Så här ser duvorna ut där ute.

 

Nu har Inger vaknat och jag ska ta mer kaffe hos henne i köket, tror det blir en macka till för jag är fortfarande hungrig eller så blir det ett par päron.

 



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards