jans

Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Jan Sandström - 6 januari 2017 17:04

Nu har "när Harry mötte Sally" börjat och visst är det i den filmen hon visar hur en orgasm låter eller är.

När de sitter på en bar och vid ett bort på sidan om sitter en kvinna som... det lär ha varit hennes mor och som då säger till servitrisen att "Jag tar samma som hon".


Måste Googla så vänta ett ögonblick.

.

.

.

.

Ursäkta dröjesmålet och jag hade rätt. Här står det. Men slutrepliken hade jag lite fel på.

Men det var hennes manus till ”När Harry mötte Sally …”, som blev en hit  1989 med  Billy Crystal och Meg Ryan i huvudrollerna, och det var också då som man upptäckte hennes gåva för romantiska komedier.

”När Harry mötte Sally …” är nog bäst ihågkommen för Meg Ryans fejkade-orgasm scen med Crystal i Katz Delicatessen på Lower East Side, där en medelålders kvinna som sitter i närheten fäller kommentaren: ”Jag tar vad hon har.”

 

Här är i alla fall det bästa så slipper du sitta och se hela filmen.

 

Av Jan Sandström - 6 januari 2017 14:30

Jag borde ut och köpa trisslotter för plötsligt händer det.

Satt och kollade på en fågelsida på Facebook Fåglar inpå knuten heter den och matställen.

Då   , ett grillgaller för fisk, korv eller burgare.

 

Om man klämmer ihop det med fläsksvålen eller vad man nu vill ge de små så kommer de åt det och de stora fåglarna kan inte flyga iväg med svålbiten


Av Jan Sandström - 6 januari 2017 12:55

Jag fick varken kaffe eller filtallrik efter förra inlägget för telefonen ringde.
Det var Peter som inte fick igång sin bil och undrade om jag kunde hämta och köra han till jobbet och idag skulle han vara på isladan här i stan. Ishallen heter den kanske eller något annat.

Först måste jag se om jag fick igång min egen bil som stått still hela veckan och i kylan.

Tog med batteriladdaren och gick ut, tänk bilen startade efter några försök men det gick trögt. Fruktnsvärt trögt.

Fick felmeddelande om att "ringa service" på panelen och när motorn startade funkade ingenting, men motorn gick då.

Så småning om kom vissa skärmar igång men värmeanläggningen var helt svart så jag funderade på vad som felade och skulle det gå att köra till Ersboda?

Nåja jag tänkte att jag måste ju köra lite fram och åter på gatan så att batteriet fick ladda upp lite och när jag varvade upp motorn så kom värmeanläggningen igång och jag kunde ta mig till Peter.


Han blev ju tvungen att byta batteri ifjol så konstigt om det inte klarade den här kylan men troligen hade han glömt innerbelysningen igång för ett par dagar sedan då han letade efter Emils vantar.


Nu har jag kört Peter till jobbet och kom hem så filtallriken är uppäten och NU ska jag ha kaffe.


I kväll får vi se hur vi får igång bilen, batteriladdaren som vi satte i fungerar ju bara i 30 minuter då uttagen bara skickar ut ström så länge.

Efter åtta kan vi kolla på bilen och se till att den startar då Peter ska ha bilen imorgon men vi kan dra den hit så får han låna min bil.

Av Jan Sandström - 6 januari 2017 10:52

Fredag den 6/1 och trettondag jul.


Dagens värden: 5,8 mmol och vikten 78,8 kg.

Igår: 5,3 mmol och vikten 78,4 kg och jag gick ingenting men trampade 2 km på motionscykeln.

Fast jag blev så anfådd att jag fick sluta cykla även om jag inte hade något motstånd.


Eljest gjorde jag ingenting igår, såg några filmer, åt poppcorn och drack kaffe. Fyllde automaterna till utefåglarna för vi hade kallt och de små behöver mat.

Runt -25° hölls sig termometern på och jag är less på förkylningen.   Tycker ibland att det känns bättre men så slår det till igen och det slår lock för öronen, näsan tät och rinner eller så får jag rensa ut en massa.

Värst är att jag knappt kan andas när jag går ut, min astma slår till och det blir tätt så någon promenad i kylan är inte att tänka på.

Jag som vill gå ut och gå en sväng.


Jo det blev några filmer igår men jag skippade även några som jag inte såg klart, de var bara för dåliga.

Den värsta var om tomtens bror som rövade bort barn, man skulle kunna tro att den var inspelad av skolbarn med en mobilkamera.

Jag har förträngt vad den hette och hittar inte igen den på Netflix.

Anders ringde och jag antar att han tog sig hem för något annat har jag inte hört.


Inger kom hem från jobbet och jag gick isäng med min ljudbok, men somnade ifrån den så jag fick backa tillbaks och fortsätta.

Jag har ändå sovit skapligt inatt.


I morse kom Mirabell och väckte mig och sedan låg vi kvar ett bra tag, ganska länge.


Frukost och Gunnar har varit ut två korta stunder, det var kallt i morse med först -25° för att fort stiga till -20°.

Idag har jag inga egentliga planer utan jag är här hemma och får vara mig själv, utan att dricka öl (Norrlands Guld).

Förkylningen som kändes bättre har kommit tillbaks så det blir nog en dag som alla andra, jag gör ingenting nyttigt.

Sitter här vid datorn, fikar och löser korsord, ligger på soffan med ljudboken eller ser på film.

Idag sänd ganska många filmer på TV men det är tydligen ingen revy från Fredriksdal i år   


Inne blir jag då för just nu har jag -18,1° men soligt och klart och vindstilla.

Till kvällen ska det bli mildare väder så då kanske jag kan få mig en kortare promenad.


Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå
Aktuella värden:
2017-01-06 11:30:11

Temperatur: -17,6 °C
Lufttryck: 1037,2 hPa och Falling
Luftfuktighet: 89 %
Vindstyrka: 0,5 m/s från WNW,
i byarna 1,0 m/s
Kyleffekt: -17,6 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 30 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 0,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
-16,9 °C
Klockan:
11:07
Temp - Max:
-19,7 °C
Klockan:
12:21
Temp - Min:
-26,6 °C
Klockan:
02:39
Temp - Min:
-25,7 °C
Klockan:
19:21
Lufttryck - Max:
1044,0 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Max:
1044,5 hPa
Klockan:
16:55
Lufttryck - Min:
1037,1 hPa
Klockan:
11:29
Lufttryck - Min:
1037,4 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:08
Sol upp: 09:20
Sol ned: 14:11
Skymning: 15:22
Dagsljus: 07:14 tim:min
Dag längd: 04:51 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 48s more daylight tomorrow
Måne upp: 11:30
Månfas:
Waxing Gibbous
Moon
Måne ned: 00:03


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Vi har haft kallt men ändå ingenting mot inlandet som haft ned mot -40° och kanske kallare än det på vissa ställen.


Så här ser det då ut här ute innan jag går och gör mig mer kaffe, eller det är ju lunchtid, då blir det en filtallrik.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards